Actieradius XS40 plug-in Hybrid in stand "Pure"

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Plaats reactie
Harry M.
3rd Gear member

Zijn er hier al mensen die ervaringen hebben opgedaan met de actieradius van het puur electrisch rijden?
Mijn huidige VW Passat pakt na 4 jaar 's zomers nog steeds 47/48km van de beloofde 50 kilometers door VW en 's winters (mindere accucapaciteit) zo'n 38/39 kilometer.
Daarnaast gelijk de 2 volgende vragen:

* Wat is de maximale stand die jullie op het dashboard hebben gezien na volledig opladen?
* Hebben jullie al ervaring met maximale zomer- en wintercapaciteit op de meter?

Alvast dank voor jullie reacties.
robdehaas
Starter

Beste Harry,
Ik rij sinds 2 weken in de XC40 T5-Recharge R-design. Probeer zoveel als mogelijk puur electrisch te rijden, na starten in stand PURE zetten ( standaard is hybride)en dat gaat prima.
Als ik volledig opgeladen heb staat er 45km actieradius. In de praktijk red ik dat inderdaad, toegeven, zonder snelweg, voornamelijk stad/50 km wegen. Reeds 1 keer 53,1 km volledig electrisch gereden, Batterijmeter op 0 en naar --, nog 8,1 km verder volledig electrisch kunnen rijden. Deze waardes alleen te halen met een fluwelen rechtervoet, gebruikmakend van adaptieve cruisecontrol en automaatstand B, "maximaal regenereren". Ik merk dat ik het een sport vind om zoveel als mogelijk puur electrisch te rijden, na ieder ritje, hoe kort ook, hangt hij aan de lader ( heb een laadpaal met vaste kabel op mn oprit)
Harry M.
3rd Gear member

robdehaas schreef: 08.10.2020 - 14:22 Beste Harry,
Ik rij sinds 2 weken in de XC40 T5-Recharge R-design. Probeer zoveel als mogelijk puur electrisch te rijden, na starten in stand PURE zetten ( standaard is hybride)en dat gaat prima.
Als ik volledig opgeladen heb staat er 45km actieradius. In de praktijk red ik dat inderdaad, toegeven, zonder snelweg, voornamelijk stad/50 km wegen. Reeds 1 keer 53,1 km volledig electrisch gereden, Batterijmeter op 0 en naar --, nog 8,1 km verder volledig electrisch kunnen rijden. Deze waardes alleen te halen met een fluwelen rechtervoet, gebruikmakend van adaptieve cruisecontrol en automaatstand B, "maximaal regenereren". Ik merk dat ik het een sport vind om zoveel als mogelijk puur electrisch te rijden, na ieder ritje, hoe kort ook, hangt hij aan de lader ( heb een laadpaal met vaste kabel op mn oprit)
Hoi Rob, dank voor je heldere reactie. In deze tijd 45km vind ik heel netjes (ondanks B stand). Ook ik hou van deze "sport" die ik nu met m'n Passat beoefen :-). Hier hangt ie dagelijks aan 't snoer en de kick om 2x op en neer van huis naar werk te rijden en te zien dat m'n benzineteller al een groot deel van de maand op bijna dezelfde stand blijft staan, geeft inderdaad veel voldoening. Thanks van nog iemand met "fluwelen voetjes'.
Plaats reactie

Terug naar “XC40”