-KJ- schreef: ↑04.09.2020 - 10:10
Sluit je de massa van de lader direct op de accu aan of op een massapunt?
Nee Hans, nog niet laten testen. Ik heb de wagen 2 weken geleden gekocht en dat was bij een Volvo dealer en daar zeiden ze dat ze alles nagekeken hadden.
KJ, ik sluit de zwarte op - aan en de rode op +, zoals in de handleiding van de acculader staat.
V70 2.0 D3 estate 2014 Bright silver metallic V40 1.9D estate 2001 Atlantic blue C70 T5 coupe 1998 Cassis metallic 960 3.0 24V sedan 1991 Tropic green
Om even hier in te haken, ik heb soortgelijks mee gemaakt en na veel handelingen bij de dealer, heb ik uiteindelijk de opdracht gegeven om de start (hoofd) accu te vervangen en sindsdien ben ik het probleem kwijt.
Op andere plekken in dit forum is meer erover te vinden.
Ik weet bijna zeker, dat bij TS de start accu het probleem is. Ondanks dat de dealer zei dat mijn start accu goed testte bleek deze wel het probleem te zijn.
-KJ- schreef: ↑04.09.2020 - 10:10
Sluit je de massa van de lader direct op de accu aan of op een massapunt?
KJ, ik sluit de zwarte op - aan en de rode op +, zoals in de handleiding van de acculader staat.
Dan zit daar mogelijk je probleem. Uit de handleiding van de auto: "De minpool van de startaccu in de auto mag nooit worden gebruikt voor aansluiting van een externe startaccu of acculader – alleen het autochassis dient als massapunt te worden gebruikt."
De BMS raakt in de war omdat hij gepasseerd wordt bij het laden via beide accupolen en zal ook bij een volle accu aangeven dat deze niet volledig opgeladen is.
-KJ- schreef: ↑04.09.2020 - 10:10
Sluit je de massa van de lader direct op de accu aan of op een massapunt?
KJ, ik sluit de zwarte op - aan en de rode op +, zoals in de handleiding van de acculader staat.
Dan zit daar mogelijk je probleem. Uit de handleiding van de auto: "De minpool van de startaccu in de auto mag nooit worden gebruikt voor aansluiting van een externe startaccu of acculader – alleen het autochassis dient als massapunt te worden gebruikt."
De BMS raakt in de war omdat hij gepasseerd wordt bij het laden via beide accupolen en zal ook bij een volle accu aangeven dat deze niet volledig opgeladen is.
Is dit dan het volgende wat ik kan proberen?
V70 2.0 D3 estate 2014 Bright silver metallic V40 1.9D estate 2001 Atlantic blue C70 T5 coupe 1998 Cassis metallic 960 3.0 24V sedan 1991 Tropic green
Ik ga er even vanuit dat de hoofdaccu ondertussen volledig geladen is (heeft er gisteren vele uren aan gehangen). Ik heb het BMS gereset en ga de wagen nu laten rusten tot vanavond en dan nog eens kijken of de melding permanent weg is. Ben benieuwd!
V70 2.0 D3 estate 2014 Bright silver metallic V40 1.9D estate 2001 Atlantic blue C70 T5 coupe 1998 Cassis metallic 960 3.0 24V sedan 1991 Tropic green
wormpke schreef: ↑04.09.2020 - 13:00
Ik ga er even vanuit dat de hoofdaccu ondertussen volledig geladen is (heeft er gisteren vele uren aan gehangen). Ik heb het BMS gereset en ga de wagen nu laten rusten tot vanavond en dan nog eens kijken of de melding permanent weg is. Ben benieuwd!
Update: melding is weg. Nu is de melding dat start/stop niet werkte omdat de motortemperatuur te laag was. Ik heb ook niet zo’n lange rit gemaakt dus dat kan kloppen.
V70 2.0 D3 estate 2014 Bright silver metallic V40 1.9D estate 2001 Atlantic blue C70 T5 coupe 1998 Cassis metallic 960 3.0 24V sedan 1991 Tropic green
Mijn auto geeft ook na lange ritten aan dat de accuspanning laag is. Nu heb ik al zitten kijken naar een vervangende accu, maar ik zie dat er een max capaciteit van 80 a/h is. Nu heb ik een start stop systeem, een standkachel en een Dash cam, dus ik zou graag minimaal een 90a/h accu willen. Iemand nog goede tips?
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR XC70 D5 Polar+ 2016 GT V70 NN D5 my 2012 V70N 2.4D 2007 Edition Classic V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6 C30 summum 2.4i V40 phase II 2.0T 2002 AT VW Polo 1.4 kaal...