Ik wil me even (opnieuw) voorstellen.
Zoals jullie aan mijn pseudoniem kunnen zien, is mijn Volvo geschiedenis begonnen met een (V60 T3) Ocean Race; dat was in oktober 2012.
Na de blauwe Ocean Race kwam een S60 D4 (5-cyl) R-Design in de kleur ... Rebel Blue, bijgenaamd het 'Smurfen mobiel'.
Gevolgd door een Java bruine XC60 D4, FWD R-Design - genaamd Choco.
Daarna een Osmium Grey XC60 D5 AWD R-Design Handgeschakeld (ncl. RICA stage-2 ) - en ja,... die had ik eigenlijk nooit weg moeten doen...
Maar ik zag de XC40 en dacht : aan zo'n T3 motorisering wen ik wel - dus een geimporteerde XC40 T3 R-Design in Bursting Blue aangeschaft.
Geweldige auto, maar de overgang van de D5 naar de T3 (ik wilde toen per se handgeschakeld) was toch echt iets te gortig, dus vrij snel ingeruild voor een XC60 T5 AWD R-Design - en wederom in Bursting Blue.
Vanwege het hoge benzineverbruik - en toch ook de wens voor meer koppel (komende uit een heerlijke 5 cylinder Diesel is dat wat je mist)... nu overgestapt op een S60 T8 - inclusief de Polestar tuning.
Niet de Polestar Engineered versie - dat was financieel teveel van het goede - maar in wel motorisch de gelijk hieraan. En weer een jong gebruikte wagen.
Ik ben erg benieuwd naar de rij-ervaringen en tips&tricks van de mede hybride rijders.
De auto is nu ruim een week in mijn bezit en oh oh wat een big smile als je wegtrekt bij het stoplicht.
Ook heb ik al een aantal ritjes volledig electrisch kunnen afleggen. Alleen de electro-motor gebruiken is in alledaags gebruik prima te doen is mijn ervaring tot nu.
Helaas geen Bursting Blue - maar in deze kleur (Zilver) heerlijk onopvallend, terwijl er met 400+ pk toch echt wel wat gebeurt

Om een oud topic van me nieuw leven in te blazen: ik heb het eerder gehad om alle type-plaatjes, garage aanduidingen en zelfs het verwijderen van V-O-L-V-O op de achterklep.
Gewoon voor de meest cleane lijnen. De reacties waren toen nogal uiteenlopend, en ik heb het uiteindelijk niet gedaan op de V60.
Maar op de S60 is nu alles eraf.
Ook heb ik de uitlaat uiteinden van de Styling kit laten vervangen door de orginele Ovale exemplaren. Vind ik echt strakker staan zo.
Ik heb twee foto's bijgevoegd ... wat vinden jullie?
Misschien komen er meer mensen op het idee nu.
Ik heb al opmerkingen gehad dat mensen niet eens wisten welke auto het is- ook omdat je een S60 relatief weinig ziet in vergelijking met een V60.
En dat er 400+ pk in zit - dat gelooft al helemaal niemand - ik vind het helemaal mooi zo

Groetjes en aan iedereen vele veilge kilometers!