teebee schreef: ↑30.09.2020 - 17:01
V480-S60 schreef: ↑30.09.2020 - 11:51
Ik snap absoluut NIET dat je de stoelen zo slecht vindt.
+100
Ligt echt niet aan de stoelen; elk lichaam is anders en zeker elke rug. Blijkbaar is dit bij betreffend lid een ‘zwak punt’. Als Volvo ergens om bekend staat is het wel de fantastische stoelen.
Op zoek naar een andere bolide van een ander merk.... maar ook daar is jouw rug jouw rug, suuc7.
Nu heb ik totaal geen last gehad als ik met mijn BMW reed, totaal geen last in mijn Mustang, wat een zalige zetels zijn me dat!
Ik heb ondertussen toch al meer dan 40! wagens gehad en ik durf stellen en zonder overdrijven dat dit de minst goede zetels zijn in 15 jaar.
Met wat vergelijken jullie dan wel dat jullie deze zo goed vinden?
Het zou kunnen aan mij liggen ... ok.
Maar waarom zegt mijn vrouw ook dat de zetels zo slecht zitten. Mijn oudste, ondertussen 19, zegt dat ook. De zetels in haar Mini John Cooper Works zitten ook beter. En verder iedereen maar dan ook iedereen die meegereden heeft? Zelf een buur, een notoire Volvo rijder al meer dan 50!!! jaar zei me Kris mag ik één opmerking maken.... je zetels zitten niet goed!
Ik lees supra ook iets van lendensteun... ik denk niet dat het dat is dat me irriteert. Het zijn twee zaken: de zijsteun die ontbreekt en bovenaan onder de hoofdsteun is er een stukje zetel dat onbegrijpelijk meer naar voren steekt, waarom??
Nogmaals de zetels zelf zijn van zeer goede kwaliteit, beter dan in de meeste van de auto's waar ik mee gereden heb ... het gaat me daar niet over, het gaat over die andere 2 zaken. Toch niks mis mee van te vinden dat die minder zijn dan in andere merken?
Mijn rugproblemen die ik in het verleden had zijn ook van de baan. Sinds COVID zwaar gaan sporten en vermageren en heb nooit nog last van de rug. Dus ook niet meer in de Volvo na korte of lange rit. Ik zit gewoon graag retestrak in een zetel en als ik een snelle, scherpe bocht neem dan wil ik voelen dan de zetel me hard vasthoudt en dat is hier niet het geval.
Nogmaals hou er rekening mee dat ik een R-Design genomen heb en dus andere zetels heb ... sportzetels en ik die dus vergelijk met sportzetels bij andere merken.
Ik merk ook dat ErwinV60 meldt dat de huidige minder zijn dan ervoor... dus ben ik duidelijk ook niet de enige hier op het forum.
Zie ook Fredhead supra.
25 jaar geleden reed ik in een BMW met M-kit en heb toen paar keer meegereden met vriend in zijn Volvo en wat waren me dat top zetels... wow die wou ik ook in mijn BMW zei ik hem toen. Maar vandaag heb ik helaas niet dat gevoel bij deze.