V60 Polestar Engineerd - Trilling

V60T8PE
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 28.09.2020 - 14:50

Heb zelf ook al 2x onder garantie de remmerij laten vervangen door de volvo dealer, zonder gewenste effect. Probleem blijft gewoon terugkomen. Volvo Zweden wilt er niet op ingaan.
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 2165
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

2x? Weet je zeker dat eea vervangen is?
V60T8PE
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 28.09.2020 - 14:50

Jazeker, schijven en blokken rondom. Zoiets zie je wel ;). Heb ook de fotos en direct contact met de hoofdmonteur. Volvo dealer schaamt zich voor de reactie van Volvo Zweden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 2165
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Wow...
erwinv60

wat een slecht verhaal dit zeg ..... pfff
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Niet te geloven zeg...
Afgelopen week in Zuid Duitsland gezeten, omgeving Freiburg-Todtnau-Feldberg en daar krijgt de remmerij het beduidend zwaarder voor de kiezen dan in het vlakke NL.
Dat zou betekenen dat ze daar aan de lopende band schijven en blokken vervangen.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Daf88
3rd Gear member
Berichten: 289
Lid geworden op: 09.09.2020 - 15:03

Hebben andere T8/T6 rijders hier ook last van?

Aangezien de auto een stuk zwaarder is, wordt er harder geremd. Deels op de electro motoren, aan het einde toch echt op de schijven en blokken. Vervolgens stil staan voor een stoplicht onderaan de afrit van de snelweg en de rem erop houden, het is immers een automaat. Hierdoor is de thermische overdracht van de schijf naar de omgeving niet overal hetzelfde en kan de schijf krom trekken.....
---
V60 T6 Recharge R-Design (MY21). Eerdere Volvo's: V40 phase III 2.0 Europa Nordic (2004), V40 phase II 2.0 (2000), Volvo 340 1.4 (1990).
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27337
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Eens, maar een setje zoals op de Polestar Engineerd modellen zit zou daar toch wel tegen moeten kunnen.
Die set is berekend (als het goed is) op fors meer misbruik.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Daf88 schreef: 29.09.2020 - 09:04 Hebben andere T8/T6 rijders hier ook last van?

Aangezien de auto een stuk zwaarder is, wordt er harder geremd. Deels op de electro motoren, aan het einde toch echt op de schijven en blokken. Vervolgens stil staan voor een stoplicht onderaan de afrit van de snelweg en de rem erop houden, het is immers een automaat. Hierdoor is de thermische overdracht van de schijf naar de omgeving niet overal hetzelfde en kan de schijf krom trekken.....
Dat doe ik niet anders met mijn awd.
Die staat nu op oem Volvo schijven met Brembo blokken nadat de eerste set schijven krom waren.
Nieuwe schijven en blokken er op en tijdens een rit op de autobahn trad er na 30.000 fading op, verglaasde remblokken was het verdict en mocht weer voor veel geld remblokken vervangen.
Ik heb zelf Brembo blokken gekocht en omdat de Volvo garage niets anders dan oem wil monteren heb ik samen met mede forumlid DB200 thuis op de oprit de remblokken vervangen voor Brembo.
Deze remmen als een malle en hebben ook in de bulten van Zuid-Duitsland meer dan voldoende capaciteit om het veilig tot stilstand te brengen.
Vind het heel apart dat zulke pizza's van Brembo problemen geven, voor het normale gebruik zou je zeggen dat je ze niet zo warm kunt krijgen dat ze krom gaan.
De Schijven van V60T8 hebben duidelijk wel wat remingrepen achter de kiezen, gezien de staat en kleur van de schijven.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V60T8PE
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 28.09.2020 - 14:50

diesel01 schreef: 29.09.2020 - 11:42
Daf88 schreef: 29.09.2020 - 09:04 Hebben andere T8/T6 rijders hier ook last van?

Aangezien de auto een stuk zwaarder is, wordt er harder geremd. Deels op de electro motoren, aan het einde toch echt op de schijven en blokken. Vervolgens stil staan voor een stoplicht onderaan de afrit van de snelweg en de rem erop houden, het is immers een automaat. Hierdoor is de thermische overdracht van de schijf naar de omgeving niet overal hetzelfde en kan de schijf krom trekken.....
Dat doe ik niet anders met mijn awd.
Die staat nu op oem Volvo schijven met Brembo blokken nadat de eerste set schijven krom waren.
Nieuwe schijven en blokken er op en tijdens een rit op de autobahn trad er na 30.000 fading op, verglaasde remblokken was het verdict en mocht weer voor veel geld remblokken vervangen.
Ik heb zelf Brembo blokken gekocht en omdat de Volvo garage niets anders dan oem wil monteren heb ik samen met mede forumlid DB200 thuis op de oprit de remblokken vervangen voor Brembo.
Deze remmen als een malle en hebben ook in de bulten van Zuid-Duitsland meer dan voldoende capaciteit om het veilig tot stilstand te brengen.
Vind het heel apart dat zulke pizza's van Brembo problemen geven, voor het normale gebruik zou je zeggen dat je ze niet zo warm kunt krijgen dat ze krom gaan.
De Schijven van V60T8 hebben duidelijk wel wat remingrepen achter de kiezen, gezien de staat en kleur van de schijven.

Ik kan je opmerking begrijpen dat de remmen wat ingrepen achter de kiezen moeten hebben om dergelijke vlekken te vertonen. Maar de problemen kwamen niet na intensief gebruik maar na middelmatig gebruik al terug, denk aan afrit snelweg regulier remmen vanaf 130km.

Na beide keren vervangen zijn de schijven en blokken rustig ingereden. Dat betekent auto hold uit, voet van de rem bij stoplichten met bak in N, geen autom ingreep laten plaatsvinden en continue met opbouwende druk inremmen tot zn 30% remkracht. Als de blokken en schijven verder op elkaar zijn ingesleten, na paar honderd km, remkracht verder opgebouwd tot zn 50% van de capaciteit en toen kwamen de problemen alweer terug. Zowel een trilling als een abnormaal geluid. De vlekken op de schijven zijn op gelijke afstand van elkaar in het loopvlak en komen niet door overmatig intensief gebruik. Capaciteit van de remmen lijkt overigens niet verminderd.
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Heel bijzonder.
Ik had dezelfde verkleuring op mijn huidige schijven met de oem remblokken en het advies was om alles wederom te vervangen.
Dat advies heb ik in de wind geslagen en heb Brembo remblokken gemonteerd, na een paar 100km waren de schijven weer helemaal blank en heb ik geen problemen weer gehad.
Afgelopen week zijn ze wel stevig gebruikt in de bulten van Duitsland maar heb op de autobahn alleen maar op acc gereden en niet harder dan 135, dan hebben de remmen ook vakantie.
Wens je veel succes met de oplossing.
Heeft TS al nieuws over zijn auto?
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Flippeke
2nd Gear member
Berichten: 62
Lid geworden op: 24.10.2020 - 12:39

Goedemorgen, heb je uiteindelijk nog de dealer gesproken of komen ze je niet tegemoet?

Ik heb namelijk hetzelfde probleem, ik kwam er echter pas achter dat er een trilling inzat bij hard remmen op de snelweg, naar mijn idee gebruik je de remmen vrij weinig en wordt er met name regeneratief geremd. Ik heb de auto nu 1.5 maand en voelde het vorig weekend voor het eerst op de autobahn.

Edit. Excuses had de tweede pagina niet gezien, er zijn dus dealers die het wel onder garantie vervangen.
2014 V40 D4 R-design Osmium Grey
2014 V40 D4 Ocean Race Black Sapphire
2016 V60 D6 AWD R-Design Black Sapphire

2003 XC70 2.4 T GEARTR. 4WD Ash gold Pearl
2019 V60 T8 Polestar Engineered Black stone solid
Gebruikersavatar
vanwynsberghea
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 13.05.2011 - 10:51

Graag geef ik even een update. De remmen (schijven en blokken) werden onder garantie vervangen. Ik ben dus blijkbaar de enige niet..

Ondertussen een 5.000km verder en rara, het trillen begint opnieuw. No-way dat de remmen "warm" gereden werden en onmiddellijk afgekoeld werden (door regen of carwash of ...) Ik let er enorm goed op. Het geeft me geen goed gevoel dus..

Ik heb ondertussen al 1.2 miljoen volvo-kilometers gereden in m'n leven nog NOOIT een kromme remschijf gehad (2 keer V50, 2 keer V60, 1 keer V90 en nu V60 PE).

Het is zover gekomen dat ik schrik heb om een door te rijden en dan eens goed te remmen.. daar zit ik dan met m'n 400PK.. 😵
Gebruikersavatar
Flippeke
2nd Gear member
Berichten: 62
Lid geworden op: 24.10.2020 - 12:39

Ik heb morgen ook een afspraak bij de dealer om een diagnose te stellen. ik ben dus bang voor diezelfde problemen.

Merk jij dit continue bij het remmen? Ook bij licht afremmen op de schijven?
2014 V40 D4 R-design Osmium Grey
2014 V40 D4 Ocean Race Black Sapphire
2016 V60 D6 AWD R-Design Black Sapphire

2003 XC70 2.4 T GEARTR. 4WD Ash gold Pearl
2019 V60 T8 Polestar Engineered Black stone solid
Gebruikersavatar
vanwynsberghea
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 13.05.2011 - 10:51

Flippeke schreef: 04.11.2020 - 16:30 Ik heb morgen ook een afspraak bij de dealer om een diagnose te stellen. ik ben dus bang voor diezelfde problemen.

Merk jij dit continue bij het remmen? Ook bij licht afremmen op de schijven?
In het begin enkel maar bij het "doorduwen", als je dus de remkracht nodig hebt.. in het begin zo een "fijn getril in het stuur".. dit wordt steeds erger tot bij mij (de eerste keer) je zelf bij de lichtste remdruk een serieuze kromming voelt. Zo erg zelfs dat je, bv aan een rood licht, met hele lichte druk de auto voelt stoppen, rollen, stoppen, rollen.. krom dus..

Succes met de diagnose, ik ben heel benieuwd!!
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Exact dat wat ik voelde, er was ook echt een verschil in materiaal zichtbaar.
Na vervanging van naven voor en schijven+blokken rondom is het helemaal goed en blijft het ook goed.
Ik had het nog nooit eerder meegemaakt en schrijf het toe aan de eerste 18k km bij het vorig baasje.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Flippeke
2nd Gear member
Berichten: 62
Lid geworden op: 24.10.2020 - 12:39

Inderdaad diezelfde diagnose, linker voorschijf is krom en de schijven worden vervangen onder garantie. ook de naaf wordt nagekeken.
Ik hoop dat het hierna weg is en niet na 5.000km weer terug.
2014 V40 D4 R-design Osmium Grey
2014 V40 D4 Ocean Race Black Sapphire
2016 V60 D6 AWD R-Design Black Sapphire

2003 XC70 2.4 T GEARTR. 4WD Ash gold Pearl
2019 V60 T8 Polestar Engineered Black stone solid
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1570
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Lijkt wel op het probleem wat Audi met de RS3 had, kwam door de torque vectoring, volgens mij heeft de S/V60 dit ook.

https://www.autoblog.nl/nieuws/update-d ... mmen-91755
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Daar zeg je wat, dat zou het maar zo eens kunnen zijn.
Droogremmen van de schijven bij regen geeft natuurlijk warmte, daarna direct weer water er op is vast niet bevorderlijk voor levensduur en/of kromtrekken.
De PA grijpt ook vaak redelijk fors in, wat ik nu vaak doe is het bij verkeer wat ik achterop kom deactiveren van PA, snelheid zonder remmen aanpassen en vervolgens activeren om zo op gepaste afstand mee te rijden.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
vanwynsberghea
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 13.05.2011 - 10:51

The Mechanic schreef: 06.11.2020 - 10:12 Lijkt wel op het probleem wat Audi met de RS3 had, kwam door de torque vectoring, volgens mij heeft de S/V60 dit ook.

https://www.autoblog.nl/nieuws/update-d ... mmen-91755
Inderdaad.. zeker dit filmpje, exact hetzelfde bij mijn V60

https://www.autojunk.nl/2016/09/audi-rs ... nde-remmen
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”