Na 10 jaar met heel veel genoegen mijn S70 10-klepper gereden te hebben, heb ik onlangs na heel veel wikken en wegen (er was eigenlijk niets mis mee, maar na al die jaren begon een andere Volvo toch steeds meer te kriebelen) besloten deze trouwe roffel aan een nieuw baasje over te doen en een S60 D3 Geartronic aan te schaffen in de kleur Electrum Gold Metallic. Ik zie die kleur eigenlijk nooit. En eerlijk is eerlijk: als ik de wagen vanaf de brochure had mogen bestellen, was deze kleur vast niet mijn eerste keuze geweest. Maar ik vind 'm eigenlijk steeds mooier worden en het steekt best chique af bij al dat zwart en grijs op 's lands wegen. Niet dat ik 'm in eerste instantie lelijk vond hoor. Het enige waaraan ik geen concessies wilde doen, is het cilinderaantal: dat zijn er 5 gebleven.
Ik ben er bijzonder blij mee en het rijdt toch wel een stuk strakker dan mijn 'good old' S70. Logisch natuurlijk. Maar dat wist ik eerst niet, dus dat miste ik ook niet. Immers: elke generatie zijn charmes, dus mij hoor je niet mopperen. Nee hoor, ik heb ze allebei even 'hoog' zitten...

Voorlopig maar eens van deze dame genieten.
Groeten, Ibanez.