Na wat omzwervingen van Saab naar heel veel Fords en een Citroën, heb ik nu mijn zinnen gezet op een V70 op LPG.
Ik vind het wel een beetje jammer dat ze zo zwaar zijn, maar goed, wie mooi wil zijn moet pijn lijden.
Qua aanschaf vallen de wat oudere V70's namelijk in mijn budget en er is veel keuze.
Ik ben alleen niet zo op de hoogte van de uitvoeringen en wat de standaard uitrusting daarvan is.
Ik kom Europa en Momentum tegen, maar het zegt me helemaal niks.
Wat ik graag zou hebben:
- Parkeersensoren (in elk geval achter, maar aan de voorkant zou plus zijn, ik ben niet zo groot namelijk)
- zelfdimmende binnenspiegel
- elektrische in/uitklapbare buitenspiegels
- vollederen bekleding
- regensensor
Het zijn geen eisen, wel voorkeuren.
Waar kan ik een lijstje van de uitvoeringen van een V70 (bj 2000 t/m 2003) vinden en wat daar de standaarduitrusting van is?
Uitvoeringen V70 (tweede model)
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Welke bouwjaren/budget heb je in gedachten dan? Momentum is basismodel, als je zoekt, zoek dan een summum met wat extra toevoegingen. En moet dat per se op LPG? Vanaf 2000 wordt LPG door Volvo niet ondersteund, het kan wel maar diesel geeft meer ruimte in de auto en actieradius
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 4th Gear member
- Berichten: 557
- Lid geworden op: 22.07.2017 - 09:36
Bi-fuel motoren zijn na 2000 toch gewoon gebouwd?V70/2.4D/2003 schreef: ↑14.08.2020 - 09:58 Welke bouwjaren/budget heb je in gedachten dan? Momentum is basismodel, als je zoekt, zoek dan een summum met wat extra toevoegingen. En moet dat per se op LPG? Vanaf 2000 wordt LPG door Volvo niet ondersteund, het kan wel maar diesel geeft meer ruimte in de auto en actieradius
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1552
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Klopt, zowel LPG als CNGhsv70 schreef: ↑14.08.2020 - 10:07Bi-fuel motoren zijn na 2000 toch gewoon gebouwd?V70/2.4D/2003 schreef: ↑14.08.2020 - 09:58 Welke bouwjaren/budget heb je in gedachten dan? Momentum is basismodel, als je zoekt, zoek dan een summum met wat extra toevoegingen. En moet dat per se op LPG? Vanaf 2000 wordt LPG door Volvo niet ondersteund, het kan wel maar diesel geeft meer ruimte in de auto en actieradius
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 23.12.2014 - 17:07
Ik zie ze tussen de 500 en 1500 staan (wel met veel kilometers, maar ik geloof niet dat ik me daar bij een Volvo veel van aan moest trekken, moest ik bij mijn eerste Saab (351.000 km - benzine) ook niet.V70/2.4D/2003 schreef: ↑14.08.2020 - 09:58 Welke bouwjaren/budget heb je in gedachten dan? Momentum is basismodel, als je zoekt, zoek dan een summum met wat extra toevoegingen. En moet dat per se op LPG? Vanaf 2000 wordt LPG door Volvo niet ondersteund, het kan wel maar diesel geeft meer ruimte in de auto en actieradius
Een diesel is voor mij niet haalbaar in de vaste lasten en ik mag er nergens meer mee binnen.
LPG is ook veel achteraf inbouw zie ik (grotere tank, dus grotere actieradius).
Die Saab (2.3 viercilinder geen turbo) liep 1 op 6 en ik denk dat een 2.4 vijfcilinder niet veel zuiniger is op de korte stukken, vandaar LPG (is hij ook wat vlugger op temperatuur)
En wat ondersteuning betreft van Volvo. Op een auto van 16/17 jaar oud? Dus dat lijkt mij niet echt van toepassing meer.
Maar goed, ik vroeg om uitvoeringen, niet om de voor- en nadelen.
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
misschien een hulpmiddeltje:
https://www.volvocars.com/nl/footer/pri ... _year:2001
https://www.volvocars.com/nl/footer/pri ... _year:2001
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 23.12.2014 - 17:07
@mees Kijk daar kan ik wat mee.
Maar nu zie ik bij die bi-fuels "automatische niveauregeling" staan, maar dat zijn dus Nivomats neem ik aan? En niet (hydro)pneumatisch zoals bij mijn C5 (die nu dus weg is) of Mercedes/BMW?
Maar nu zie ik bij die bi-fuels "automatische niveauregeling" staan, maar dat zijn dus Nivomats neem ik aan? En niet (hydro)pneumatisch zoals bij mijn C5 (die nu dus weg is) of Mercedes/BMW?