Vorige week deze auto gekocht, en staat in de rubriek voorstellen.
Heb nu in een week tijd 800 km gereden. Auto rijdt fantastisch. Alleen toch een opmerking over regenereren. Ik heb geen idee of de auto dit nu gedaan heeft. Moet er een lampje gaan branden op het dasboard? Als je weet dat de auto aan het regenereren is, dan kan je daar op anticiperen door nog even door te rijden of iets meer toeren te draaien. In de D maakt de auto bij 100 -110 weinig toeren. Is dit schadelijk voor motor/roetfilter ?? Er zijn hier al veel berichten over geschreven en wat is nu echt goed ?
Auto heeft nu 158.000 gereden, hoe lang gaat zo roetfilter mee?
Volvo V50 D3 MY2012
-
- 1st Gear member
Volvo v50 D3 business pro edition. MY-2012
Renault Twingo 1.5 dci
Lexus CT200h, Opel Signum 3.0 ctdi, Daewoo Leganza 2.0
Renault Cio 1.6, Renault Twingo 2x, Nissan Cherry diesel
Opel Ascona diesel, Toyota Corolla, Honda Accord
Mitsubishi Celeste, Opel Ascona 1.9, Opel Ascona 1.6
Datsun 100A
Renault Twingo 1.5 dci
Datsun 100A
- HJR
- 2nd Gear member
Kijk! Gefeliciteerd.
Wat betreft regenereren, nee er is geen lampje.
Of je merkt of de auto aan het regenereren is? Kan. Maar dat is persoonlijk.
Ik rij al jaren in een D2 en ik heb nog nooit maar dan ook nooit iets gemerkt. Dus ik kan er geen rekening mee houden en ik wil er geen rekening mee houden. En dat gaat al jaren en 180.000km zonder problemen. Als je zo nu en dan een lange rit maakt van meer dan 50km (ik noem maar iets) is er niets aan de hand gok ik. Maar dat doe je waarschijnlijk al anders zou je geen diesel rijden. Naar mijn weten gaat het roetfilter van de D2 een auto-leven lang mee. Dit zal bij de D3 en D4 ook zo zijn vermoed ik. Misschien dat er kenners zijn die andere informatie hebben.
Kortom, lekker rijden en geen aandacht besteden aan regenereren. Dat heb je toch niet in de hand.
Wat betreft regenereren, nee er is geen lampje.
Of je merkt of de auto aan het regenereren is? Kan. Maar dat is persoonlijk.
Ik rij al jaren in een D2 en ik heb nog nooit maar dan ook nooit iets gemerkt. Dus ik kan er geen rekening mee houden en ik wil er geen rekening mee houden. En dat gaat al jaren en 180.000km zonder problemen. Als je zo nu en dan een lange rit maakt van meer dan 50km (ik noem maar iets) is er niets aan de hand gok ik. Maar dat doe je waarschijnlijk al anders zou je geen diesel rijden. Naar mijn weten gaat het roetfilter van de D2 een auto-leven lang mee. Dit zal bij de D3 en D4 ook zo zijn vermoed ik. Misschien dat er kenners zijn die andere informatie hebben.
Kortom, lekker rijden en geen aandacht besteden aan regenereren. Dat heb je toch niet in de hand.
2006 Volvo S40 T5
2012 Volvo S40 D2 R-design Pro Edition + Winter Line
2012 Volvo S40 D2 R-design Pro Edition + Winter Line
-
- 6th Gear member
Ik heb dezelfde, ook een V50 D3 business pro edition uit 2012.
Het enige waar ik de regeneratie aan merk, is als ik bv ergens moet stoppen, en de koelventilator draait op volle toeren, zonder dat daar aanleg voor is.
Als je dan vervolgens het wieltje op de knipperhendel draait naar verbruik, heb je geen uitleg of foto meer nodig...
In de winter heb je een langere rit nodig, maar in de zomer kan regenereren al na zo'n 20km.
Volgens de handleiding verschijnt er wel een melding in het instrumentenpaneel, als de roetfilter vol zit.
Verder zoals HJR aangeeft, met regelmaat een stevige rit, en verder niet te veel aandacht aan besteden.
Veel plezier!.

Het enige waar ik de regeneratie aan merk, is als ik bv ergens moet stoppen, en de koelventilator draait op volle toeren, zonder dat daar aanleg voor is.
Als je dan vervolgens het wieltje op de knipperhendel draait naar verbruik, heb je geen uitleg of foto meer nodig...

In de winter heb je een langere rit nodig, maar in de zomer kan regenereren al na zo'n 20km.
Volgens de handleiding verschijnt er wel een melding in het instrumentenpaneel, als de roetfilter vol zit.
Verder zoals HJR aangeeft, met regelmaat een stevige rit, en verder niet te veel aandacht aan besteden.
Veel plezier!.
-
- 1st Gear member
Bedankt iedereen voor de reacties. Ja gewoon lekker rijden en idd niet te teveel aandacht aangeven.
Volvo v50 D3 business pro edition. MY-2012
Renault Twingo 1.5 dci
Datsun 100A
Renault Twingo 1.5 dci