Dat is inderdaad het karakter van een 2.5T. Die zijn gemaakt om relaxed te cruisen en daar gebruik je het koppel voor, bij weinig toeren.
Wil je de PK's aanspreken, dan moet je in de toeren klimmen en dat kunnen ze wel, maar voelt niet als van harte.
Chip zal dat ongetwijfeld veranderen, maar of het dan ook nog zo lekker relaxed rijdt bij lage toeren zou ik wel even uitzoeken. En als dat niet zo is, kun je je afvragen wat wijzer is en hoe vaak je de PK's nodig hebt t.o.v. het koppel.
Ik heb zelf (nog) geen ervaring met tunen van een 2.5T. Wel met de T6 en die doet nu beide, kan en relaxed serieus versnellen, maar klimt ook bijzonder gretig in de toeren. En ik moet zeggen dat ik 90% v/d tijd toch voor de relaxte krachtsuitspatting kies.
Ik ben dus wel benieuwd naar jouw ervaring na het tunen van een 2.5T, of de ervaring van anderen daarmee.
gr. Edwin.