Gelukkig maar. Dus er is nog hoop ????

Welnee joh. De muziek, of het nieuws, verkeersinfo, komt gewoon uit de radio, en daar ben ik meer dan tevreden mee. Bovendien heb ik de radio meer uit, dan aan. En ik gebruik juist tandpasta, voor witte tanden, dus wat mot ik met blauwe?mees schreef: ↑17.09.2020 - 12:57 Ach Hans, vandaag de dag gewoon muziek op je smartphone, thuis met wifi binnengehaald. En straks in je Xc40 die smartphone via Bluetooth koppelen.Je zei geen smartphone? Voor weinig gaat er een wereld voor je open.....Navigeren in lucht- en scheepvaart gebeurt ook al heel lang niet meer zoals vroeger.Iets later geeft niet maar stilstand is achteruitgang.
Daar heb je zeker gelijk in en ook wel een punt, maar DAB zijn toch lokale radiozenders en ik luister graag naar Zweedse radio of naar themakanalen waar de muzieksoort van mijn keuze op dat moment op gedraaid wordt (gisteravond was dat een Amerikaanse Jazz-zender) Voor zover ik weet zijn de navigatie-updates bij de dealer alleen voor de BeNeLux, terwijl ik veel door Duitsland, Denemarken en Zweden rij. Zodra er een update van die kaarten is haal ik die via de internet verbinding binnen.Hans Eilander schreef: ↑17.09.2020 - 11:18Ohw? Beste Rob, ik dacht dat je gewoon naar de gegeven zenders (DAB) kon luisteren in de auto? Heb je daar internet voor nodig dan? En de updates krijg je toch als het goed is, bij elke onderhoudsbeurt bij de dealer?
Dat bedoel ik @ Rob, bedankt voor je leuke reactie. En in jouw geval kan ik dat heus wel plaatsen, als je zo ver van huis bent. Maar ik rij in de regel in deze regio wat rond de kerk, dus: so what?Rob M schreef: ↑17.09.2020 - 13:39Daar heb je zeker gelijk in en ook wel een punt, maar DAB zijn toch lokale radiozenders en ik luister graag naar Zweedse radio of naar themakanalen waar de muzieksoort van mijn keuze op dat moment op gedraaid wordt (gisteravond was dat een Amerikaanse Jazz-zender) Voor zover ik weet zijn de navigatie-updates bij de dealer alleen voor de BeNeLux, terwijl ik veel door Duitsland, Denemarken en Zweden rij. Zodra er een update van die kaarten is haal ik die via de internet verbinding binnen. Mocht het uiteindelijk toch je interesse hebben kun je bij gebrek aan een smartphone ook een data kaart in de kofferbak plaatsen. Indien dat niet het geval is, de auto rijdt er geen streep minder fijn door hoor!
Ik hoor het al, jij bent mijn vriend,...en gelukkig heb ik er hier nog meer op dit Volvo forum....silverado schreef: ↑17.09.2020 - 18:47 Hans, maakt allemaal niks uit.. ook ik ben van de cassettebandjes generatie en reeds met pensioen!
Ik heb wel een iPhone, iPad etc, maar door de eenvoud van dit merk t.o.v. van de strapatsen die je bij de Volvo moet uithalen om het aan de praat te krijgen... gebruik ik het niet. Apple CarPlay? Waarom! Weer pielen met een snoertje... gaan we niet doen. Er zit een Dab radio in. Vind dat al luxe genoeg. En ook nog lichtjes in de deurklinken!
De smartphone heeft ook z,n nadelen. Er was een Pa, die zag z,n zoontje tobben met pen en papier, om rekensommen te maken. Pa pakt z,n smartphone, zoekt z,n rekenmachine er op, en zegt tegen z,n zoontje: Kijk, dat doe je zo! Even later met de dochter, bij het zoeken van een patroon voor handwerk. Pa weer z,n smartphone erbij en zegt: Kijk, dat doe je zo! Dat ging zo een paar dagen, en moeder werd zwaar geïrriteerd. Tot Pa vrijdagsavond op de wc zat, en tot zijn schrik te laat merkte, dat het wc papier op was. Hij brulde naar z,n vrouw: Help! Het wc papier is op! Waarop zn vrouw een smartphone onder de deur schoof, met de afbeelding van een wc rol. Waarop ze hem toeriep: Kijk, dat doe je zo!
Waarna Pa via zijn smartphone het telefoonnummer van een goede echtscheidingsadvocaat op zocht en het Ma liet zien en zei: ""Kijk dat doe je zo!"Hans Eilander schreef: ↑17.09.2020 - 21:44De smartphone heeft ook z,n nadelen. Er was een Pa, die zag z,n zoontje tobben met pen en papier, om rekensommen te maken. Pa pakt z,n smartphone, zoekt z,n rekenmachine er op, en zegt tegen z,n zoontje: Kijk, dat doe je zo! Even later met de dochter, bij het zoeken van een patroon voor handwerk. Pa weer z,n smartphone erbij en zegt: Kijk, dat doe je zo! Dat ging zo een paar dagen, en moeder werd zwaar geïrriteerd. Tot Pa vrijdagsavond op de wc zat, en tot zijn schrik te laat merkte, dat het wc papier op was. Hij brulde naar z,n vrouw: Help! Het wc papier is op! Waarop zn vrouw een smartphone onder de deur schoof, met de afbeelding van een wc rol. Waarop ze hem toeriep: Kijk, dat doe je zo!![]()
![]()