Wij hebben vorige jaar onze oude Volvo ingeruild voor een V60 uit dec 2014.
Een jaar geen problemen gehad tot juni 2020.
Wanneer wij hem thuis aan de stekker (netstroom) legen om op te laden is hij in de ochtend totaal leeg/dood en niet meer te starten zonder hulp van de ANWB (accu v12 voorzien van prik).
Meerder keren naar de garage geweest. 4000 euro armer en hij doet het nog steeds niet naar behoren.
Ze hebben het probleem nog niet gevonden. Waarschijnlijk software, maar wel voor 4000 euro nieuwe onderdelen in zitten stoppen. Nu was het zondag weer raak en wat hij helemaal van het padje. Er blijkt nu een zekering van 175 ampère te zijn doorgebrand. Dit moet komen vanuit het stil vallen door het opladen. Verder geen problemen gehad.
Samen met 3 andere auto's zijn ze aan het uitzoeken wat het nu is. (ik hoop ergens nog een coulanceregeling te krijgen van VOLVO Nederland.)
12v accu is ook vervangen, bij 1 van de eerste keren.
Verder nog een aantal andere onderdelen wat het probleem zou kunnen geven.
Iemand ook deze problemen er is daar al een oplossing uitvoor gekomen?
Groetjes.
Volvo V60 PIH met laden val hij helemaal uit.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 17.11.2019 - 12:15
Helaas heb ik geen oplossing voor jou probleem.
Wel heb ik vandaag mij probleem en de bijbehorende Volvo oplossing beschreven in het topic 'V60 PIH Erad bonkt'.
De overeenkomst daartussen is dat ze bij Volvo blijkbaar moeite hebben goede diagnose te stellen maar wel behoorlijke facturen kunnen schrijven.
Helaas kom ik dit soort praktijken de laatste tijd te veel tegen op diverse Volvo fora.
Coulance van Volvo Nederland?? Denk het niet...
Wel heb ik vandaag mij probleem en de bijbehorende Volvo oplossing beschreven in het topic 'V60 PIH Erad bonkt'.
De overeenkomst daartussen is dat ze bij Volvo blijkbaar moeite hebben goede diagnose te stellen maar wel behoorlijke facturen kunnen schrijven.
Helaas kom ik dit soort praktijken de laatste tijd te veel tegen op diverse Volvo fora.
Coulance van Volvo Nederland?? Denk het niet...
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 07.11.2019 - 15:20
1e keer;
Hebben ze de accu V12 vervangen.
Storingzoeken
2e keer;
Acculader vervangen
3e keer;
Buitenhandgreep achterportier verv
Keyless entry uitgeschakeld
Dat zou dus allemaal te maken kunnen hebben met het probleem.
En als laatste update, hij vertelde dat het waarschijnlijk een software probleem is.
Nu is hij vorige weekend weer helemaal dood na het opladen omdat het probleem verholpen zou zijn.
Nu was er een zekering van 175 ampere uitgeslagen. en ze wisten niet waarvan het kwam. wel heel toevallig dat het gekomen is nadat we hem hebben opgeladen.
Hebben ze de accu V12 vervangen.
Storingzoeken
2e keer;
Acculader vervangen
3e keer;
Buitenhandgreep achterportier verv
Keyless entry uitgeschakeld
Dat zou dus allemaal te maken kunnen hebben met het probleem.
En als laatste update, hij vertelde dat het waarschijnlijk een software probleem is.
Nu is hij vorige weekend weer helemaal dood na het opladen omdat het probleem verholpen zou zijn.
Nu was er een zekering van 175 ampere uitgeslagen. en ze wisten niet waarvan het kwam. wel heel toevallig dat het gekomen is nadat we hem hebben opgeladen.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1084
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06
En dat kost bij elkaar E 4.000? Dat vind ik, zacht gezegd, nogal aan de prijs!
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 07.11.2019 - 15:20