Vering V70 1997

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Rienvd
1st Gear member

Mannen (en vrouwen?) mijn vriend en ik bedien Volvo fan gaan de Carbagerun rijden in Februari '21naar de Noordkaap en terug (hoop dat het door zal gaan...) . We hebben intussen een mooie V70 benzine T5 van 1997 gekocht en zijn er heel blij mee. Heerlijke motor en rijdt verder prima maar...... de schokbrekers lijken goed, veert niet na maar de wegligging is niet erg strak. Nou heb ik al een flink aantal Volvo's gehad en weet dat het ook vaak iets met banden is maar ook na de wissel op de winterbanden is het een beetje dweilen zeg maar. We denken met het vervangen van de achterveren winst te halen maar zoals jullie misschien weten is het de bedoeling alles zo goedkoop mogelijk te maken. Auto mag eigenlijk niet meer dan €500,- kosten, dat is al niet helemaal gelukt ;)
Denken jullie dat het vervangen van de achterveren heel veel winst op gaat leveren? De V70 moet ook flink wat lading mee gaan nemen.

Graag advies en ook welke veren dan betaalbaar zouden zijn.

Vriendelijk bendankt!

Henk en Rien.
Lutra2
Starter

Recent moesten de veren van mijn V70 vervangen worden vanwege een scheurtje (APK). De garage vroeg of dit standaard veren moesten zijn of een iets dikkere variant. Die laatste heb ik genomen (HD veren staat op de rekening)en deze kostten mij voor alle 2 180 euro. Geen klachten over de wegligging en zwaar beladen op en neer naar Zweden geweest in september. Succes met jullie rit. Je kunt je vraag ook nog even stellen op het 850 forum (is ook voor de classic V70)
Volvo 940 Nordic estate AUT LPI '98, Volvo V70classic 10V AUT
Rienvd
1st Gear member

Dank voor je reactie.
Ga ik doen, dat plaatsen op 850.

Ik neem aan dat de prijs inclusief werkloon was? Welke veren zijn het, weet je dat toevallig?

Groet. Rien.
V70R^2
3rd Gear member

De achterveren vervangen gaat jou echt niets brengen.

Begin met de (achteras) bussen, indien de schokbrekers nog goed zijn. De veren is eenvoudig een kwestie van: die doen het, of niet, indien ze veren, lekker laten zitten tenzij roest/APK afkeur...

Tevens de eenvoudige inserts in het subframe voor, dan ben je amper geld kwijt en heb je de grootste winst zonder nog serieus te investeren.
Ferrari
5th Gear member

Ik heb alleen ervaringen met de 850, maar waarschijnlijk geldt voor een V70 Classic hetzelfde: strak sturen is er niet bij!
HD veren of load adjusters is wel beter als je met veel spullen onderweg bent (doorzakken), maar hij gaat er niet beter door sturen.

Wordt vast en zeker een mooie reis! Ik heb in 2018 de Baltic Sea Rally gedaan, ook naar de Noordkaap. Wel in de zomer....
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
BMW 420i Luxury-line cabrio 2018
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Lutra2
Starter

Ik weet het merk van de veren niet, zou ik na moeten vragen. Maar gezien de reacties hier boven zou dat te weinig effect hebben. Probeer trouwens spijkerbanden op de kop te tikken. Ik rijd veel 's winters in Noord Zweden en zou nooit meer zonder willen.
Volvo 940 Nordic estate AUT LPI '98, Volvo V70classic 10V AUT
Rienvd
1st Gear member

Bedankt. Denk dat we het dan maar moeten laten zo. Veel geluk!
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”