Ook ik maakte gebruik van verschillende Tag-Editors om te kijken of dat de oplossing was voor het wel of niet herkennen in de volvo door het audiosysteem. Sommige (dure) TagEditors met vele toeters en bellen maken er soms helemaal een warboel van. Eenvoud is het toverwoord denk ik.
Het volgende heb ik gedaan en het werkt:
Alles gedaan op een iMac met de softwareprogramma's "TidyTag" (mac specifiek) en "dBpoweramp Music Converter" (is er ook voor Windows).
dBpoweramp gebruikt de laatste versie van Flac encoder. v1.3.3. en heeft ook een batch converter zodat je vele bestanden in een keer kan converteren.
Eigenlijk is het meer re-encoderen dan het omzetten naar een andere type file. bv flac naar mp3. Wat je doet is flac naar flac.
Laad je bestand of bestanden in het programma dBpoweramp en selecteer degene die je opnieuw wilt coderen. klik op Convert en dan wordt er gevraagd naar type encoding, flac,. standaard staat het op lossless level 5. heb ik niet aan veranderd. Kies je output folder. Je kan bij DSP effecten ook allerlei zaken instellen als bv een equalizer maar daar heb ik geen gebruik van gemaakt omdat het ook in de auto in het systeem zit. (audiopakket). en druk op convert. Het re-encode is nu gedaan.
Ik heb voor elke artiest-album een eigen folder op mn harde schijf staan. (500GB SSD) Je kan met TidyTag checken of bij iedere track dezelfde tags staan. Zoniet dan ziet/maakt het audiosysteem in de volvo een aparte vermelding. Ik had bijvoorbeeld van een artiest bij de eene track de albumnaam met een hoofdletter geschreven en bij de andere klein. Krijg je dus 1 vermelding met 1 nummer en een andere met de overige nummers. Heel frustrerend. Maar goed dit werkt m.b.t. map met zelfde artiest-album.
Als je dus een verzamelmap hebt met verschillende artiesten dan wordt dat een zooitje in je systeem.
Ik had zelf een map gemaakt met verschillende nummers, verschillende artiesten en ook nog van verschillende bronnen. Even los van de mogelijkheid van verschil in volumeniveau werd dat dus inderdaad een rommel.
Met de tag-editor heb ik in de vakjes artiest - album - album artiest - composer - en publisher allemaal dezelfde naam ingevulde. In het vakje title artiestnaam en songnaam.
Mischien is dat laatste een beetje overkill en moet ik dit nog uitproberen op de verzamelmappen maar in theorie zou dat dus ook moeten werken. Ik laat het weten.
suc6