2008 xc70 (2) Achterklep

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Xc70rene
Starter

Hallo,

Ik ben sinds gisteren in het bezit van een mooie XC70 bj 2008 in BarendtsBleu Metalic 185 pk automaat.

Nu krijg ik de kofferklep niet open.

Ik heb reeds vanbinnen uit de binnenbekleding losgehaald. Dit heeft de vorige eigenaar blijkbaar ook al eens gehad omdat er wat bekabeling beschadicht was en dit met gewone tesa plakband aan elkaar geprutst was. Natuurlijk heb ik dit netjes met kabelschoentjes en kripkous gerepareerd.

alleen nu krijg ik de klep nog niet open. in het dachboard geeft hij aan dat de klep niet gesloten is. als ik de knop op het dachboard of op de afstandsbediening gebruik hoor je hem wel klikken. Al ik de knop langer ingedrukt houd hoor je de veren drukken maar het slot blijft gesloten.

Heeft iemand hier ervaring mee? hoe krijg ik hem uit de vergrendeling?

Ik kan de motor nu niet demonteren omdat daarvoor de klep geopend moet zijn.

Mvg René
Jelmer de Jong
6th Gear member

Misschien kan je met onderstaand schema het slot toch nog activeren, heb het zelf nog nooit geprobeerd.
74/602 is de stekker met dikke draden, 74/603 is met veel dunne draadjes. Beide boven het kofferbaklampje in het dak. Die kan je bereiken door het lampje te verwijden, de schroef achter het lampje los te halen en de rest van het plastic er af te trekken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Xc70rene
Starter

Bedankt Jelmer. Ik dat dat morgen eens uitvogelen.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”