Hallo beste Volvo vrienden,
Gezien het laatste nieuws over de XC 40 Recharge versie, wil ik jullie de vraag voorleggen: Ga je voor een Recharge, of tóch liever een benzine uitvoering? Nu kan dit een eenmalig, en toevallig incident zijn, dat er bij de testwagen, een versnellingsbak storing opdoet. Maar we kunnen over het algemeen wel vaststellen, dat ook bij andere merken, de elektrische auto,s niet geheel storingsvrij zijn. Denk bijvoorbeeld aan de ID-VW. Dat is toch best wel droevig, om meer geld te investeren in de nieuwste Innovatie. En dan na aankoop, mogelijk met diverse storingen in de software, geplaagd te worden. Hoe staan jullie hier in? Toch maar liever bij het oude vertrouwde blijven? Of toch de overstap naar Plug-in, of geheel elektrisch?
Gr, Hans (ps, Wanneer de mods, dit geen juist topic vinden, mag dit weer worden verwijderd...)
XC 40 Recharge, of toch een benzine?
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5322
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 6989
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Storingsvrije auto’s bestaan niet.
Om het even of het benzine, diesel, hybride of FE modellen zijn, allemaal hebben ze wat / kunnen ze wat krijgen.
Nieuwe modellen met nieuwe motoren kunnen altijd in de praktijk iets ‘onverwachts’ tonen wat als defect of storing gecategoriseerd kan worden.
Alle moderne auto’s zijn in grote mate afhankelijk van software, en al de 1tjes en 0llen blijft iets lastigs (weliswaar relatief ‘eenvoudig’ weer op te lossen). Denk maar eens aan de software updates van Apple; elke grote wordt in korte tijd al weer opgevolgd door een kleinere om bugs op te lossen.
Dus in antwoord op jouw vraag: nee, een dergelijk voorval beschouw ik als incidenteel en zou mij niet weerhouden van eventuele aanschaf.
Om het even of het benzine, diesel, hybride of FE modellen zijn, allemaal hebben ze wat / kunnen ze wat krijgen.
Nieuwe modellen met nieuwe motoren kunnen altijd in de praktijk iets ‘onverwachts’ tonen wat als defect of storing gecategoriseerd kan worden.
Alle moderne auto’s zijn in grote mate afhankelijk van software, en al de 1tjes en 0llen blijft iets lastigs (weliswaar relatief ‘eenvoudig’ weer op te lossen). Denk maar eens aan de software updates van Apple; elke grote wordt in korte tijd al weer opgevolgd door een kleinere om bugs op te lossen.
Dus in antwoord op jouw vraag: nee, een dergelijk voorval beschouw ik als incidenteel en zou mij niet weerhouden van eventuele aanschaf.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- Harry M.
- 3rd Gear member
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52
Denk toch incident. Rij nu al dik 4 jaar met een "recharge" ofwel plug-in hybrid VW Passat, zonder ook maar 1 enkel probleempje. Laad hem iedere dag op en zorg ervoor dat ik tussendoor natuurlijk ook wat benzine verbruik zodat de benzinemotor niet weken/maanden "droog staat".
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5322
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Dank voor je posting OGA244. Ik kan dan straks de toekomst met de nieuwe T2, in ieder geval met vertrouwen tegemoet zien.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5322
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Zeker waar wat je zegt. Loop de reviews maar na van andere merken, en je ziet dat overal wel wat speelt. Al valt het mij wél op, dat er tegenwoordig meer sprake is, van software problemen, dan van technische storingen aan de auto,s.teebee schreef: ↑22.09.2020 - 12:46Storingsvrije auto’s bestaan niet. Om het even of het benzine, diesel, hybride of FE modellen zijn, allemaal hebben ze wat / kunnen ze wat krijgen. Nieuwe modellen met nieuwe motoren kunnen altijd in de praktijk iets ‘onverwachts’ tonen wat als defect of storing gecategoriseerd kan worden.Alle moderne auto’s zijn in grote mate afhankelijk van software, en al de 1tjes en 0llen blijft iets lastigs (weliswaar relatief ‘eenvoudig’ weer op te lossen). Denk maar eens aan de software updates van Apple; elke grote wordt in korte tijd al weer opgevolgd door een kleinere om bugs op te lossen.Dus in antwoord op jouw vraag: nee, een dergelijk voorval beschouw ik als incidenteel en zou mij niet weerhouden van eventuele aanschaf.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5322
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Dat geloof ik ook wel Harry, maar tóch hebben sommige merken het beter onder controle met hun PHEV,s dan andere merken. En kinderziektes, heb je in het begin van een nieuw ontwerp altijd wel.Harry M. schreef: ↑22.09.2020 - 13:11 Denk toch incident. Rij nu al dik 4 jaar met een "recharge" ofwel plug-in hybrid VW Passat, zonder ook maar 1 enkel probleempje. Laad hem iedere dag op en zorg ervoor dat ik tussendoor natuurlijk ook wat benzine verbruik zodat de benzinemotor niet weken/maanden "droog staat".
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Harry M.
- 3rd Gear member
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52
Dat geloof ik ook wel Hans, maar je vroeg hoe medeforumgebruikers hierin stonden..... Zo sta ik er dus momenteel met een VW nog in, Volvo wordt dus afwachten als ik besluit de XC40 plug-in te bestellen.....Hans Eilander schreef: ↑22.09.2020 - 14:14Dat geloof ik ook wel Harry, maar tóch hebben sommige merken het beter onder controle met hun PHEV,s dan andere merken. En kinderziektes, heb je in het begin van een nieuw ontwerp altijd wel.Harry M. schreef: ↑22.09.2020 - 13:11 Denk toch incident. Rij nu al dik 4 jaar met een "recharge" ofwel plug-in hybrid VW Passat, zonder ook maar 1 enkel probleempje. Laad hem iedere dag op en zorg ervoor dat ik tussendoor natuurlijk ook wat benzine verbruik zodat de benzinemotor niet weken/maanden "droog staat".
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5322
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Ja, je hebt helemaal gelijk. Want nu weet je wat je hebt. Ikzelf zie elektrisch helemaal nog niet zitten. Hooguit als je er écht niet meer omheen kan, een hybride. Maar ik noem je er nog eentje, die best betrouwbaar lijkt, en waar je weinig klachten over hoort. De Mitsubishi Outlander PHEV. Ook Toyota heeft het goed voor elkaar. Ik denk dat het goed is, om ergens in te stappen, wanneer de kinderziektes uit de wereld zijn, en op zeker te gaan.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 6989
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Oeh.... de Foutlander....
Een kennis van mij heeft er 1tje, en hij ziet rijkhalzend uit naar het einde van zn leasecontract.
Bevalt zeer matig. Veel elektronische problemen gehad en de wegligging laat in zijn beleving ook zwaar te wensen over.
Een kennis van mij heeft er 1tje, en hij ziet rijkhalzend uit naar het einde van zn leasecontract.
Bevalt zeer matig. Veel elektronische problemen gehad en de wegligging laat in zijn beleving ook zwaar te wensen over.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5322
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Dat wist ik dus niet vriend @teebee, ik heb in de regel alleen maar goede berichten over de (F) Outlander gehoord.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 6989
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Kan meevallen, dit is slechts 1 berijder welke ik ken.
(Buiten dat vind ik het uiterlijk wel passen bij de naam Foutlander maar dat is een kwestie van smaak)
(Buiten dat vind ik het uiterlijk wel passen bij de naam Foutlander maar dat is een kwestie van smaak)
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5322
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Dat komt omdat de meeste Hybrid rijders, op flats wonen. Meest 8e verdieping, of nóg hoger. Dan heb je het probleem weer met zo,n lange verlengkabel...........
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5322
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Dat ben ik weer helemaal met je eens, want het is beslist niet mijn smaak. Bovendien weegt zo,n PHEV maar liefst 1900 kg.( zo,n Zoutlander...)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Harry M.
- 3rd Gear member
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52
Hans Eilander schreef: ↑22.09.2020 - 21:45Dat komt omdat de meeste Hybrid rijders, op flats wonen. Meest 8e verdieping, of nóg hoger. Dan heb je het probleem weer met zo,n lange verlengkabel...........
- Summum
- 6th Gear member
- Berichten: 4758
- Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
- Locatie: Midden Nederland
Tsja, de Outlander is ook niet "my cup of tea", maar voor een fullsize hybride SUV met AWD is dat gewicht nog niet eens zo gek. De veel kleinere V60 PIH weegt ook al 1880 kg, om over een XC90 T8 maar te zwijgen. Die gaat naar de 2300 kg schoon aan de haak.Hans Eilander schreef: ↑22.09.2020 - 21:48Dat ben ik weer helemaal met je eens, want het is beslist niet mijn smaak. Bovendien weegt zo,n PHEV maar liefst 1900 kg.( zo,n Zoutlander...)
Maar in antwoord op je oorspronkelijke vraag zou ik een plugin zeker verkiezen boven een benzinevariant van de XC40. Eenmaal gewend aan de stilte, het comfort en de prestaties van een batterijauto wil je niets anders meer. Maar dat is puur beoordeeld op het rijden. Of het economisch ook zinvol is hangt vooral van je gebruik en het aantal kilometers af. Rij je veelal kortere ritten en heb je mogelijkheden om thuis te laden, dan is die afweging veel gunstiger dan wanneer je als vertegenwoordiger de hele dag onderweg bent en maar een klein deel elektrisch kan afleggen.
Voor mijn overstap naar een full electric had ik wel twijfels, maar in de praktijk kom ik nooit in de problemen.
Laatst gewijzigd door Summum op 23.09.2020 - 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- silverado
- 3rd Gear member
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 27.06.2006 - 14:33
- Locatie: Drenthe
Wij hebben bewust nog geen hybrid gekocht.
Rijdt dan wel zuiniger op benzine, maar je moet toch ook stroom tanken, is ook niet gratis!
Alleen als je zonnepanelen hebt kun je dit nog compenseren, mits je bij de gunstigste zon stand moet gaan laden.
Moet je wel net thuis zijn... of een accu erbij kopen.
Tel dat allemaal eens bij elkaar op, meerprijs Recharge, zonnepanelen... ik kwam al snel tot de conclusie dat dit niet uit kan.
Als, in geval van zonnepanelen, over een paar jaar de salderingsregeling verdwijnt krijg je een marktconforme prijs voor je stroom en dat is vraag/aanbod gestuurd (is nu ook al zo, alleen merkt de particulier dit niet).
Ga er maar vanuit dat deze prijs erg laag is als de zon volop schijnt, tot zelfs nihil.
Rijdt dan wel zuiniger op benzine, maar je moet toch ook stroom tanken, is ook niet gratis!
Alleen als je zonnepanelen hebt kun je dit nog compenseren, mits je bij de gunstigste zon stand moet gaan laden.
Moet je wel net thuis zijn... of een accu erbij kopen.
Tel dat allemaal eens bij elkaar op, meerprijs Recharge, zonnepanelen... ik kwam al snel tot de conclusie dat dit niet uit kan.
Als, in geval van zonnepanelen, over een paar jaar de salderingsregeling verdwijnt krijg je een marktconforme prijs voor je stroom en dat is vraag/aanbod gestuurd (is nu ook al zo, alleen merkt de particulier dit niet).
Ga er maar vanuit dat deze prijs erg laag is als de zon volop schijnt, tot zelfs nihil.
Volvo 440, 460, 245(2x) 850 Estate, V70 lpg, V70 2.5D, V70 D5, V70 D5 GT, V70 2.4D, V60 D3GT, XC70 D3 GT.
V60 CC D4 GT8, XC40 T2 R-Design GT8
Volvo nr 15: C40
V60 CC D4 GT8, XC40 T2 R-Design GT8
Volvo nr 15: C40