Ik rij sinds januari met een zwarte Polestar Engineered. Top-wagen, enkel "nu al" een vervelend probleem.
Al vanaf dag 1 had ik op de voorste remmen een kleine trilling als ik echt diep door-remde. Niets hinderlijk, maar toch vreemd om een kleine trilling in het stuur te voelen.
Dealer gebeld en die zij me, geen probleem, is "normaal" met zo'n zware brembo's, dat is de "remkracht" die je ervaart.. Ik had nog nooit met floating discs gereden dus dacht, ik geloof de dealer maar, toch?
Nu heb ik 10.000km en valt er eigenlijk bijna niet meer mee te rijden. Alle symptomen van kromme remschijven. De hele auto trilt, m'n vrouw durft er niet meer mee rijden. Dealer heeft die bekeken en zei me, jammer, ze zijn krom. Dat wordt vervangen + nieuwe blokjes. De reden? Eigen schuld, waarschijnlijk weer een typisch geval van de carwash na heftig rijden met de auto.. dan trekken ze natuurlijk krom..
Een nieuwe set, na 10K km, dat is toch niet normaal? En nee, ik ga nooit naar de carwash, heb nog geen enkel circuit ritje gereden, ..
Wat denken jullie? Wat zou de reden kunnen zijn? De dealer zegt me ook dat ze beide krom zijn, maar wil het mij niet tonen? Ik moet er onmiddellijk 2 vervangen? Dat zal al snel ā¬3.000 zijn..
Precies toch teleurgesteld in een auto van 6 maand oud die +80K⬠gekost heeft