Wij zijn toe aan een andere auto, en hebben onze zinnen gezet op een V70 (niet al te bescheiden)
Wat is wijsheid:
een V70 kopen voor ong. 23-26000 euro uit ong. 2003/2004 maar met ong 150-180d km op de teller....
een V70 kopen met een km stand rond de 60.000 (ja, dit is ong. 8000 euro duurder)
een V70 kopen met bijna 300.000 km op de teller voor ong 14.800 (Aarle, Nuland)
Wie kan ons (leken) vertellen wat ong. de afschrijving zal zijn per jaar. Is dit in alle gevallen gelijk (wij dachten ong. 3500 -4000 euro per jaar)
Verklaar je ons idd voor gek wanneer we een auto kopen met zo'n absurde km stand (300.000) en komen we binnen de kortste keren voor dure reparaties te staan.
Dus wellicht wat bijlenen bij de bank en voor een V70 gaan met een beperkt aantal km? Wanneer dan in te ruilen, om niet aanzienlijke waardevermindering te krijgen?
Wij rijden particulier , in de zomer met redelijk zware caravan en willen dus een diesel...
Wie kan ons wat advies/tips of wat dan ook geven, wij zien na twee weken zoeken op autotrack, autotrader, proefritten door heel Nederland, louche dealers (Purmerend, Dordrecht) door de bomen het bos niet meer, en iedereen zegt wat anders...
Alvast hartelijk dank,
Fam. G
V70 uit 2004 met 300.000km op teller
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 05.01.2007 - 23:30
Waarom kijk je niet even over de grens.....
Voor rond de 25000 heb je een hartstikke jonge V70 D5 zonder al te veel KM's voor het uitzoeken. Het is wel wat meer gedoe maar met auto's van dit kaliber kan je aardig wat besparen...
Ik ga binnenkort zelf ook een S60 importeren. een stuk goedkoper dan in NL... wel is het wellicht minder waard bij inruil over een aantal jaar....
Als je intresse hebt moet je maar eens zoeken op het forum.. er staat een heleboel over geschreven.
www.mobile.de is een leuke site waarop je een beetje auto's kan bekijken.
Voor rond de 25000 heb je een hartstikke jonge V70 D5 zonder al te veel KM's voor het uitzoeken. Het is wel wat meer gedoe maar met auto's van dit kaliber kan je aardig wat besparen...
Ik ga binnenkort zelf ook een S60 importeren. een stuk goedkoper dan in NL... wel is het wellicht minder waard bij inruil over een aantal jaar....
Als je intresse hebt moet je maar eens zoeken op het forum.. er staat een heleboel over geschreven.
www.mobile.de is een leuke site waarop je een beetje auto's kan bekijken.
- JP
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 23.01.2007 - 22:45
- Locatie: Utrecht
www.autoscout24.de is ook een site waar veel auto's worden aangeboden.
Ik heb zelf net een V70 T5 met 145000 op de teller gekocht in Duistland. Gewoon bij een officiële Volvo dealer. Krijg er een jaar garantie op. Op internet is het import verhaal van A tot Z te lezen zodat je een goede inschatting hebt van alle kosten. Mijn conclusie was dat aanschaf in Duisland mij zeker 4000 euro minder kost dan een vergelijkbare wagen uit Nederland. Duitsers zorgen over het algemeen goed voor hun wagens en hebben een voorliefde voor opties.
Groet,
JP
Ik heb zelf net een V70 T5 met 145000 op de teller gekocht in Duistland. Gewoon bij een officiële Volvo dealer. Krijg er een jaar garantie op. Op internet is het import verhaal van A tot Z te lezen zodat je een goede inschatting hebt van alle kosten. Mijn conclusie was dat aanschaf in Duisland mij zeker 4000 euro minder kost dan een vergelijkbare wagen uit Nederland. Duitsers zorgen over het algemeen goed voor hun wagens en hebben een voorliefde voor opties.
Groet,
JP
Citroen 2cv6 Lavendel, Rood, Zwart
Citroen BX 1.4 Deauville Bleu Memphis, 1.6 Chic Gris Dolmen, 1.9D Wit
Citroen Xsara Break 2.0HDI Rouge Lucifer
Volvo V70 T5 Scarab Green Pearl
Renault Twingo Jade
Volvo 940GLE Regent Red Metallic
Citroen BX 1.4 Deauville Bleu Memphis, 1.6 Chic Gris Dolmen, 1.9D Wit
Citroen Xsara Break 2.0HDI Rouge Lucifer
Volvo V70 T5 Scarab Green Pearl
Renault Twingo Jade
Volvo 940GLE Regent Red Metallic
- robinson
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 25.01.2007 - 23:13
We hebben idd ook even gekeken in Duitsland, echter nadeel is dat je met je NLse auto zit, die je niet in kunt ruilen. Je zou hem op bv MP kunnen zetten, maar dan moeten we eerst afwachten wat we ervoor krijgen, om dan weer verder te zoeken.
Maar een auto met 3 ton op de teller??? Doen? Niet doen? Want....
Maar een auto met 3 ton op de teller??? Doen? Niet doen? Want....
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20765
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Tja,
Ik heb net een V40 uit 2000 met 308.000 km naar de eeuwige VOLVO-velden gebracht vanwege een Total loss.
Met 300.000 km op de teller is zo'n auto natuurlijk minder waard. Hij behoeft alleen niet af te zijn, en dat was ie van mij ook echt niet.
Laat ik het zo zeggen 300.000 km in 3 jaar is heel, maar dan ook echt heel, veel snelwegkilometers. Anders kom je niet aan dat getal.
Daarnaast zal hij zeker goed onderhouden zijn.
De km stand behoeft dus geen beletsel te zijn.
Ik heb net een V40 uit 2000 met 308.000 km naar de eeuwige VOLVO-velden gebracht vanwege een Total loss.
Met 300.000 km op de teller is zo'n auto natuurlijk minder waard. Hij behoeft alleen niet af te zijn, en dat was ie van mij ook echt niet.
Laat ik het zo zeggen 300.000 km in 3 jaar is heel, maar dan ook echt heel, veel snelwegkilometers. Anders kom je niet aan dat getal.
Daarnaast zal hij zeker goed onderhouden zijn.
De km stand behoeft dus geen beletsel te zijn.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Maar om voor "slechts" € 8.000,-- meer, 150.000km minder kilometers te kunnen aankopen klinkt ook wel weer verleidelijk.
Volvo for life
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20765
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
En dat is ook weer een waar woord Mister bart.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Gideon_XC90
- 5th Gear member
- Berichten: 2081
- Lid geworden op: 22.11.2006 - 13:40
- Locatie: Berghem
robinson,
Ik zie dat jij nogal een budget hebt om uit te geven, wat niet wegneemt dat het op moet natuurlijk. Maar waarom zou jij dan voor een V70 voor 14.800,-met 300dkm gaan, terwijl voor een 3000,- euro meer er ook al staan die 150dkm hebben gereden, maar wel enkele maanden ouder en ook nog eens een D5.
Rijden jullie veel per jaar, want voor een zware caravan alleen heb je niet echt een diesel nodig, of je moet willen trekken door het gebergte heen.
Ik zie dat jij nogal een budget hebt om uit te geven, wat niet wegneemt dat het op moet natuurlijk. Maar waarom zou jij dan voor een V70 voor 14.800,-met 300dkm gaan, terwijl voor een 3000,- euro meer er ook al staan die 150dkm hebben gereden, maar wel enkele maanden ouder en ook nog eens een D5.
Rijden jullie veel per jaar, want voor een zware caravan alleen heb je niet echt een diesel nodig, of je moet willen trekken door het gebergte heen.
Toyota Corolla 1.6 White my1984
Toyota Carina E 2.0XLD Dark Turquoise Metallic my1993
Mazda 626 Wagon 2.0DITD GLX Blue Metallic my1999
Volvo V70 2.4 Bifuel 140PK Black Sapphire my 2002
Austin Mini 850 de luxe Old English White my1967
XC90 2.4D5 Executive Lava Pearl my 2007
V70 2.0D3 Limited Edition my 2011
XC60 2.0T5 AWD Inscription my 2017
Toyota Carina E 2.0XLD Dark Turquoise Metallic my1993
Mazda 626 Wagon 2.0DITD GLX Blue Metallic my1999
Volvo V70 2.4 Bifuel 140PK Black Sapphire my 2002
Austin Mini 850 de luxe Old English White my1967
XC90 2.4D5 Executive Lava Pearl my 2007
V70 2.0D3 Limited Edition my 2011
XC60 2.0T5 AWD Inscription my 2017
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
@ Robinson, je stopt je hele "familiekapitaal" in een solide en veilig familietransportmiddel, met 300.000km's loop je toch het risico op grootonderhoudskosten en die hoeven niet mee te vallen.
Ook stomme uitval door kleine vervelende dingetjes die mogelijk niet de kosten brengen maar die je als je langs de kant staat met je gezin toch lullig laten voelen.
Er zijn voldoende classic V70's te vinden met max. 150.000km voor heel gezellige bedragen, een 2.4T is ook een supercaravantrekker, een diesel is wel zuiniger maar ook meteen een stuk moeilijker te vinden met < 150.000km.
Koop voor € 16.000,-- die auto met 300.000km die na 2 jaar en 25.000km/jaar misschien € 9.000,-- op gaat brengen, afschrijving dan +/- € 3.500,-- per jaar.
Of koop voor € 20.000,-- een V70 met 150.000km, rijdt daar nu eens 8 jaar mee (en kom ook uit op die 350.000km) gestelt dat deze maar € 4.000,-- opbrengt, ben je per jaar toch slechts € 2.000,-- kwijt aan afschrijving, maar een hogere opbrengst is mogelijk en afhankelijk van de conditie.
Het eigenaardige is altijd dat mensen een auto al na een paar jaar weer zat lijken te zijn en dat kost geld, koop een zo laag als mogelijke kilometerstand en rijdt er vervolgens zolang als mogelijk mee, goedkoper kan het niet.
Ook stomme uitval door kleine vervelende dingetjes die mogelijk niet de kosten brengen maar die je als je langs de kant staat met je gezin toch lullig laten voelen.
Er zijn voldoende classic V70's te vinden met max. 150.000km voor heel gezellige bedragen, een 2.4T is ook een supercaravantrekker, een diesel is wel zuiniger maar ook meteen een stuk moeilijker te vinden met < 150.000km.
Koop voor € 16.000,-- die auto met 300.000km die na 2 jaar en 25.000km/jaar misschien € 9.000,-- op gaat brengen, afschrijving dan +/- € 3.500,-- per jaar.
Of koop voor € 20.000,-- een V70 met 150.000km, rijdt daar nu eens 8 jaar mee (en kom ook uit op die 350.000km) gestelt dat deze maar € 4.000,-- opbrengt, ben je per jaar toch slechts € 2.000,-- kwijt aan afschrijving, maar een hogere opbrengst is mogelijk en afhankelijk van de conditie.
Het eigenaardige is altijd dat mensen een auto al na een paar jaar weer zat lijken te zijn en dat kost geld, koop een zo laag als mogelijke kilometerstand en rijdt er vervolgens zolang als mogelijk mee, goedkoper kan het niet.
- Jan W
- 2nd Gear member
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 20:41
- Locatie: Oosterhout NB
@bart:
helemaal mee eens. Maar waarom kopen we dan niet met z'n allen een nieuwe Lada en rijden daar een jaar of 10 mee? Afschrijving minimaal!!!!
Even on-topic: ik zou gaan speuren voor een V70 type II (nieuw model dus) met de 2.4T (200 pk) motor, automaat , afneembare trekhaak en verder met allerlei lekkers aan boord (is vaak 't geval). Dit type is natuurlijk een onvolprezen caravantrekker!! Moet te scoren zijn voor iets tussen de € 15.000 en € 20.000, afhankelijk van dealer ja/nee en kilometerstand (150.000 à 200.000).
Of in Duitsland gaan kijken voor een 2.5T AWD Geartronic zonder al te veel toeters en bellen. Moet uit 2005, inclusief BPM en maximaal 150k, toch ook wel te scoren zijn voor € 20.000 à € 22.500.
Hang er een trekhaak (afneembaar of niet afneembaar) onder en je trekt de caravan als een vorst!!!! Alleen dan wel uitkijken dat je niet onverhoopt een exemplaar koopt met Actief Four-C onderstel, want dat schijnt niet zo goed te accorderen met het trekken van caravans.
Een diesel -hoe goed zo'n D5 ook moge zijn- zou ik met zò weinig kilometers uit m'n hoofd zetten. De extra vaste lasten doen dan de das om en het omslagpunt ligt vrij hoog. En: met een beetje beleid moet een 2.4T in het dagelijks gebruik toch ook wel zo'n 1:10 kunnen scoren, toch?
Greetz,
Jan W
helemaal mee eens. Maar waarom kopen we dan niet met z'n allen een nieuwe Lada en rijden daar een jaar of 10 mee? Afschrijving minimaal!!!!
Even on-topic: ik zou gaan speuren voor een V70 type II (nieuw model dus) met de 2.4T (200 pk) motor, automaat , afneembare trekhaak en verder met allerlei lekkers aan boord (is vaak 't geval). Dit type is natuurlijk een onvolprezen caravantrekker!! Moet te scoren zijn voor iets tussen de € 15.000 en € 20.000, afhankelijk van dealer ja/nee en kilometerstand (150.000 à 200.000).
Of in Duitsland gaan kijken voor een 2.5T AWD Geartronic zonder al te veel toeters en bellen. Moet uit 2005, inclusief BPM en maximaal 150k, toch ook wel te scoren zijn voor € 20.000 à € 22.500.
Hang er een trekhaak (afneembaar of niet afneembaar) onder en je trekt de caravan als een vorst!!!! Alleen dan wel uitkijken dat je niet onverhoopt een exemplaar koopt met Actief Four-C onderstel, want dat schijnt niet zo goed te accorderen met het trekken van caravans.
Een diesel -hoe goed zo'n D5 ook moge zijn- zou ik met zò weinig kilometers uit m'n hoofd zetten. De extra vaste lasten doen dan de das om en het omslagpunt ligt vrij hoog. En: met een beetje beleid moet een 2.4T in het dagelijks gebruik toch ook wel zo'n 1:10 kunnen scoren, toch?
Greetz,
Jan W
V 70 T5 in Silver met Offblack Select.
Voorzien van Estate-, Comfort- en Elegance-line.
Verder 's zomers op 17' Almathea, maar 's winters op 16' staal...
Voorzien van Estate-, Comfort- en Elegance-line.
Verder 's zomers op 17' Almathea, maar 's winters op 16' staal...
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Omdat we hier allemaal Volvo rijden.Jan W schreef:@bart:
helemaal mee eens. Maar waarom kopen we dan niet met z'n allen een nieuwe Lada en rijden daar een jaar of 10 mee? Afschrijving minimaal!!!!
- robinson
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 25.01.2007 - 23:13
V70-bifuel, inderdaad kosten auto's klauwen met geld.. Ons bedrag om erbij te doen was ong. 16000 euro, schandalig veel. Maargoed, als we zo rond kijken, zijn we waarschijnlijk toch wat meer kwijt.... helaas.
De auto met 300.000 km was meen ik uit 2003. Is nu afgevallen.
Tja, en eerlijk is eerlijk: vrouwen m.n zijn na een aantal jaren 'uitgekeken' en willen wat anders. Dat is nu ook een beetje de reden dat we zoeken naar wat anders. Onze huidige auto kan event. ook voor 3000 euro opgeknapt worden, maar blijft benzine.
We rijden, denken we (we houden niets bij..) ong. 20.000-25.000 per jaar.
2 x naar Oostenrijk (totaal 4000 km, zonder caravan) 1x naar Italie, of a.s jaar Frankrijk, ong. 3500 km met caravan.
Vriend zei zojuist: liever wat oudere auto met minder km, dan nieuwere auto met meer km. Is dit persoonlijk of financieel het meest aantrekkelijk?
De auto met 300.000 km was meen ik uit 2003. Is nu afgevallen.
Tja, en eerlijk is eerlijk: vrouwen m.n zijn na een aantal jaren 'uitgekeken' en willen wat anders. Dat is nu ook een beetje de reden dat we zoeken naar wat anders. Onze huidige auto kan event. ook voor 3000 euro opgeknapt worden, maar blijft benzine.
We rijden, denken we (we houden niets bij..) ong. 20.000-25.000 per jaar.
2 x naar Oostenrijk (totaal 4000 km, zonder caravan) 1x naar Italie, of a.s jaar Frankrijk, ong. 3500 km met caravan.
Vriend zei zojuist: liever wat oudere auto met minder km, dan nieuwere auto met meer km. Is dit persoonlijk of financieel het meest aantrekkelijk?
- Gideon_XC90
- 5th Gear member
- Berichten: 2081
- Lid geworden op: 22.11.2006 - 13:40
- Locatie: Berghem
Ronald,
het is in iedergeval een persoonlijke keuze of je gaat voor een ietwat oudere auto met minder kilometers.
Het verhaal wat jij vertelde, de vrouwelijke wederhelft heeft in mijn geval ook ervoor gezorgt dat ik nu in een VOLVO mag rondrijden. Heeft ze nog niet de zinnen gezet op het voorlaatste type V70, want dan wordt een ouder type lastig. Persoonlijk zou ik daar ook niet voor kiezen
Tot voorkort heb ik altijd diesel gereden met een jaarkilometrage van ongeveer 50dkm wat resulteerde in de aanschaf van een ietswat oudere auto met veel minder kilometers, de elke x duidend kilometer was dan weer langer rijden, eind kilometrage was altijd 300dkm.
Je zou er ook over kunnen denken om een originele Volvo Bi-fuel aan te schaffen, ikzelf heb nu ook een Bi-fuel (hoe kan het anders gezien de pseudo) ik heb nog geen stijle bergen gereden, maar de 10% in limburg was geen enkel probleem voor mijn 140PK's, zelfs niet vanuit stilstand met toch 1300Kg aan de haak
het is in iedergeval een persoonlijke keuze of je gaat voor een ietwat oudere auto met minder kilometers.
Het verhaal wat jij vertelde, de vrouwelijke wederhelft heeft in mijn geval ook ervoor gezorgt dat ik nu in een VOLVO mag rondrijden. Heeft ze nog niet de zinnen gezet op het voorlaatste type V70, want dan wordt een ouder type lastig. Persoonlijk zou ik daar ook niet voor kiezen
Tot voorkort heb ik altijd diesel gereden met een jaarkilometrage van ongeveer 50dkm wat resulteerde in de aanschaf van een ietswat oudere auto met veel minder kilometers, de elke x duidend kilometer was dan weer langer rijden, eind kilometrage was altijd 300dkm.
Je zou er ook over kunnen denken om een originele Volvo Bi-fuel aan te schaffen, ikzelf heb nu ook een Bi-fuel (hoe kan het anders gezien de pseudo) ik heb nog geen stijle bergen gereden, maar de 10% in limburg was geen enkel probleem voor mijn 140PK's, zelfs niet vanuit stilstand met toch 1300Kg aan de haak
Toyota Corolla 1.6 White my1984
Toyota Carina E 2.0XLD Dark Turquoise Metallic my1993
Mazda 626 Wagon 2.0DITD GLX Blue Metallic my1999
Volvo V70 2.4 Bifuel 140PK Black Sapphire my 2002
Austin Mini 850 de luxe Old English White my1967
XC90 2.4D5 Executive Lava Pearl my 2007
V70 2.0D3 Limited Edition my 2011
XC60 2.0T5 AWD Inscription my 2017
Toyota Carina E 2.0XLD Dark Turquoise Metallic my1993
Mazda 626 Wagon 2.0DITD GLX Blue Metallic my1999
Volvo V70 2.4 Bifuel 140PK Black Sapphire my 2002
Austin Mini 850 de luxe Old English White my1967
XC90 2.4D5 Executive Lava Pearl my 2007
V70 2.0D3 Limited Edition my 2011
XC60 2.0T5 AWD Inscription my 2017
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Een bi-fuel kent als nadeel zijn 29 ltr benzinetankje, rijdt je in een land waar gas minder beschikbaar is zal dat snel een handicap zijn.robinson schreef:V70-bifuel, inderdaad kosten auto's klauwen met geld..
Gas of diesel kan dan wel uit, een diesel gaat met een caravan makkelijker op pad, en om die reden zijn er ook mensen die nieuw een D5 kopen en er relatief weinig mee rijden, ze zijn er dus, soms alleen wel even zoeken.robinson schreef:We rijden, denken we (we houden niets bij..) ong. 20.000-25.000 per jaar.
2 x naar Oostenrijk (totaal 4000 km, zonder caravan) 1x naar Italie, of a.s jaar Frankrijk, ong. 3500 km met caravan.
Rare vraag misschien, maar waarom geen S80/S60?
- Art
- 3rd Gear member
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 13.10.2006 - 15:26
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Koop maar niet bij van Aarle.

- Gideon_XC90
- 5th Gear member
- Berichten: 2081
- Lid geworden op: 22.11.2006 - 13:40
- Locatie: Berghem
Art,
slechte ervaringen. Hier in de omgeving zie je van aarle achterop veel verschillende jaartallen auto's staan namelijk.
slechte ervaringen. Hier in de omgeving zie je van aarle achterop veel verschillende jaartallen auto's staan namelijk.
Toyota Corolla 1.6 White my1984
Toyota Carina E 2.0XLD Dark Turquoise Metallic my1993
Mazda 626 Wagon 2.0DITD GLX Blue Metallic my1999
Volvo V70 2.4 Bifuel 140PK Black Sapphire my 2002
Austin Mini 850 de luxe Old English White my1967
XC90 2.4D5 Executive Lava Pearl my 2007
V70 2.0D3 Limited Edition my 2011
XC60 2.0T5 AWD Inscription my 2017
Toyota Carina E 2.0XLD Dark Turquoise Metallic my1993
Mazda 626 Wagon 2.0DITD GLX Blue Metallic my1999
Volvo V70 2.4 Bifuel 140PK Black Sapphire my 2002
Austin Mini 850 de luxe Old English White my1967
XC90 2.4D5 Executive Lava Pearl my 2007
V70 2.0D3 Limited Edition my 2011
XC60 2.0T5 AWD Inscription my 2017
- Jan W
- 2nd Gear member
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 20:41
- Locatie: Oosterhout NB
@robinson:
Bij 20.000km/jaar kan een diesel aantrekkelijk worden. Hoeft overigens niet, maar hangt af van enerzijds de hogere houderschapsbelasting en anderzijds de vaak hogere serviceintervallen.
Ik denk overigens dat je vriend gelijk heeft: beter een wat oudere auto met een bewezen historie èn garantie bij de Volvodealer 'om de hoek' vandaan, dan een jongere mèt véél kilometers van onduidelijke komaf. Waarbij ik nièt gezegd wil hebben dat een jonge met veel kilometers per sé slecht hoeft te zijn...
Ik blijf bij het advies voor caravangebruik: 2.4T of 2.5T (duurder) en dan 't liefst met automaat.
Greetz,
Jan W
Bij 20.000km/jaar kan een diesel aantrekkelijk worden. Hoeft overigens niet, maar hangt af van enerzijds de hogere houderschapsbelasting en anderzijds de vaak hogere serviceintervallen.
Ik denk overigens dat je vriend gelijk heeft: beter een wat oudere auto met een bewezen historie èn garantie bij de Volvodealer 'om de hoek' vandaan, dan een jongere mèt véél kilometers van onduidelijke komaf. Waarbij ik nièt gezegd wil hebben dat een jonge met veel kilometers per sé slecht hoeft te zijn...
Ik blijf bij het advies voor caravangebruik: 2.4T of 2.5T (duurder) en dan 't liefst met automaat.
Greetz,
Jan W
V 70 T5 in Silver met Offblack Select.
Voorzien van Estate-, Comfort- en Elegance-line.
Verder 's zomers op 17' Almathea, maar 's winters op 16' staal...
Voorzien van Estate-, Comfort- en Elegance-line.
Verder 's zomers op 17' Almathea, maar 's winters op 16' staal...
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Het voordeel van de automaat is de koppelomvormer, zeker bij een caravan, het nadeel is het hogere verbruik.Jan W schreef:Ik blijf bij het advies voor caravangebruik: 2.4T of 2.5T (duurder) en dan 't liefst met automaat.
- Art
- 3rd Gear member
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 13.10.2006 - 15:26
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Mjaaaaaa, inderdaad!V70_Bifuel schreef:Art,
slechte ervaringen. Hier in de omgeving zie je van aarle achterop veel verschillende jaartallen auto's staan namelijk.
Geen volle tank, er zat vogelpoep op tijdens de aflevering en de beloofde 17" Titans zijn nooit geleverd.

Dan gooi je geen hoge ogen bij mij.
