In de handleiding las ik dat de automaat van de V60 r-design 8 versnellingen heeft en dat het een geartronic is door de kleine pook in de d stand naar achteren te houden. Dan komt er op de display een melding in welke versnelling de automaat staat en kun je zelf schakelen. Klopt dit? Of is het een optie??
Tijdens testrit ben ik dit vergeten en het is wel handig met een caravan achter de V60
Zit nu ook op mijn V70 en ik maak er eigenlijk altijd gebruik van om de automaat niet te heet te laten worden.
automaat geartronic??
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1227
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
- Ab S
- 5th Gear member
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
- Locatie: Utrecht omgeving
Je kan de pook in D naar links (of rechts dat weet ik uit mijn hoofd even niet) schuiven en dan zie je de versnelling; hij staat dan ook gelocked in die versnelling; tikje terug en hij staat weer in D.dik999 schreef: ↑19.08.2020 - 19:02 In de handleiding las ik dat de automaat van de V60 r-design 8 versnellingen heeft en dat het een geartronic is door de kleine pook in de d stand naar achteren te houden. Dan komt er op de display een melding in welke versnelling de automaat staat en kun je zelf schakelen. Klopt dit? Of is het een optie??
Tijdens testrit ben ik dit vergeten en het is wel handig met een caravan achter de V60
Zit nu ook op mijn V70 en ik maak er eigenlijk altijd gebruik van om de automaat niet te heet te laten worden.
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1227
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
dank je, maar kan ik dan ook handmatig naar andere versnelling gaan?
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3973
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
https://www.volvocars.com/nl/support/manuals/v60
Vul je jaartal in en......
Overigens rij ik altijd met de caravan in M
want anders komt de lock-up er niet in omdat je vermogen vraagt (weerstand door de caravan hebt).
En een slippende koppelomvormer wil je niet (voor de portemonnaie).
Bovendien remt de motor af (bij gas loslaten / berg af) omdat de lock-up er in blijft dan.
....althans bij mijn GT5 '00-'04
Vul je jaartal in en......
Overigens rij ik altijd met de caravan in M
want anders komt de lock-up er niet in omdat je vermogen vraagt (weerstand door de caravan hebt).
En een slippende koppelomvormer wil je niet (voor de portemonnaie).
Bovendien remt de motor af (bij gas loslaten / berg af) omdat de lock-up er in blijft dan.
....althans bij mijn GT5 '00-'04
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
En ik geloof dat wanneer je vergeet te schakelen en hij hikt 1x in de toeren begrenzer dat de bak dan zelf opschakelt.
De GT6 in de XC60 deed dit iig wel
De GT6 in de XC60 deed dit iig wel
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10622
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
TOP. Handmatig schakelen is erg lekker. Berg op en berg af altijd in dezelfde versnelling. als het wat glooiend is dan regelt hij het zelf wel. Persoonlijk rij ik met de caravan altijd een versnelling lager dus meer toeren. Je kunt dan in dezelfde versnelling nog ff gas bij geven zonder dat de bak op z'n flikker krijgt. Sommige keerls vinden dat maar onzin, ook prima. Ik rij op mijn manier waar ik het beste gevoel mee heb. In bergachtig gebied sowieso handmatig en met lang klimmen dito. In de vlakke polder gewoon in D en als ik moet opschieten dan ff handmatig terug en gas op de lolly.dik999 schreef: ↑19.08.2020 - 19:02 In de handleiding las ik dat de automaat van de V60 r-design 8 versnellingen heeft en dat het een geartronic is door de kleine pook in de d stand naar achteren te houden. Dan komt er op de display een melding in welke versnelling de automaat staat en kun je zelf schakelen. Klopt dit? Of is het een optie??
Tijdens testrit ben ik dit vergeten en het is wel handig met een caravan achter de V60
Zit nu ook op mijn V70 en ik maak er eigenlijk altijd gebruik van om de automaat niet te heet te laten worden.
Baidewee ; CONGRATS met je nieuwe bolide..... Man man man wat doe je je zelf toch aan... Maanden donders slecht sloapm dat is geen leven! Ophalen die V60!
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29461
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Ik gebruik die handbediening van de bak eigenlijk nooit. Ik heb ook geen sleurhut meer dus de automaat mag het zelf regelen. Wel de mogelijkheid om van rijmodus te wisselen en in de Polestar stand schakelt de bak fijner.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1227
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
helemaal eens. Leek niet zo spannend, maar ben er nu elke dag mee bezig. Maar ja, heb dat afgesproken en zal me er aan moeten houdenHans oet Twent schreef: ↑19.08.2020 - 20:55TOP. Handmatig schakelen is erg lekker. Berg op en berg af altijd in dezelfde versnelling. als het wat glooiend is dan regelt hij het zelf wel. Persoonlijk rij ik met de caravan altijd een versnelling lager dus meer toeren. Je kunt dan in dezelfde versnelling nog ff gas bij geven zonder dat de bak op z'n flikker krijgt. Sommige keerls vinden dat maar onzin, ook prima. Ik rij op mijn manier waar ik het beste gevoel mee heb. In bergachtig gebied sowieso handmatig en met lang klimmen dito. In de vlakke polder gewoon in D en als ik moet opschieten dan ff handmatig terug en gas op de lolly.dik999 schreef: ↑19.08.2020 - 19:02 In de handleiding las ik dat de automaat van de V60 r-design 8 versnellingen heeft en dat het een geartronic is door de kleine pook in de d stand naar achteren te houden. Dan komt er op de display een melding in welke versnelling de automaat staat en kun je zelf schakelen. Klopt dit? Of is het een optie??
Tijdens testrit ben ik dit vergeten en het is wel handig met een caravan achter de V60
Zit nu ook op mijn V70 en ik maak er eigenlijk altijd gebruik van om de automaat niet te heet te laten worden.
Baidewee ; CONGRATS met je nieuwe bolide..... Man man man wat doe je je zelf toch aan... Maanden donders slecht sloapm dat is geen leven! Ophalen die V60!
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
- kawaman
- 5th Gear member
- Berichten: 1078
- Lid geworden op: 23.07.2008 - 15:32
- Locatie: Apeldoorn
2 weken geleden naar Zwitserland geweest en daar het één en ander mooi kunnen uitproberen op steile en bochtige bergpassen.
Comfort-stand gaat eigenlijk prima, maar de bak is soms wel ietwat te laat met de juiste versnelling te zoeken en bergaf ga je alsmaar sneller.
Polestar-stand is de betere, bak is alert en schakelt al veel eerder terug, wat erg prettig is wanneer je een korte haarspeldbocht berg op neemt.
Berg af, ook hoger toerental, remt daardoor meer op de motor af. maar vaak niet genoeg om de snelheid acceptabel te houden.
Dus dan toch handmatig terug schakelen en dan maken de flippers op het stuur het helemaal makkelijk.
In de Comfort-stand is de T5 met Polestar tuning, net een diesel, schakelt al vroeg op en houd het toerental zo tussen de 1500-2500 toeren, berg op. en dan gaat het makkelijk en best wel rap.
In de Polestar-stand mag je er grofweg 1000 toeren bij optellen, en gaat het uiteraard nog makkelijker en rapper.
Om een trage voorligger snel in te halen is het wel slim om alvast minimaal 1 versnelling terug te schakelen, de bak heeft vaak wat bedenktijd nodig.
Voor de S60, 9 jaar een gechipte V50 D5 gereden, handbak met 480 nm, nu dus de S60 met Polestar-tuning en 400 nm.
Deze vakantie was dus best wel een moment van: heb ik spijt van deze keuze?
En nee spijt heb ik zeker niet, de automaat doet het gemis van die 80 nm niet helemaal vergeten, maar weet door de juiste versnelling te kiezen het gemis te minimaliseren.
De 5 cilinder roffel mis ik nog het meest.
Comfort-stand gaat eigenlijk prima, maar de bak is soms wel ietwat te laat met de juiste versnelling te zoeken en bergaf ga je alsmaar sneller.
Polestar-stand is de betere, bak is alert en schakelt al veel eerder terug, wat erg prettig is wanneer je een korte haarspeldbocht berg op neemt.
Berg af, ook hoger toerental, remt daardoor meer op de motor af. maar vaak niet genoeg om de snelheid acceptabel te houden.
Dus dan toch handmatig terug schakelen en dan maken de flippers op het stuur het helemaal makkelijk.
In de Comfort-stand is de T5 met Polestar tuning, net een diesel, schakelt al vroeg op en houd het toerental zo tussen de 1500-2500 toeren, berg op. en dan gaat het makkelijk en best wel rap.
In de Polestar-stand mag je er grofweg 1000 toeren bij optellen, en gaat het uiteraard nog makkelijker en rapper.
Om een trage voorligger snel in te halen is het wel slim om alvast minimaal 1 versnelling terug te schakelen, de bak heeft vaak wat bedenktijd nodig.
Voor de S60, 9 jaar een gechipte V50 D5 gereden, handbak met 480 nm, nu dus de S60 met Polestar-tuning en 400 nm.
Deze vakantie was dus best wel een moment van: heb ik spijt van deze keuze?
En nee spijt heb ik zeker niet, de automaat doet het gemis van die 80 nm niet helemaal vergeten, maar weet door de juiste versnelling te kiezen het gemis te minimaliseren.
De 5 cilinder roffel mis ik nog het meest.
Erik
S60 T5 R-design
S60 T5 R-design
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1227
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
tijdens proefrit niet op gelet.
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6698
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Tenzij je stuurverwarming hebt, dan niet.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1227
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
zit geen stuurverwarming op
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6698
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Bij de XC90 volgens de prijslijst in ieder geval niet.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 03.08.2021 - 12:10
Als je in Dynamic rijdt dan zit je altijd een versnellinkje lager en dus meer toeren, denk prettig met de caravan. Ben nog niet met de sleurhut NL uitgeweest dus geen bergjes gezien. Ga het binnkort proberenHans oet Twent schreef: ↑19.08.2020 - 20:55TOP. Handmatig schakelen is erg lekker. Berg op en berg af altijd in dezelfde versnelling. als het wat glooiend is dan regelt hij het zelf wel. Persoonlijk rij ik met de caravan altijd een versnelling lager dus meer toeren. Je kunt dan in dezelfde versnelling nog ff gas bij geven zonder dat de bak op z'n flikker krijgt. Sommige keerls vinden dat maar onzin, ook prima. Ik rij op mijn manier waar ik het beste gevoel mee heb. In bergachtig gebied sowieso handmatig en met lang klimmen dito. In de vlakke polder gewoon in D en als ik moet opschieten dan ff handmatig terug en gas op de lolly.dik999 schreef: ↑19.08.2020 - 19:02 In de handleiding las ik dat de automaat van de V60 r-design 8 versnellingen heeft en dat het een geartronic is door de kleine pook in de d stand naar achteren te houden. Dan komt er op de display een melding in welke versnelling de automaat staat en kun je zelf schakelen. Klopt dit? Of is het een optie??
Tijdens testrit ben ik dit vergeten en het is wel handig met een caravan achter de V60
Zit nu ook op mijn V70 en ik maak er eigenlijk altijd gebruik van om de automaat niet te heet te laten worden.
Baidewee ; CONGRATS met je nieuwe bolide..... Man man man wat doe je je zelf toch aan... Maanden donders slecht sloapm dat is geen leven! Ophalen die V60!
V60 B4 late 2021 Inscription
- voske
- 2nd Gear member
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 22.05.2013 - 14:32
- Locatie: Menaam
Flippers en stuurverwarming gaan wel samen, tenminste in mijn S60 R-Design wel.
Volvo V60 T6 AWD Plugin Hybride Ultra Dark Christal white Mj. 2025 Full Options
Porsche 997 3.6 Turbo Cabrio 2008
Volvo V60 B5 CC AWD Denim Blue mj 2023 Full Options
Volvo S60 R-Design Intro Edition T5 Full Options Fusion Red MY 2019 Polestar Engineered
Volvo V60 Cross Country MY 2018, electric silver T5 Polar+ Luxury Line Full
V70 D4(5cilinder)MY 2014 Nordic Plus Saphire Black Bi-Xenon
Volvo C70 D4 Summum, 2011 offblack Sov. Hide Alu. inleg Bi-Xenon.
Div. klas. Volvo's Amazon[/s]
Porsche 997 3.6 Turbo Cabrio 2008
Volvo V60 B5 CC AWD Denim Blue mj 2023 Full Options
Volvo S60 R-Design Intro Edition T5 Full Options Fusion Red MY 2019 Polestar Engineered
Volvo V60 Cross Country MY 2018, electric silver T5 Polar+ Luxury Line Full
V70 D4(5cilinder)MY 2014 Nordic Plus Saphire Black Bi-Xenon
Volvo C70 D4 Summum, 2011 offblack Sov. Hide Alu. inleg Bi-Xenon.
Div. klas. Volvo's Amazon[/s]
- Mickyman
- 4th Gear member
- Berichten: 798
- Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37
Ben nu nog onderweg met de caravan en heb er zo'n 2500km snelweg opzitten, ik ben normaal erg van het flipperen met het stuur, maar de B3 heeft mij enorm verrast, ik heb geen enkele drang om zelf in te grijpen, niet omhoog en niet omlaag, hij trekt super goed paar keer sportief geprobeerd, maar maakt eerder te veel toeren, dus de standaard stand is helemaal top.
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic