Bij het inhalen van een traktor met een aanhanger de afstand verkeerd ingeschat en mijn rechterspiegel aan gort gereden op de lichtbalk van de aanhanger.
Aanhanger geen schade maar mijn spiegelkap heeft diepe krassen En zat er verwrongen op, het glas lag eruit (hing alleen nog aan de draadjes van de spiegelberwarming) en de spiegel zit wat losser op de basis.
Het glas heb ik terug kunnen plaatsen en de spiegelkap heb ik er ook weer goed opgekregen. De spiegel heeft wel wat teveel speling nu en er zitten diepe krassen in de kap. Blis doet het gelukkig wel nog.
Nu vraag ik mij af als ik een gebruikte spiegel koop zonder Blis of het Blis gedeelte dan over te zetten is?
Gelukkig is de schade beperkt gebleven tot alleen de spiegel, had veel erger kunnen zijn. Spiegels met Blis heb ik gebruikt niet kunnen vinden helaas.
Kan Blis worden overgezet naar spiegel zonder Blis?
-
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Volvo V70T6 MY12 Geartronic Polestar.
- The Mechanic
- 5th Gear member
Spiegels al eens elektrisch in- en uitgeklapt om te kijken of de speling dan weg is?
-
- 3rd Gear member
- Contacteer:
In en uit klappen werkt nog maar de speling blijft. Is ongeveer 2 tot 3 keer zo veel speling als op de andere spiegel.
Moet maar eens in Vida op zoek gaan naar onderdeelnummers hopelijk geeft dat duidelijkheid.
Nu is ook de start/stop knop losgekomen, de plastic haakjes aan de achterkant zijn afgebroken. Kan ik meteen kijken of die ook los te bestellen is.
Ook geeft de auto nu al een paar keer een storing in het motormanagement. Iets over uitlaatgasmeting waarbij inspuiting wordt gevarieerd en dan het effect op de uitstoot anders is dan verwacht. Heb de storing de eerste twee maal gewist maar komt nu sneller terug. Gebeurd als ik met half warme motor de auto een paar minuten uitzet en dan weer start.
Is mijn eerste auto met meer dan 200.000km en lijkt toch wel te kloppen dat er dan vaker kleine problemen komen. Afgelopen periode ook al twee bobines. Ben blij dat ik Vida heb en jullie op het forum, dat scheelt toch wel wat garagebezoeken.
De spiegel heeft natuurlijk niets met de auto van doen, ben zelfs onder de indruk dat die nog zo goed uit die klap is gekomen.
Moet maar eens in Vida op zoek gaan naar onderdeelnummers hopelijk geeft dat duidelijkheid.
Nu is ook de start/stop knop losgekomen, de plastic haakjes aan de achterkant zijn afgebroken. Kan ik meteen kijken of die ook los te bestellen is.
Ook geeft de auto nu al een paar keer een storing in het motormanagement. Iets over uitlaatgasmeting waarbij inspuiting wordt gevarieerd en dan het effect op de uitstoot anders is dan verwacht. Heb de storing de eerste twee maal gewist maar komt nu sneller terug. Gebeurd als ik met half warme motor de auto een paar minuten uitzet en dan weer start.
Is mijn eerste auto met meer dan 200.000km en lijkt toch wel te kloppen dat er dan vaker kleine problemen komen. Afgelopen periode ook al twee bobines. Ben blij dat ik Vida heb en jullie op het forum, dat scheelt toch wel wat garagebezoeken.
De spiegel heeft natuurlijk niets met de auto van doen, ben zelfs onder de indruk dat die nog zo goed uit die klap is gekomen.
- Rippie V70
- 5th Gear member
-
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Als ik naar de onderdeelnummers in VIDA kijk zijn er 3 soorten spiegels. Handmatige inklapbare, automatisch inklapbare en automatisch inklapbaar met BLIS.
Die nummers van de automatisch inklapbare komen voor de behuizing overeen met die met BLIS. Ik ga dus op zoek naar automatisch inklapbare spiegels en probeer het BLIS over te zetten.
Die nummers van de automatisch inklapbare komen voor de behuizing overeen met die met BLIS. Ik ga dus op zoek naar automatisch inklapbare spiegels en probeer het BLIS over te zetten.
- sbv
- 6th Gear member
Er zit toch een uitsparing voor de camera's aan onderzijde spiegel, behuizing is dan toch anders of zie ik dat verkeerd ?
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Bij Blis zit er een kapje onder de spiegel met een uitsparing voor de camera. De spiegel zonder blis heeft daar dus alleen een afdekkapje onder de spiegel. Maar de spiegel is volgens mij dezelfde, alleen het kapje onder de spiegel is anders.