Na bijna 10 jaar Saab gaan we de overstap maken, nou ja deels dan, de 900 classic uit '91 blijft. De 9-5 Aero uit 2003 gaat de deur uit, na 6 jaar met plezier gereden te hebben zijn we toch toe aan wat moderners. De V60 stond al een tijdje boven aan mijn lijst en begin van de week eindelijk een proefrit gemaakt in een recharge T6.
Vanmiddag mijn krabbel gezet onder een order voor een V60 Recharge R-Design T8 in Bursting Blue, met polestar software, panorama dak, 19" velgen, getinte ramen en als kers op de taart gaat de dealer de standaard eindpijpen vervangen voor de zwarte polestar eindpijpen, nu nog wachten tot half januari,...
Gefeliciteerd! Ik heb een 9-3Tid en een 9-3 TTid gehad. De eerste was een fijne wagen, de 2de hopeloos veel trammelant met EGR gehad, daarna naar Volvo, de V70. En is voor mij een blijver geworden.
Saab heeft toch een plekje in mijn hart gekregen, dat gaat niet meer weg. Altijd weer leuk als ik er een zie rijden. Misschien nog eens een mooie cabrio....
Voor jou is het wachten begonnen, een mooi vooruitzicht!
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Inderdaad een beste overstap! Je 9-5 is vast een fijne auto, maar de V60 is zeker een paar generaties verder.
En ik kan bevestigen dat een T8 een topper is!
Ja, er is een hoop veranderd in 15-16 jaar. Mijn vriendin was een beetje overdonderd door alle opties
Ben wel heel benieuwd naar de T8, voornamelijk voor de T8 gekozen omdat de gewicht/pk verhouding van de T6 net iets lager was dan bij de 9-5. Productieweek is als het goed is week 50, het panorama dak was wel beperkt leverbaar. Krijg later deze maand een update over de productie week.
Kan beamen dat het inderdaad een flinke sprong vooruit is. In 2006 een nieuwe Saab 95 Aero gekocht (daarvoor een Saab 95 2.3T se uit 1999) en deze eind vorig jaar ingeruild voor een V60 CC T5.
Ben onwijs blij met de keuze die ik gemaakt heb. Ik weet zeker dat jij ook zeer content zult zijn met de aankoop. Alvast veel plezier toegewenst.
Dat klinkt als een gave configuratie, succes met het doorkomen van de levertijd!
Maar mag ik vragen waarom je kiest voor een T8 met veel opties + Polestar optimalisatie en waarom je niet meteen bent gegaan voor een Polestar Engineered?
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option (2020) Audi E-tron (2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Ik heb heel even grijs overwogen, maar vond het toch wat te saai, en mijn vriendin wilde ook persee geen grijze auto, gelukkig heeft de R-design dezelfde mooie grill als de PE heeft En bij 't uitzoeken kwam ik er ook achter dat het batterijpakket van de PE wat kleiner is dan bij de T6 en T8, 't scheelt niet veel, maar alle beetjes helpen.
De dealer kon ook geen proefrit in een PE aanbieden, had 't verschil wel graag even gevoeld.
RZA schreef: ↑11.10.2020 - 11:40
Denk wel eens aan een TurboX als hobby-auto erbij..
Ook gaaf, we hebben nog een 900S coupe (omgebouwd naar Full Pressure Turbo) dat is ook een leuke hobby auto. Dat was onze eerste auto, we rijden er bijna nooit in, maar denk dat die nooit weg gaat.
hsl schreef: ↑12.10.2020 - 12:16Productieweek is als het goed is week 50, het panorama dak was wel beperkt leverbaar. Krijg later deze maand een update over de productie week.
Nou dat bericht kwam sneller dan verwacht, in week 2 gaan ze hem bouwen.
Gefeliciteerd! Hier ook een ex Saab-rijder (96, 9-3 OG Viggen, 3x 9-3 SS en als laatste 9-5 NG).
Vanuit de 9-5 NG (2010) naar een V60 van december 2019 is een grote stap, vooral qua infotainment, daar kan de Saab nooit (meer) aan tippen. Qua comfort en rijgevoel komt de V60 best wel dicht in de buurt van de 9-5 NG, maar ik heb met de Volvo nog geen hele lange ritten (200 km+) gemaakt. De stoelen van de Volvo zijn absoluut top.
Nu dus geen Saab meer, maar een 9-3 cabrio blijft toch op het lijstje staan.
N207 schreef: ↑09.01.2021 - 19:45
Gefeliciteerd! Hier ook een ex Saab-rijder (96, 9-3 OG Viggen, 3x 9-3 SS en als laatste 9-5 NG).
Veel ex-saab rijders hier. Nog heel even getwijfeld over een 9-5NG, maar wilde echt niet moderners.
Mijn vriendin klaagt altijd over de stoelen van de 9-5 Aero, vooral als er iemand anders in "haar" stoel gezeten heeft. Heb 't power seats pakket maar aangevinkt, zit er tenminste voor haar ook een geheugen in die stoel.
Infotainment ben ik ook wel benieuwd naar, geluid van de H&K is in ieder geval erg fijn. In de Saab had ik een of andere bluetooth module op de cd wisselaar aansluiting aangesloten, prima voor muziek, maar ben wel heel fijn dat de V60 gewoon Carplay heeft.