Gisteren ben ik zeer onverwachts in het bezit gekomen van een V70 2.4 Exclusive line uit 1997
De auto is donkergrijs metallic met een beige halflederen interieur. Verdere exacte benaming van kleur en tint moet ik nog nazien

De eerste indruk: auto lijkt motorisch heel fris (loopt mooi rustig, geen vreemde bijgeluiden uit bak & motor), optisch redelijk (interieur vrij netjes, exterieur wat krassen en kleine butsen, velgen netjes, niets onoverkomelijks), maar onderstel-technisch vermoed ik dat er werk aan de winkel is.
Bij het remmen lijkt de auto 'over zijn schouder' te willen kijken, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Hij doet een stapje naar links. Dit gebeurt alleen bij het begin van het rem-moment. Tijdens verder remmen trekt de auto niet naar een bepaalde kant en remt recht. Daarnaast vind ik het weggedrag ronduit weeïg op de snelweg.
Mijn rijtje suspects:
- banden
- draagarmrubbers
- schokbrekers
Vooraan liggen twee Michelin's van zes jaar uit met voldoende profiel. Achteraan Twee Bridgestone winterbanden met veel profiel, maar maat 215 ipv 2015. ziet eruit als ballonbanden, en ga ik vervangen.
Mijn vraag:
Welke volgorde is het meest verstandig om te gaan vervangen?
Groet, Richard