Mijn dochter heeft haar zinnen gezet op de aanschaf van een C30. Tja, helaas ze is nogal volhardend en het is dus niet uit haar hoofd te praten...
Ik heb zelf al redelijk wat Volvo's gereden maar allemaal in de V70/XC70 categorie en diesels. Zij wil graag een benzine auto, ik denk dat dat ook voordeliger zal zijn voor haar met 10.000 - 12.500 km per jaar. Eisen heeft ze genoeg, ja hoor eisen, geen wensen. Maar goed als je er echt voor wil gaan mag dat ook.
We hebben wat vragen, misschien dat jullie ons wat kunnen helpen.
1. Ik had begrepen dat de 1.6 motor eigenlijk wat licht is voor de C30. Een 1.8 of meer zou beter zijn. Maar hier hoor ik wel eens berichten van dat die wat olie kan gaan gebruiken. Is een km-stand van boven de 150k dan al een risico?
2. Sowieso, km-standen... voor een D5 zijn 200k en hoger geen probleem. Maar hoe zit dat met de benzine versies?
3. De knopjes op het stuur moeten symmetrisch zijn en het mag geen kaal stuur zijn... duh, hoe zei u? Tja, ze ziet op foto's vaak knopjes op het stuur en dan wil ze het liefst ze er allemaal op hebben. Dus ook de telefoonknopjes. Is dat trouwens nog achteraf na te bouwen? Of door het stuur te wisselen en dan functionaliteit te activeren?
4. T5 is natuurlijk fijn maar niet mogelijk en te risicovol in de prijsklasse waarin ze zoekt. Maar zou ik ook nog wel leuk vinden om af en toe in te toeren

Wellicht komen we nog met meer vragen. Hopelijk willen jullie wat tips geven.
Groeten,
Peter, of beter, Elena