Sinds vandaag ben ik de trotse bezitter van een S60 uit '01 met de 140 pk motor (op LPG).
Km stand is 380.000 maar motor loopt als een zonnetje, dus zou voor deze motor geen probleem moeten zijn heb ik altijd begrepen.
Misschien handig voor wat achtergrond; ik ben wel "behoorlijk technisch", (niet arrogant bedoelt) maar heb bijna 0 explicite Volvo kennis.
Er vallen mij dus zaken op waar ik dan ook direct nare gevoelens bij krijg.......
Zoals een rare "bonk" of "tok" bij het uitzetten van de motor. Verder geen rare dingen met schakelen (anders dan dat de synchromesh van 2 naar 3 niet echt nieuw meer aanvoelt) of plots gas geven oid.
Ik was een beetje bang voor het dubbelmassa vliegwiel, maar dat idee geeft hij mij nu ook weer niet echt; stationair met koppeling los hoor je niets raars bijvoorbeeld en schakelen dus ook niet.
Nu is het ook geen echte bonk of tok, maar je voelt dat hij niet normaal stil valt; het lijkt dan eerder een diesel.
Genoeg over te vinden, die vliegwielen en een bonk, maar niet in deze combinatie......
Ik verdenk dus een motorsteun bijvoorbeeld.
Mocht er dus iemand suggestie's hebben of er meer kennis over hebben, dan verneem ik dat graag!
Dan zitten er 17 inch wielen onder (had van mij niet gehoeven) met 225 mm brede banden.......achter nieuw, voor 2mm.
Er zitten de zwarte eindstoppen op en mijn stuur gaat dan ook anderhalve slag (maar) elke kant op.
Echter; vlak voor het einde, een kwart slag, voel ik al een plotse verzwaring in het stuur terwijl ik dus nog wel ietsje verder kan.
Dat merk ik vooral met inparkeren. Als ik terug stuur naar links, voel en hoor je hem ook echt (zit ook geen vet op....) en als ik dan het stuur vanaf die anderhalve slag, maar een kwart terug laat komen, zakt(!) de auto ook iets aan de rechterzijde.
Ik heb even half kunnen kijken, de auto is niet verlaagt, maar het lijkt alsof de twee delen niet recht op elkaar komen maar een beetje onder elkaar.
Dat zou wel kunnen verklaren dat hij een beetje zakt natuurlijk.
Maar ook hier; iemand met meer verstand ervan; heeeeeel graag!!
Ook zijn er nieuwe stuurkogels op gekomen en is hij uitgelijnd volgens de oude eigenaar. Dat geloof ik ook wel, zo'n man was het wel.
Maar; hij is vrij zoekende in het midden. Nu mag ik niet echt spreken met zulke banden er onder natuurlijk, maar toch; is dit een bekend iets?
Laatste dingetje is de radio; heerlijk geluid en zoals ik kan tellen 11 speakers

Er zit een HU-803 radio in en ik heb niet echt de bedoeling om er een ander in te zetten.
Maar toch wil je dan bluetooth he?

Op het moment weet ik nog niet eens hoe de radio eruit moet, maar dat is wel op internet te vinden, geen probleem.
Dan kijk ik vervolgens naar iets als dit: https://www.bol.com/nl/p/bluetooth-usb- ... RCEALw_wcB
(Sorry, ik weet niet hoe je een link kleiner maakt)
Maar is dat wat? Want ik meen te begrijpen dat bij een radio als deze, je niet zomaar even je normale Pioneertje erin lupt.
Maar klopt dat ook en zijn er ook hier suggesties?
Zo, heel verhaal, sorry daarvoor. Ik wil echt werk maken van deze auto want, wauw, wat een heerlijke bakken zijn dit toch zeg!
Had eerst een oude Mercedes, een W124, maar dit is toch echt een wereld van verschil hoor!
Alvast bedankt beste mensen, alle hulp wordt enorm op prijs gesteld!!