Ok dit wordt een hele zware voor mij, maar vanwege plek gebrek straks bij ons nieuwe huis zit ik serieus te denken mijn zo geliefde 740 diesel te verkopen. Hij staat al een aantal jaar stil, maar onder een carport en is rijdend weggezet. Ik rijd er niet meer in, heb zijn grote neef een XC 90, vanwege te trekken aanhangers. Niet dat die ouwe die niet van hun plek kan krijgen, dat doet ie zelfs beter dan de XC maar hij mag ze officieel niet trekken.
Mijn grote liefde, we noemen hem Turbie, en hij is niet eens een turbo model

hij is de gewone 6 cilinder diesel (niet vragen welke motor het precies is, ik heb geen idee). En hij was mijn vaders auto. Hij heeft hem in 1991 nieuw gekocht en tot zijn overlijden erin gereden. Daarna heb ik Turbie naar Duitsland gehaald, omdat wij daar woonden, en met liefde er nog een aantal jaar in gereden. Officieel heet ik dus de 2e eigenaar, maar hij is dus altijd in de familie geweest. Ik heb hem verwend met nieuwe alu Borbet velgen, nieuwe uitlaat, nieuwe verstuivers enz enz. Lees ik ben zuinig op mijn blik (de XC 90 wordt ook verwend). Hij heeft net wel net niet 2 ton op de teller. Heet geloof ik voor een Volvo dat hij net ingereden is

Ik heb zelfs de originele aankoopbon van de auto.
Maar als ik zo rond kijk op de verschillende verkoopsites voor auto's zie ik maar zelden of nooit een diesel aangeboden worden. Zijn ze in Nederland niet meer gewild?? Te duur in de belasting? En als ik zou willen verkopen zou ik hem dan beter in bv. Duitsland te koop kunnen zetten? Kortom zijn er uberhaupt nog 740 diesel liefhebbers in NL??
Volvo 740 GL 6 cillinder 1991.
Volvo XC90 D5 2005 (model 2006).