Sinds 2 weken zijn wijnook trotse eigenaar van een XC90 2.5 T uit 2004. Na een hoop auto's te hebben gereden van verschillende merken werd het nu eens tijd voor een échte auto. Met onze laatste auto, een nissan x-trail, hebben we een hoop ellende gehad, iedere keer alsnwe op vakantie waren of wilden liet hij ons wel weer in de steek... resultaat: in 2018 met een kapotte koppakking in zuid frankrijk gestrand, en een leenauto gekregen, splinternieuwe Volvo V60. Hier is de liefde voor Volvo een beetje aangewakkerd. Het jaar erna viel het hele instrumentenpaneel uit, niemand kon de oorzaak vinden, gelukkig was daar weer de anwb, die ons met een BMW X1 op vakantie lieten gaan.. Hopelijk hebben we met deze Volvo XC90 meer geluk en laatbdienons niet in de steek
In onze zoektocht naar een auto was de keuze tussen een BMW X5 en een Volvo XC90, die keuze was eigenlijk al snel gemaakt.. we zijn naar verschillende XC90 gaan kijken, en uiteindelijk deze mooie5-zitter gevonden. Zwarte carrosserie met zwart interieur, bouwjaar 2004, 173.000 op de teller, handgeschakelde 2.5T op benzine met ingebouwde nuPrins LPG installatie. Ik rijd hem als youngtimer, dus alles bij elkaar was dit zeer aantrekkelijk. Na een proefrit kwamen we erachter dat de multiriem een beetje geluid maakte, wat de verkoper (particulier) nog heeft laten repareren. Spanrol en dynamo vervangen, en daarbij meteennde kleine beurt gehad die hij weer bijna moest krijgen.
Tot op heden zijn we heel tevreden met de auto. Er is alleen 1 ding opgevallen nu we er even in rijden. Afven toe hoor en voel je hetvstuur heel kort trillen. Het hoort zich aan alsof je telefoon op tafel ligt en een bericht binnenkomt. Hij doet dit voornamelijk wanneer ik een rotonde op rij en naar rechts instuurt. Op het moment dat ik dan terugstuur doet hij dat. Heel kort maar, en ook niet altijd. Is dit een bekend euvel? En goed te verhelpen?