De dealer heeft het zelf gedaan. Misschien was de software wel van Rica, weet ik niet......schoen02 schreef:Die foto's had ik al een paar weken op mijn pc staanwoody schreef:Ik heb een Black Sapphire met Tucana 17" velgen. In mijn persoonlijke album staan hiervan wel een paar foto's.
p.s. ik ben erg benieuwd naar je bevindingen met de Rica upgrade naar 226 pk. Ik heb dit bij mijn auto ook laten doen ( zie ander topic ) maar was niet heel enthousiast......., schitterende wagen.
Heb je de gewone Tucana of de Polished versie ? Vind het verschil (op foto's) meestal niet echt duidelijk.
Wat de tuning betreft, wou zelf eerst de D5 nemen maar verkoper raadde 2.4D met Rica tuning aan. De 163pk is fiscaal voordeliger (in BE) en uiteraard ook goedkoper dan de D5, ik geef de tuning overigens wel aan bij de verzekering.
Heb met een S60 2.4D 163pk test gereden, daarna een nieuwe S80 D5 185 pk. De S60 was leuk, maar de ervaring bij de S80 was geweldig al kan dat natuurlijk ook aan de wagen zelf gelegen hebben.
Dan enkele dagen later met de wagen van de verkoper gereden, V70 2.4D 163pk met tuning naar 226pk en voor mij was het duidelijk, dat moest ik hebben. Verschil leek tussen de 163pk en 226pk leek me vooral de reactiesnelheid, waar de 163pk even lijkt te wachten reageerde de 226 pk direct op het gaspedaal.
Moet er echter bij vertellen dat ik in het geval van een D5 185pk waarschijnlijk geen tuning zou laten doen.
Ik zag dat jouw dealer deze tuning had aangeboden als test, was dat dan niet door Rica gedaan ?
Misschien toch maar even mijn dealer contacteren of ik het eerst ook eens kan testen op mijn eigen wagen.
V70 gekocht - welke velgen kiezen ?
-
- 2nd Gear member
XC70 MY 2008 D5 Seashell metallic Summum
C70 T5 2000 Titanium Grey Pearl
C70 T5 2000 Titanium Grey Pearl
-
- 1st Gear member
Het is beslist ondertussen, de kleur is Titanium Grey gebleven en daar komen de volgende velgen onder:
Orestes (af fabriek met zomerbanden)
Otrera (uit de winteractie bij de dealer)
@ mindbrother: jouw foto's hebben de doorslag gegeven, thanx
Aangezien het beide 17" velgen zijn, ben ik er nog niet helemaal uit welke ik als winterset ga gebruiken, maar dat bekijk ik bij de levering dan wel weer.
Verder heb ik nog nagevraagd om de speakers te upgraden naar Premium, maar of dit nog gaat lukken is niet zeker. Op zich kan het wel maar dan zou dat de levertijd serieus kunnen vertragen.
Ook is de keuze voor de Pioneer navigatie nu definitief, ik heb namelijk een interface gevonden die ervoor zorgt dat de stuurbediening ook werkt.
Vanaf nu is het dus aftellen geblazen ...
Orestes (af fabriek met zomerbanden)
Otrera (uit de winteractie bij de dealer)
@ mindbrother: jouw foto's hebben de doorslag gegeven, thanx

Aangezien het beide 17" velgen zijn, ben ik er nog niet helemaal uit welke ik als winterset ga gebruiken, maar dat bekijk ik bij de levering dan wel weer.
Verder heb ik nog nagevraagd om de speakers te upgraden naar Premium, maar of dit nog gaat lukken is niet zeker. Op zich kan het wel maar dan zou dat de levertijd serieus kunnen vertragen.
Ook is de keuze voor de Pioneer navigatie nu definitief, ik heb namelijk een interface gevonden die ervoor zorgt dat de stuurbediening ook werkt.
Vanaf nu is het dus aftellen geblazen ...
-
- 3rd Gear member
Vertel?schoen02 schreef: Ook is de keuze voor de Pioneer navigatie nu definitief, ik heb namelijk een interface gevonden die ervoor zorgt dat de stuurbediening ook werkt.
-
- 1st Gear member
Dietz heeft blijkbaar een oplossing om de Volvo stuurbediening ook te laten werken met de Pioneer.drive_a_legend schreef:Vertel?schoen02 schreef: Ook is de keuze voor de Pioneer navigatie nu definitief, ik heb namelijk een interface gevonden die ervoor zorgt dat de stuurbediening ook werkt.
Daarvoor heb ik de volgende onderdelen nodig: CAN bus interface (61303), kabelset voor V70 (61336), kabelset voor Pioneer (61408).
Ik ben wel nog even aan het nagaan waar ik deze onderdelen het goedkoopste kan vinden. Op de site van Dietz zelf zijn ze nogal duur in vergelijking met sommige andere sites. Denk dat ik voor +/- 250 eur alles kan vinden.
Hieronder 2 links met ervaringen van andere personen hiermee:
http://www.volvoclub.org.uk/forum/showt ... hp?t=27786
http://forums.swedespeed.com/zerothread?id=50628
Volgende week zou mijn V70 bij de dealer moeten zijn, ik ben nu nog wat afspraken aan het maken ivm de inbouw van de navigatie en dus de Dietz interface.
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Woody,woody schreef:Ik heb een Black Sapphire met Tucana 17" velgen. In mijn persoonlijke album staan hiervan wel een paar foto's.
p.s. ik ben erg benieuwd naar je bevindingen met de Rica upgrade naar 226 pk. Ik heb dit bij mijn auto ook laten doen ( zie ander topic ) maar was niet heel enthousiast.......
Bedankt voor de mooie foto's.
Heb vorige week een verse V70 Black Sapphire met Tucana 17" mogen bestellen, weet nu wat er komen gaat!
Old Volvo's never die!
Volvo 740 2.3 Estate '91
Volvo Classic V70 2.5T
Volvo V70 D5 '07
Volvo 740 2.3 Estate '91
Volvo Classic V70 2.5T
Volvo V70 D5 '07
- Paul
- Geartronic member
Ken dat...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 1st Gear member
Mmmmm, ik zie dat de Tucana velgen nu blijkbaar in de smaak vallen.
En ik had nog wel mijn keuze gewijzigd naar Otrera (en Orestes als wintervelg) :?
Maar goed, de wagen komt deze week bij de dealer aan.
Toch maar direct gaan kijken als die er is, misschien valt er dan nog wel iets te wijzigen, in de toonzaal staat namelijk een S60 met Tucana velgen
Iemand die Orestes heeft (liefst op een V70), Otrera heb ik al een aantal keer gezien.
En ik had nog wel mijn keuze gewijzigd naar Otrera (en Orestes als wintervelg) :?
Maar goed, de wagen komt deze week bij de dealer aan.
Toch maar direct gaan kijken als die er is, misschien valt er dan nog wel iets te wijzigen, in de toonzaal staat namelijk een S60 met Tucana velgen
Iemand die Orestes heeft (liefst op een V70), Otrera heb ik al een aantal keer gezien.
-
- 5th Gear member
Absoluut proberen, HP-speakers schieten tekort. Met name qua bass en vermogen achterin.Verder heb ik nog nagevraagd om de speakers te upgraden naar Premium, maar of dit nog gaat lukken is niet zeker. Op zich kan het wel maar dan zou dat de levertijd serieus kunnen vertragen.
Thom
- toinev70
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Dat kan ik alleen maar beamen. En als je de keuze hebt, dan ook nog met subwoofer. Die brengt net dat laatste gemis aan bas als je wat harder rijdt..
-
- 1st Gear member
De auto staat ondertussen bij de dealer MET Premium speakersThom schreef:Absoluut proberen, HP-speakers schieten tekort. Met name qua bass en vermogen achterin.Verder heb ik nog nagevraagd om de speakers te upgraden naar Premium
Thom

Subwoofer had ik niet gekozen, misschien toch nog even over nadenken.
Net als over de velgen trouwens.
Ik heb de wagen zien staan op de Orestes velgen maar het was eigenlijk al te donker en de auto was nog grotendeels 'ingepakt'.
Toch maar eens terug gaan kijken als het licht is, de dealer gaf aan dat ik 1 van beide sets (Orestes / Otreya) nog wel kon ruilen voor Tucana indien gewenst. Het gaat toch allemaal om 17".
Wat zijn de ervaringen met 18" eigenlijk op gebied van comfort ?
Is het verschil met 17" duidelijk merkbaar ?