Tjonge wat jammer. Ik kan niet beoordelen wat het aandeel arbeid is, maar als je er mee naar een Volvo dealer in Tsjechie of Slovenie was gereden, was het dan misschien nog wel interessant geweest? Partir c'est mourir un peu. Sterkte met afscheid nemen.liquid_force schreef: ↑09.05.2020 - 09:04 even een update van mijn kant - ik heb besloten om de C70 niet hier in CH te laten repareren - en heb hem via via aangeboden ter verkoop - en via via is het een forummember die interesse heeft - de details mbt koopcontract worden momenteel uitgewerkt en als de grenzen dan geopend zijn kan hij opgehaald worden. Het is het einde van een Era - maar niet voor permanent - als het met de business weer beter gaat (zijn redelijk door corona getroffen) dan komt er van wel weer eens wat nieuws!
C70 elektrische problemen na de winter
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3660
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
partir c'est un peux mourir...
vandaag is mijn C70 na 12 jaar trouwe dienst, iets meer als 260'000km, vele toffe herinneringen, vele minder mooie persoonlijke momenten, door L. van Zandwijk opgehaald geworden en is nu onderweg naar Nederland. Het was een mooie tijd.
vandaag is mijn C70 na 12 jaar trouwe dienst, iets meer als 260'000km, vele toffe herinneringen, vele minder mooie persoonlijke momenten, door L. van Zandwijk opgehaald geworden en is nu onderweg naar Nederland. Het was een mooie tijd.
- Spin!
- 2nd Gear member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 13.07.2006 - 11:10
- Locatie: Rosmalen
- Contacteer:
Vanaf morgen heb ik mijn VIDA laptop weer terug in running, kijken of ik daar wat nieuws uit kan halen. De zekeringen hebben ze denk ik in Zwitserland al vervangen want bij het doormeten meet ik geen foute connectie op de hoofdzekeringen (alle 4 intact). Dan volgende week even langs de dealer om de software opnieuw erop te zetten. To be continued...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
www.volvomakelaar.nl | YouTube kanaal Volvodrive Magazine
Wagenpark: XC90 T8 Twin Engine R-Design - 850 T-5R Cream Yellow - C70 2.4i summum Polar White
De tankpassendude: viewtopic.php?t=96469
Wagenpark: XC90 T8 Twin Engine R-Design - 850 T-5R Cream Yellow - C70 2.4i summum Polar White
De tankpassendude: viewtopic.php?t=96469
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1913
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Leuke oprit!
Succes met het herstellen, hopelijk is de C70 weer snel up & running.
Gr. Edwin.
Succes met het herstellen, hopelijk is de C70 weer snel up & running.
Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- gold
- 5th Gear member
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
- Locatie: Roosendaal
Gaaf dat je hem(/haar?) ontvangen hebt.Spin! schreef: ↑03.07.2020 - 13:51 WhatsApp Image 2020-06-19 at 08.09.28.jpeg
De C is inmiddels opgenomen in de 'roedel' hier. Mooie wagen... Intussen is een nieuwe CEM geplaatst en moet deze nog even langs de dealer voor een software update. Ik twijfel ergens wel aan de diagnose van de dealer in CH. Als de ECU 'toaster' zou zijn dan zou de C niet meer starten, want die stuurt immers ook het hele brandstofcircus aan. En hij start gewoon. In het schema lijkt de ECU (ECM) ook geen foutmelding te geven. Een ontregelde CEM kan wel de meest rare dingen veroorzaken, dus ook modules als 'defect' aangeven. Voor zo'n apparaat geldt: geen communicatie = stuk. Dat hoeft dus niet zo te zijn.
Vanaf morgen heb ik mijn VIDA laptop weer terug in running, kijken of ik daar wat nieuws uit kan halen. De zekeringen hebben ze denk ik in Zwitserland al vervangen want bij het doormeten meet ik geen foute connectie op de hoofdzekeringen (alle 4 intact). Dan volgende week even langs de dealer om de software opnieuw erop te zetten. To be continued...
Hoop dat ze snel weer op de weg is. Misschien nu al?
Toon haar ook maar eens op het volvo convertible groepje

Liquid, sterkte met je verlies.
Ik hoop dat de toffe momenten gaan overheersen en dat het je persoonlijke momenten net zo mooi zullen gaan worden.
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2023 V60 B3 Denim Blue; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
- Spin!
- 2nd Gear member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 13.07.2006 - 11:10
- Locatie: Rosmalen
- Contacteer:
Volgens mij had ik dat ook gedaan...maar kan goed zijn dat het in een ander convertible groepje was, zijn er zoveel...gold schreef: ↑12.07.2020 - 08:08
Gaaf dat je hem(/haar?) ontvangen hebt.
Hoop dat ze snel weer op de weg is. Misschien nu al?
Toon haar ook maar eens op het volvo convertible groepje
Liquid, sterkte met je verlies.
Ik hoop dat de toffe momenten gaan overheersen en dat het je persoonlijke momenten net zo mooi zullen gaan worden.
Zojuist is de taxateur geweest, die gaat voor de BPM met tegenbewijs een rapportje maken zodat die nagenoeg uitkomt op '0' euro BPM. Dan kunnen we nu naar het RDW...alleen even uitzoeken welke route ik ga rijden want ik mag louter rechtsaf slaan. Knipperlicht naar rechts blijft uit staan...Oh ja en het moet regenen aangezien de wipwappers blijven wapperen...
Dan kijken of ik de C bij mijn vrienden van Volvo Scholten krijg zonder fratsen, anders wordt het de lokale dealer (van Roosmalen Den Bosch). Nieuwe software erop en dan met de vingers gekruist toekijken.
www.volvomakelaar.nl | YouTube kanaal Volvodrive Magazine
Wagenpark: XC90 T8 Twin Engine R-Design - 850 T-5R Cream Yellow - C70 2.4i summum Polar White
De tankpassendude: viewtopic.php?t=96469
Wagenpark: XC90 T8 Twin Engine R-Design - 850 T-5R Cream Yellow - C70 2.4i summum Polar White
De tankpassendude: viewtopic.php?t=96469
- gold
- 5th Gear member
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
- Locatie: Roosendaal
Lol, nee, dat was de juiste groep, maar toen stond ie nog in ch. bedoelde meer dat als je hem in nl had, met de trotse nieuwe eigenaarSpin! schreef: ↑21.07.2020 - 12:18Volgens mij had ik dat ook gedaan...maar kan goed zijn dat het in een ander convertible groepje was, zijn er zoveel...gold schreef: ↑12.07.2020 - 08:08
Gaaf dat je hem(/haar?) ontvangen hebt.
Hoop dat ze snel weer op de weg is. Misschien nu al?
Toon haar ook maar eens op het volvo convertible groepje
Liquid, sterkte met je verlies.
Ik hoop dat de toffe momenten gaan overheersen en dat het je persoonlijke momenten net zo mooi zullen gaan worden.
Zojuist is de taxateur geweest, die gaat voor de BPM met tegenbewijs een rapportje maken zodat die nagenoeg uitkomt op '0' euro BPM. Dan kunnen we nu naar het RDW...alleen even uitzoeken welke route ik ga rijden want ik mag louter rechtsaf slaan. Knipperlicht naar rechts blijft uit staan...Oh ja en het moet regenen aangezien de wipwappers blijven wapperen...
Dan kijken of ik de C bij mijn vrienden van Volvo Scholten krijg zonder fratsen, anders wordt het de lokale dealer (van Roosmalen Den Bosch). Nieuwe software erop en dan met de vingers gekruist toekijken.

Hmmmm van de bpm klinkt goed!
Maar dar alleen rechtsaf rondjes rond de kerk kunnen rijden in de regen, gaat vervelen, gok ik.
Mag tie intussen al weer linksaf met dit prachtige cabrio weer?
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2023 V60 B3 Denim Blue; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
- Spin!
- 2nd Gear member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 13.07.2006 - 11:10
- Locatie: Rosmalen
- Contacteer:
Hij rijdt weer!
Het lijkt alsof ik er heel veel tijd in gestoken heb om te onderzoeken waarom de C70 'dood' was. Behalve starten en rijden deed hij eigenlijk niks meer. Wat Harro's Volvodealer zei dat de storing veroorzaakte, bleek dus niet waar te zijn. De ECU en CEM zijn intact, in tegenstelling wat de Zwitserse garage zei. Na een gekloonde CEM van ObbeTuning (ja nieuwe spelling) gebeurde er eigenlijk nog niet heel veel. Op dat moment besloot ik te wachten tot de spaarpot een beetje boven een bepaald niveau was en heb ik een afspraak gemaakt bij de dealer hier in Den Bosch.
Ik was al in de veronderstelling dat ik moest sparen voor een nieuwe CEM en ECM. Tot ik hem een week of vier geleden even moest verplaatsen; accu plat. Ik dat ding met mijn nood-accu weer tot leven gebracht, maar in een oogwenk merkte ik op dat het dash weer werkte. Heel even dan, paar minuutjes. Daarna weer op zwart. Toen begon ik al te twijfelen aan de diagnose van Zurich.
Samen met de monteur van de Volvodealert de C en zijn verleden doorgenomen, plus alle door mij genomen stappen. Ik verlaat het pand en wacht zijn belletje af. Om 11u telefoon; "Ja het is toch de CEM, ik heb hem doorgemeten en op een paar punten meet ik niets". Ik had al akkoord gegeven voor vervanging in de hoop dat dit het dan is. De ECM hadden we al uitgesloten, als die stuk/opgeblazen is kan hij niet starten. De CEM moest van GCP.se komen dus dat zou wachten worden. Tot ik weer een telefoontje kreeg; "Ik heb de auto afgemeld, hij staat klaar".
Nieuw hoofdstuk. De monteur heeft de module die wij kennen als Smarttop module losgekoppeld en alles weer origineel gemaakt. En toen was alles weer goed. Helaas voor mijn spaarvarkentje moest alles wel opnieuw worden geprogrammeerd en gekalibreerd. De uiteindelijke financiële schade valt mee, maar de Smarttop module is er tussenuit nu. Dus ja, de eerste C70 met Smarttop rijdt nu dus weer zonder module, en zonder problemen.
En dat op één van de laatste zonnige, warme dagen van het jaar. Het heeft zo moeten zijn. Het was een mooie dag.
Het lijkt alsof ik er heel veel tijd in gestoken heb om te onderzoeken waarom de C70 'dood' was. Behalve starten en rijden deed hij eigenlijk niks meer. Wat Harro's Volvodealer zei dat de storing veroorzaakte, bleek dus niet waar te zijn. De ECU en CEM zijn intact, in tegenstelling wat de Zwitserse garage zei. Na een gekloonde CEM van ObbeTuning (ja nieuwe spelling) gebeurde er eigenlijk nog niet heel veel. Op dat moment besloot ik te wachten tot de spaarpot een beetje boven een bepaald niveau was en heb ik een afspraak gemaakt bij de dealer hier in Den Bosch.
Ik was al in de veronderstelling dat ik moest sparen voor een nieuwe CEM en ECM. Tot ik hem een week of vier geleden even moest verplaatsen; accu plat. Ik dat ding met mijn nood-accu weer tot leven gebracht, maar in een oogwenk merkte ik op dat het dash weer werkte. Heel even dan, paar minuutjes. Daarna weer op zwart. Toen begon ik al te twijfelen aan de diagnose van Zurich.
Samen met de monteur van de Volvodealert de C en zijn verleden doorgenomen, plus alle door mij genomen stappen. Ik verlaat het pand en wacht zijn belletje af. Om 11u telefoon; "Ja het is toch de CEM, ik heb hem doorgemeten en op een paar punten meet ik niets". Ik had al akkoord gegeven voor vervanging in de hoop dat dit het dan is. De ECM hadden we al uitgesloten, als die stuk/opgeblazen is kan hij niet starten. De CEM moest van GCP.se komen dus dat zou wachten worden. Tot ik weer een telefoontje kreeg; "Ik heb de auto afgemeld, hij staat klaar".
Nieuw hoofdstuk. De monteur heeft de module die wij kennen als Smarttop module losgekoppeld en alles weer origineel gemaakt. En toen was alles weer goed. Helaas voor mijn spaarvarkentje moest alles wel opnieuw worden geprogrammeerd en gekalibreerd. De uiteindelijke financiële schade valt mee, maar de Smarttop module is er tussenuit nu. Dus ja, de eerste C70 met Smarttop rijdt nu dus weer zonder module, en zonder problemen.
En dat op één van de laatste zonnige, warme dagen van het jaar. Het heeft zo moeten zijn. Het was een mooie dag.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
www.volvomakelaar.nl | YouTube kanaal Volvodrive Magazine
Wagenpark: XC90 T8 Twin Engine R-Design - 850 T-5R Cream Yellow - C70 2.4i summum Polar White
De tankpassendude: viewtopic.php?t=96469
Wagenpark: XC90 T8 Twin Engine R-Design - 850 T-5R Cream Yellow - C70 2.4i summum Polar White
De tankpassendude: viewtopic.php?t=96469
- gold
- 5th Gear member
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
- Locatie: Roosendaal
Gossie!Spin! schreef: ↑23.10.2020 - 22:53 Hij rijdt weer!
Het lijkt alsof ik er heel veel tijd in gestoken heb om te onderzoeken waarom de C70 'dood' was. Behalve starten en rijden deed hij eigenlijk niks meer. Wat Harro's Volvodealer zei dat de storing veroorzaakte, bleek dus niet waar te zijn. De ECU en CEM zijn intact, in tegenstelling wat de Zwitserse garage zei. Na een gekloonde CEM van ObbeTuning (ja nieuwe spelling) gebeurde er eigenlijk nog niet heel veel. Op dat moment besloot ik te wachten tot de spaarpot een beetje boven een bepaald niveau was en heb ik een afspraak gemaakt bij de dealer hier in Den Bosch.
Ik was al in de veronderstelling dat ik moest sparen voor een nieuwe CEM en ECM. Tot ik hem een week of vier geleden even moest verplaatsen; accu plat. Ik dat ding met mijn nood-accu weer tot leven gebracht, maar in een oogwenk merkte ik op dat het dash weer werkte. Heel even dan, paar minuutjes. Daarna weer op zwart. Toen begon ik al te twijfelen aan de diagnose van Zurich.
Samen met de monteur van de Volvodealert de C en zijn verleden doorgenomen, plus alle door mij genomen stappen. Ik verlaat het pand en wacht zijn belletje af. Om 11u telefoon; "Ja het is toch de CEM, ik heb hem doorgemeten en op een paar punten meet ik niets". Ik had al akkoord gegeven voor vervanging in de hoop dat dit het dan is. De ECM hadden we al uitgesloten, als die stuk/opgeblazen is kan hij niet starten. De CEM moest van GCP.se komen dus dat zou wachten worden. Tot ik weer een telefoontje kreeg; "Ik heb de auto afgemeld, hij staat klaar".
Nieuw hoofdstuk. De monteur heeft de module die wij kennen als Smarttop module losgekoppeld en alles weer origineel gemaakt. En toen was alles weer goed. Helaas voor mijn spaarvarkentje moest alles wel opnieuw worden geprogrammeerd en gekalibreerd. De uiteindelijke financiële schade valt mee, maar de Smarttop module is er tussenuit nu. Dus ja, de eerste C70 met Smarttop rijdt nu dus weer zonder module, en zonder problemen.
En dat op één van de laatste zonnige, warme dagen van het jaar. Het heeft zo moeten zijn. Het was een mooie dag.
122570034_10221127921380851_3384962817078388471_n.jpg
Dat is toch een verassende uitkomst.
Goed dat je het nog even meld.
Als er andere smarttoppers zijn met gekke klachten...
Maar wel fijn dat ie weer rijdt!
Geniet er van!
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2023 V60 B3 Denim Blue; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design