Geen verbinding met service

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1198
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

Beste mensen,
De laatste tijd krijg ik vaak via het downloadcentrum van de Sensus de melding "Geen verbinding met service".
Ik heb gewoon internet en de blauwe cirkel draait lang (zoekt naar updates) waarna het eindigt met bovenstaande melding. Ga ik dan uit de app, door eerst een andere app te starten en daarna weer terug dan heb ik wel direct verbinding en meteen de melding "Geen updates".
Hebben jullie dit ook?
Nu: V60 T6 MY2024 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Roadrunner79
2nd Gear member
Berichten: 65
Lid geworden op: 26.06.2020 - 17:00

Ik zal eens kijken dit weekend als ik weer kan geniet van het Volvo comfort. Er rapporteer er morgen op terug.

Heb wel al lang geen kaartenupdates gezien, jullie ook? Ze kwamen eerst iedere twee maanden nu al vier maanden niet meer.
Dadelijk is er een nieuwe rotonde aangelegd die mijn kaart niet heeft, dat is natuurlijk een onoverkomelijk probleem. 😀
Rijd in een Denim Blue V60 T6 AWD PHEV Plus Bright MJ25 met opties: Harman Kardon, 360 camera, privacyglas, contourstoelen en een trekhaak af fabriek.
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2747
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Hier hetzelfde fenomeen. Overigens ook bij het weerbericht.
Dat er geen updates zijn, klopt wel. Volgens de website zijn de laatste kaarten van april. Als je er naar gaat vragen, denk ik dat Corona in het antwoord voor gaat komen...
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019

Huidig: XC60 Essential Fusion Red

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Roadrunner79
2nd Gear member
Berichten: 65
Lid geworden op: 26.06.2020 - 17:00

Bij mij werkte het vanochtend zoals het hoort, gewoon meteen verbinding (en geen updates).
Ik zal het eens in de gaten houden. Ik gebruik het ingebouwde modem met een aparte simkaart. Zou dat verschil maken?
Rijd in een Denim Blue V60 T6 AWD PHEV Plus Bright MJ25 met opties: Harman Kardon, 360 camera, privacyglas, contourstoelen en een trekhaak af fabriek.
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2747
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Ik heb er ook een losse simkaart in zitten en had vanochtend geen verbinding.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019

Huidig: XC60 Essential Fusion Red

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1198
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

Ook ik heb een aparte sim en dus regelmatig geen verbinding met service terwijl andere internet apps werken
Nu: V60 T6 MY2024 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2747
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Roadrunner79 schreef: 07.08.2020 - 18:06Heb wel al lang geen kaartenupdates gezien, jullie ook? Ze kwamen eerst iedere twee maanden nu al vier maanden niet meer.
Dadelijk is er een nieuwe rotonde aangelegd die mijn kaart niet heeft, dat is natuurlijk een onoverkomelijk probleem. 😀
Bij mij geeft de Sensus sinds gisteren aan dat er weer kaartupdates beschikbaar zijn. Via https://www.volvocars.com/nl/support/do ... spa/europa is de hele bups in 1 keer te updaten.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019

Huidig: XC60 Essential Fusion Red

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Gebruikersavatar
Almerev70
4th Gear member
Berichten: 884
Lid geworden op: 26.07.2017 - 13:02
Locatie: Almere

Goedemorgen Risrael,

Is al een tijdje terug maar weet je nog hoe dit bij is gegaan?
Ik heb sinds een week ook deze melding, en heb geen idee hoe ik het kan oplossen.
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription 12-2019, Ice White.
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km, 7-2025 --> 119.000km

Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1198
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

Hoi Almerev70,
Dat is lang geleden. Volgens mij heeft het zichzelf toen opgelost. Ik vermoed dat de internetverbinding (in ieder geval van het Sensus systeem) loopt via de servers van Volvo zelf. Als je dan wel internet hebt maar de servers van Volvo liggen eruit dan krijg je dit.
Nu: V60 T6 MY2024 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”