Hallo? Is u daar? FF naar Göteborg voor een museumbezoek?

Hallo? Is u daar? FF naar Göteborg voor een museumbezoek?
Hallo terug!Hans Eilander schreef: ↑14.09.2020 - 18:35Hallo? Is u daar? FF naar Göteborg voor een museumbezoek?Dacht het niet. Ik kwam met de Scania truck wel eens in Malmö, en dan over de grote tolbrug via Denemarken weer terug. Maar om nou voor een museumbezoek ff naar Zweden te rijden? Dat gaat m niet worden.
![]()
Ja, over die test gesproken. ik vond het an sich, nog niet eens zo slecht in Autoweek. Heb zo maar 4 nummers op proef genomen. Lang geen autoblad meer gelezen. Toch wel weer leuk. En ja, zo heb je overal zowel testrijders, als lezers, met een eigen voorkeur. Echt neutrale, en eerlijke beoordelingen, zie je daarom maar zelden.
Nou, ik durf wél wat te verklappen. Ik ben 1.90m en weeg 125 kg, dus stoelen en ruimte achter het stuur, doen er voor mij weldegelijk toe....V480-S60 schreef: ↑16.09.2020 - 11:42Nee ik ga niets verklappen. Maar ook voor jou soort lijf (en mijn soort lijf) zijn Mazda stoelen idd wel een puntje. En dan heb ik zelfs niet eens echt lange benen. Oftewel: veel te korte zitting. Om over rugsteun nog maar te zwijgen. Dat heeft mijn leasekoreaan zelfs beter voor elkaar.
Okee, dit is mijn eerste, en laatste Opel van totaal 7 stuks, door de overstap naar Volvo. Ik ben rug patiënt, maar zelf nooit geen problemen gehad met de stoelen in Astra, Zafira, en Mokka. dit is m,n eerste Opel met AGR stoelen. En ik kan je vertellen, die zijn écht perfect! Nu rij ik privé nooit langer dan pakweg 1,5 u achter elkaar. Vroeger ging ik elk jaar op vakantie naar Bayern. Dus dat was 8 uur zitten enkele reis. Maar ondanks het hier in de regio rondtoeren, stel ik wel prijs op goede stoelen, en een comfortabele auto. Ik zal dus in ieder geval, NOOIT meer een auto kopen met een lage instap. Hoe mooi die ook kan zijn.V480-S60 schreef: ↑16.09.2020 - 14:44 En ik heb altijd problemen gehad met de standaard Opel stoelen in de leaserts. De enige Opel waar ik toen echt goed in zat was de E Kadett GT met "standaard" Recaro's. Die hadden we omstreeks 2000 voor een jaartje ernaast. Dat zat echt fantastisch voor een Opel. Sindsdien privé alleen maar Volvo. (Vanaf 1993) ook voor de "tweede" auto.
Daarom hoop ik dat de lendensteun in de XC 40 zodanig in te stellen is, dat de zit achter het stuur gewoon netjes is. En een beetje zijdelingse steun is ook nooit weg.
Nou ja, je moet bij zijdelingse steun niet aan een kuipstoel denken. Maar een beetje de vorm dat je "in" de stoel zit, dus met een licht naar binnen buigende rugleuning, en niet 'op' de stoel, zodat je bij de flauwste bocht van de stoel af dreigt te glijden. Zó bedoelde ik dat met zijdelingse steun. Te veel steun kan namelijk óok hinderlijk zijn.
Maar ja, het was vandaag ook niet zo warm als ...gisteren hé?Msuidgeest schreef: ↑16.09.2020 - 19:59Ik reed deze middag achter een CX30 maar ik werd er niet warm van..