Ik ben Cavanta uit Noord-Brabant en na een aantal jaar een Phase 2 V40 uit 2001 gereden te hebben was ik toe aan iets nieuws!
Een tijdje was ik al rustig aan iets aan het zoeken maar er was nog niks moois op mijn pas gekomen.
Totdat er ineens een klassiek verhaal aangeboden werd van een oude man, altijd rustig regen, weinig kilometers en bijna nieuwstaat, yeah right...
Toch besloten om te gaan kijken want voor het geld kon het eigenlijk niet zo netjes zijn, daarbij moest ik ook op een parkeerplaats in Oss naar de auto komen kijken.
Zo gezegd zo gedaan, eenmaal bij de auto bleek deze inderdaad helemaal gaaf te zijn en heb ik deze direct gekocht!
Het is een S40 uit 2007(Modeljaar 2008), Deze heeft de 2.4 motor met de Geartronic bak.
De auto heeft 135.00 KM gelopen en lijkt van binnen en buiten nog bijna nieuw.
De auto is geleverd met een aantal fijne opties:
-Bi xenon lampen
-Verwarmde voorstoelen
-Alarmsysteem
-Parkeersensoren achter
-Automatisch dimmende achteruitkijkspiegel
-Bewegingssensoren
-Hellingshoeksensor
-490 Chameleon Blue Metallic lak
-Regensensor

Momenteel heb ik na de aankoop het volgende gedaan:
-Rolgordijn bij de automaatpook vervangen (Was al gebroken)
-Grote beurt en alle vloeistoffen netjes vervangen
-Geartronic bak laten spoelen bij GS Powerflush (De eigenaar heeft niet gelogen, de olie die er uitkwam was nog bijna zoals hij erin is gegaan)
-Zonnebrilhouder gezocht op de sloop en erin gezet
-Auto geheel laten updaten bij de dealer
Nog op de planning:
-Chippen bij Volvotune volgende maand
-Rechter koplampsproeier vervangen (Komt niet helemaal meer naar boven)
-Rechter knipperlicht van de zijspiegel vervangen (Heeft ooit een tikje gehad waardoor er vocht in komt)
-Bluetooth inbouwen/Radio unit vervangen
-Andere velgen
Ik heb wel al het e.e.a. gelezen over veel voorkomende problemen.
Het lijkt erop dat ik voor de meeste zaken geen dingen zo 123 bij de S40 aan de hand zijn.
Zijn er nog dingen die bij dit model altijd aan te raden zijn om preventief te controleren/te vervangen?
Edit:
Hierbij nog even wat extra foto's