Hallo allen,
In mijn vorige auto, een Mazda 626 wagon, stond de temperatuurmeter altijd vastgenageld, fier omhoog in het midden van de schaal. In mijn Estate 940, 2.3 LPT uit 1998 varieert dat nogal. In stad en file staat de wijzer bijna een centimeter voorbij het midden, op de snelweg een halve eronder. Is dit een normale fluctuatie of moet ik mij zorgen maken over bv de termostaat of iets anders?
Bij voorbaat dank voor jullie reacties.
Temperatuur koelvloeistof
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Ja, het is niet normaal. De naald hoort altijd in het midden te staan.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
-
- Starter
Hallo heb ik ook gehad.
Themostaat vervangen
Kosten 9,80 bij AD onderdelen gehaald
Inbouwen zelf
1-Dop koelvloeistof verwijderen en afdekkap mototr verwijderen
2-dikke slang van bovenkant radiator naar thermohuis los halen en verwijderen. loopt wel koelvloeistof weg schrik niet.
3-door middel van dikke torks bit 2 schroeven verwijderen.
4-oude thermostaat verwijderen.
5-nieuwe plaatsen
6-bijgeleverde pakking plaatsen
7-dichtdraaien
8-slang koelvloeistof plaatsen en bijvullen
9-dop koelvloeistof dichtdraaien
10- motorafdekkap plaatsen
Als het goed is komt de temperathuur weer moi op peil en de kachel word weer lekker warm
succes stefan
Themostaat vervangen
Kosten 9,80 bij AD onderdelen gehaald
Inbouwen zelf
1-Dop koelvloeistof verwijderen en afdekkap mototr verwijderen
2-dikke slang van bovenkant radiator naar thermohuis los halen en verwijderen. loopt wel koelvloeistof weg schrik niet.
3-door middel van dikke torks bit 2 schroeven verwijderen.
4-oude thermostaat verwijderen.
5-nieuwe plaatsen
6-bijgeleverde pakking plaatsen
7-dichtdraaien
8-slang koelvloeistof plaatsen en bijvullen
9-dop koelvloeistof dichtdraaien
10- motorafdekkap plaatsen
Als het goed is komt de temperathuur weer moi op peil en de kachel word weer lekker warm
succes stefan
- IkeV70
- 5th Gear member
Ik vind het wel wat vreemd dat de meter in de stad voorbij het midden komt. Bij een kapotte thermostaat zie je meestal alleen dat het koelwater niet op temperatuur komt. Zit er wel voldoende koelvloeistof in de motor?
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
-
- 2nd Gear member
controleer je thermostaat gewoon ff op werking in een ketel met water opt fornuis draadje tussen het klepje in temperatuur van water meten houd je thermostaat in het water met ht touwtje wat tussen het klepje zit meet de temp van het water op een gegeven moment gaat de klep open presto je thermostaat valt dus is opengegaan meet nu weer de temp en kijk of deze waarden kloppen. wat ook kan zijnis dat je temp sensors niet goed werken!
440 B18U 1995, Elec. Ramen+Spiegels, Middenarmsteun, Halflederinterieur Dubbele Remus DTM, Pilot Openluchtfilter, 40MM Verlaagd en Black windows.
290.000KM op de klok.
290.000KM op de klok.