Kan iemand mij vertellen over hun ervaringen met een v70 t6?
Ben geïnteresseerd in verbruik en onderhoudskosten.
Ervaringen Volvo v70 t6
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 14.05.2011 - 10:26
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Heb de mijne nu ruim 2jaar. Gekocht met 170k nu 230k. Onderhoud viel tot nu toe mee.
Achterste draagarmrubbers 400 euro
2 bobines (ander 4 zullen ook wel sneuvelen denk ik zo, net zo oud zelfde meegemaakt) 140€ per stuk bij de dealer, 100€ als je het zelf doet, 50/60 euro bij niet Volvo onderdelen.
Startknop afgebroken , 30 euro zelf vervangen
Op volvocars.nl kan je onderhuidsschema’s en kosten vinden. Van 400/500 euro voor een kleine beurt tot 1400€ voor de 240k beurt.
Verbruik minimaal 1 ltr / 11km of 9 ltr/100km. Maar dan rijd je met een fluwelen rechter voet en Max 100kmh.
Meestal zit ik gemiddeld op 11ltr/100km. Bij flink doorrijden kan dat ook makkelijk 15ltr/100km worden.
Zie https://www.spritmonitor.de/en/detail/954558.html
Ik denk dat onderhoudskosten niet eens zo heel veel hoger zijn dan een 4 cilinder. Ik heb hiervoor 6 jaar een T4 gehad. De T6 verbruikt zo’n 20% meer bij mij.
Achterste draagarmrubbers 400 euro
2 bobines (ander 4 zullen ook wel sneuvelen denk ik zo, net zo oud zelfde meegemaakt) 140€ per stuk bij de dealer, 100€ als je het zelf doet, 50/60 euro bij niet Volvo onderdelen.
Startknop afgebroken , 30 euro zelf vervangen
Op volvocars.nl kan je onderhuidsschema’s en kosten vinden. Van 400/500 euro voor een kleine beurt tot 1400€ voor de 240k beurt.
Verbruik minimaal 1 ltr / 11km of 9 ltr/100km. Maar dan rijd je met een fluwelen rechter voet en Max 100kmh.
Meestal zit ik gemiddeld op 11ltr/100km. Bij flink doorrijden kan dat ook makkelijk 15ltr/100km worden.
Zie https://www.spritmonitor.de/en/detail/954558.html
Ik denk dat onderhoudskosten niet eens zo heel veel hoger zijn dan een 4 cilinder. Ik heb hiervoor 6 jaar een T4 gehad. De T6 verbruikt zo’n 20% meer bij mij.
Volvo V70T6 MY12 Geartronic Polestar.
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1913
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Over 1 maand 2 jaar in bezit van T6.
Gekocht met 198000 nu 221000.
Had een jaar garantie bij onderhandeld en toen is er aardig wat vervangen:
- nivomatdempers (650/stuk!, eentje voor eigen rekening want die lekte nog niet),
- 2 portiersloten
- vacuümpomp gereviseerd/pakkingen + aansluiting vernieuwd
- rechterspiegel behuizing
- achterwisser
- gasveren achterklep
- ballast xenon rechts
- carterventilatie oliehuis
- 1 rubber linker draagarm
Zelf de bak laten spoelen en haldex olie ververst.
Allemaal ‘standaard’ dingen dus, niet specifiek T6 gerelateerd.
Verbruik is bij 70% binnen en 30% buiten bebouwde kom 12.0 liter/100km. met af en toe wat sprintwerk, over ongeveer 50% v/d jaarlijkse km’s, de andere helft is snelweg buitenland met de jaarlijkse vakantie.
Auto is wel Polestar getuned, dus weet niet wat dat doet tov standaard.
Verder een genot om in te rijden. Heb daar al eens over gepost op het forum. De 3.0 loopt super gecultiveerd en relaxed en door de instant traction van de Haldex nooit geen gegil en gegraaf van de voorwielen meer!
Veel plezier met de zoektocht, testrijden en aanschaf!
Maar pas op: rijden = grijnzen = kopen!!
Gr. Edwin.
Gekocht met 198000 nu 221000.
Had een jaar garantie bij onderhandeld en toen is er aardig wat vervangen:
- nivomatdempers (650/stuk!, eentje voor eigen rekening want die lekte nog niet),
- 2 portiersloten
- vacuümpomp gereviseerd/pakkingen + aansluiting vernieuwd
- rechterspiegel behuizing
- achterwisser
- gasveren achterklep
- ballast xenon rechts
- carterventilatie oliehuis
- 1 rubber linker draagarm
Zelf de bak laten spoelen en haldex olie ververst.
Allemaal ‘standaard’ dingen dus, niet specifiek T6 gerelateerd.
Verbruik is bij 70% binnen en 30% buiten bebouwde kom 12.0 liter/100km. met af en toe wat sprintwerk, over ongeveer 50% v/d jaarlijkse km’s, de andere helft is snelweg buitenland met de jaarlijkse vakantie.
Auto is wel Polestar getuned, dus weet niet wat dat doet tov standaard.
Verder een genot om in te rijden. Heb daar al eens over gepost op het forum. De 3.0 loopt super gecultiveerd en relaxed en door de instant traction van de Haldex nooit geen gegil en gegraaf van de voorwielen meer!
Veel plezier met de zoektocht, testrijden en aanschaf!
Maar pas op: rijden = grijnzen = kopen!!
Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- Marc V/C70
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 26.12.2012 - 09:04
- Locatie: Ruinen
Sinds 01/2017 in bezit van XC70 T6
Gekocht met 82K op de teller sindsdien ca. 65k mee gereden( wat een genot !)
Totaal aan kosten tot op heden ca. €4.000,- aan onderhoud, zoals beurten, banden accu.
Geen bijzonderheden gehad, normaal onderhoud bij Volvodealer.
verbruik wisselend, met huidige snelheden op de snelweg is 1:10 1: 11 goed haalbaar, maar let wel op rechtervoet, deze kan een hoop verschil maken.
In stad gaat het snel naar de 1:6
Gekocht met 82K op de teller sindsdien ca. 65k mee gereden( wat een genot !)
Totaal aan kosten tot op heden ca. €4.000,- aan onderhoud, zoals beurten, banden accu.
Geen bijzonderheden gehad, normaal onderhoud bij Volvodealer.
verbruik wisselend, met huidige snelheden op de snelweg is 1:10 1: 11 goed haalbaar, maar let wel op rechtervoet, deze kan een hoop verschil maken.
In stad gaat het snel naar de 1:6
245 1991
945 1998
V70 I 2000
S60 2008
V70 II 2004
C70 I 2006
XC70 III 2012
XC60 2019
945 1998
V70 I 2000
S60 2008
V70 II 2004
C70 I 2006
XC70 III 2012
XC60 2019