Hallo mensen,
Ik vroeg me af wat het stationaire toerental is van een warme 2.0l benzine motor.(kan het nergens vinden)
Ik voel ook als hij stationair loopt vibratie vanuit de motor, is dit normaal?
Alvast bedankt!
Stationaire vibratie
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 03.01.2018 - 15:31
zou heel goed rechtsvoor motorsteun kunnen zijn (passagierszijde). Deze heeft een soort van hydraulische vloeistof erin die dempt. Deze kan lekker waardoor de steun helemaal inzakt en dus metaal op metaal trillingen geeft.
Heb ik zelf ook gehad met de 1.8 benzine, gebruiken de zelfde steunen. Na het vervangen was dit opgelost. Heb ik zelf gedaan in ongeveer 45 minuten voor een Febi-Bilstein exemplaar. De steun is goed bereikbaar als je de koelvloeistof reservoir aan de kant haalt. Een algemeen garage zal hier voor in elk geval maximaal 1u kunnen rekenen mocht je het uitbesteden.
Heb ik zelf ook gehad met de 1.8 benzine, gebruiken de zelfde steunen. Na het vervangen was dit opgelost. Heb ik zelf gedaan in ongeveer 45 minuten voor een Febi-Bilstein exemplaar. De steun is goed bereikbaar als je de koelvloeistof reservoir aan de kant haalt. Een algemeen garage zal hier voor in elk geval maximaal 1u kunnen rekenen mocht je het uitbesteden.
2016 Volvo V60 D6 Twin Engine
2006 Volvo S40 1.8
2011 Volvo V50 D2
2006 Volvo S40 1.8
2011 Volvo V50 D2
- manuvolvo
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 07.06.2020 - 22:11
- Locatie: Zuid Holland
Hallo, ik heb hetzelfde probleem en dacht dus ook aan de motorsteun
Ik zie dit soort vloeistof maar is dat juist goed of zou het droog moeten zijn ?volvopilot schreef: ↑10.10.2019 - 15:25 Deze heeft een soort van hydraulische vloeistof erin die dempt
Thx
- Ferrari
- 5th Gear member
- Berichten: 1149
- Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
- Locatie: Antwerpen
Ik ken die motorsteun met hydraulische vloeistof niet, maar als je vloeistof ziet is dat zeker niet goed (lek dus). De Volvo 850 heeft ook een motorsteun rechtsvoor (onder de krukaspoelie) en die zakt na verloop van tijd ook door. Dit wordt geholpen door een eventuele krukaskeerringlekkage; de olie loopt dan op het rubber en kan het rubber aantasten.manuvolvo schreef: ↑10.06.2020 - 20:54Hallo, ik heb hetzelfde probleem en dacht dus ook aan de motorsteunIk zie dit soort vloeistof maar is dat juist goed of zou het droog moeten zijn ?volvopilot schreef: ↑10.10.2019 - 15:25 Deze heeft een soort van hydraulische vloeistof erin die dempt
Thx
Henry
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
BMW 420i Luxury-line cabrio 2018
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
BMW 420i Luxury-line cabrio 2018
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
- manuvolvo
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 07.06.2020 - 22:11
- Locatie: Zuid Holland
@volvopilot was er nog iets bijzonders om de motorsteun te vervangen ? Of rekening houden met iets ?volvopilot schreef: ↑10.10.2019 - 15:25 Heb ik zelf ook gehad met de 1.8 benzine, gebruiken de zelfde steunen. Na het vervangen was dit opgelost. Heb ik zelf gedaan in ongeveer 45 minuten voor een Febi-Bilstein exemplaar. De steun is goed bereikbaar als je de koelvloeistof reservoir aan de kant haalt.
- manuvolvo
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 07.06.2020 - 22:11
- Locatie: Zuid Holland