Wie weet een goede uitlijner in het noorden (Overijsel / Drenthe / Groningen, oosten van Friesland of kop van Gelderland)
Ik heb het idee dat de uitlijning van mijn Volvo V40 (MY2017) niet helemaal correct is.
Dit wel laten controleren en laten bijstellen, maar ik heb het idee dat het nog beter kan.
2x in korte tijd (en afwijking volgens meet apparatuur)
Bij de uitlijner waar ik de laatste keer geweest ben zag ik op het scherm, waar type auto etc wordt ingevoerd dat er een keus gemaakt moet worden tussen chassis 1 of 2 , VEB etc)
Wat is het verschil en welke is voor mijn V40 van toepassing.
Volvo V40 MY2017, T2, R-Design met sportonderstel.
Ik neig om voor Chassis 2 te gaan.
Iemand een idee en een adres voor een goed uitlijner!
Uitlijnen - welke chassis?
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26875
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Profile in Emmen ben ik al een aantal keren tot grote tevredenheid geweest.
Men wil daar verder kijken dan wat de computer aan geeft en na uitlijning wordt er eerst nog proef gereden om te controleren of alles écht in orde is.
Men wil daar verder kijken dan wat de computer aan geeft en na uitlijning wordt er eerst nog proef gereden om te controleren of alles écht in orde is.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1909
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Ik weet niet of Apeldoorn (Noord!) te ver is, maar ben al 2x hier geweest en goed geholpen. Dit was ook weer op aanraden van anderen bij mijn soortgelijke vraag in het verleden.
Gr. Edwin.
Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 15.01.2021 - 20:07
Al iets wijzer m.b.t. het chassis nr? Ik worstel nl ook met een stuur probleempje met mijn MY2017 T3 Nordic+
Hij lijkt naar links een fractie lichter te sturen dan naar rechts en komt vanuit recht ook beter terug in de middenstand.
Bovendien lijkt hij sterker te reageren op spoorvorming naar links dan naar rechts.
Inmiddels uitgelijnd bij de dealer, nieuwe michelins en nog een keer uiteglijnd bij een bandenspecialist.
Nu heb ik van een volvo specalist nieuwe waarden gekregen voor de uitlijning waarmee ik weer naar een bandenspecalist moet.
Ook daar staan een aantal typen chassis in. (1, 2, 3, 5, VED, VEP, etc.).
Weet jij inmiddels hoe je erachter komt om welk type het gaat?
Groeten, Mich.
Hij lijkt naar links een fractie lichter te sturen dan naar rechts en komt vanuit recht ook beter terug in de middenstand.
Bovendien lijkt hij sterker te reageren op spoorvorming naar links dan naar rechts.
Inmiddels uitgelijnd bij de dealer, nieuwe michelins en nog een keer uiteglijnd bij een bandenspecialist.
Nu heb ik van een volvo specalist nieuwe waarden gekregen voor de uitlijning waarmee ik weer naar een bandenspecalist moet.
Ook daar staan een aantal typen chassis in. (1, 2, 3, 5, VED, VEP, etc.).
Weet jij inmiddels hoe je erachter komt om welk type het gaat?
Groeten, Mich.