Mijn 850 2.5 I 20V uit 96 heeft me laten staan.
Hij start niet (slaat niet aan) met een lauwe motor. (na circa 5 min. rijden)
Als de motor helemaal koud is, start hij zonder problemen?
Iemand een idee waar moet ik dit probleem moet zoeken?
Kan je dit zelf oplossen of toch maar door de dealer laten doen?
Alvast bedankt!
Niet te geloven, mijn 850 laat het afweten (start niet)
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 19.01.2007 - 11:58
Hallo,
ik ben benieuwd of dit probleem al is opgelost.
Mijn S70 2.0 heeft nl. hetzelfde probleem, en vooralsnog is het een raadsel waar het aan ligt. Probleem is onder andere dat het moeilijk op commando is te re-produceren.
Als de auto met lauwe motor niet start, is het meestal een kwestie van wachten, waarna hij dan weer gewoon start.
Het lijkt of het probleem zich inmiddels uitbreidt: als met lauwe motor file wordt gereden, of stationair gedraaid wordt, is wegrijden=afslaan. En opnieuw starten dus niet mogelijk. Crisis ! Zou blij zijn met nuttige tips
ik ben benieuwd of dit probleem al is opgelost.
Mijn S70 2.0 heeft nl. hetzelfde probleem, en vooralsnog is het een raadsel waar het aan ligt. Probleem is onder andere dat het moeilijk op commando is te re-produceren.
Als de auto met lauwe motor niet start, is het meestal een kwestie van wachten, waarna hij dan weer gewoon start.
Het lijkt of het probleem zich inmiddels uitbreidt: als met lauwe motor file wordt gereden, of stationair gedraaid wordt, is wegrijden=afslaan. En opnieuw starten dus niet mogelijk. Crisis ! Zou blij zijn met nuttige tips
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
te rijke inspuiting of misschien juist te arm bij lage toeren.
Welke test/onderzoeken zijn er zoal gedaan?
Welke test/onderzoeken zijn er zoal gedaan?
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
dit probleem word een beetje uitzoeken.
kan een lekkende benzinedrukregelaar zijn.
kan het contactslot zijn.
kan een vervuilde stationair regelaar zijn.
óf relais nr 103 onder de zekeringkast die de brandstofpomp soms wel/soms niet aanstuurt.
op het 850forum staat er een hoop informatie over.
kan een lekkende benzinedrukregelaar zijn.
kan het contactslot zijn.
kan een vervuilde stationair regelaar zijn.
óf relais nr 103 onder de zekeringkast die de brandstofpomp soms wel/soms niet aanstuurt.
op het 850forum staat er een hoop informatie over.
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 19.01.2007 - 11:58
Eerst een antwoord op wat tot nog toe is gedaan.....Niet zo veel. Het probleem doet zich alleen voor bij het uitzetten/aflsaan van de motor na een korte rit, b.v 5 minuten. Verder lijkt het erger te zijn met vocht; droge koude lijkt minder van invloed.
Ik heb het bij service beurten gemeld, en toen is een keer een bougie ontstoord, een andere keer de gasklep gesmeerd.
Het komt misschien omdat ik vaker file moet rijden als ik de wijk uit rijd 's ochtends, en dan bij optrekken 'smoort' de motor, backfire, geur van te rijk mengsel - afslaan, en opnieuw starten is dan heel moeilijk. Meestal pas mogelijk na bv. 20 minuten rust. In ieder geval, reden voor een afspraak om dit probleem te onderzoeken.
Ik heb onlangs de lege tank opnieuw gevuld met Shell V-formule benzine, waar de auto wel aanzienlijk beter op loopt. (Tot op heden tankte ik 'any' 95)l.
Overigens mijn S70 2.0 uit 97 met 160K loopt, zeker met enigszins warme motor als een naaimachine, dus de algemene afstelling en conditie van de motor lijkt mij wel in orde.
Ik heb het bij service beurten gemeld, en toen is een keer een bougie ontstoord, een andere keer de gasklep gesmeerd.
Het komt misschien omdat ik vaker file moet rijden als ik de wijk uit rijd 's ochtends, en dan bij optrekken 'smoort' de motor, backfire, geur van te rijk mengsel - afslaan, en opnieuw starten is dan heel moeilijk. Meestal pas mogelijk na bv. 20 minuten rust. In ieder geval, reden voor een afspraak om dit probleem te onderzoeken.
Ik heb onlangs de lege tank opnieuw gevuld met Shell V-formule benzine, waar de auto wel aanzienlijk beter op loopt. (Tot op heden tankte ik 'any' 95)l.
Overigens mijn S70 2.0 uit 97 met 160K loopt, zeker met enigszins warme motor als een naaimachine, dus de algemene afstelling en conditie van de motor lijkt mij wel in orde.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07
Starten met ingetrapt gaspedaal kun je beter niet doen. Je motormanagement moet het starten regelen aan de hand van een aantal parameters.
Ikzelf heb twee keer meegemaakt dat mijn S70 na het starten zowat meteen afsloeg en hij alleen weer startte met ingedrukt gaspedaal. Toen bleef ook het ETS lampje branden, maar de motor liep wel gewoon.
Volvo dealer heeft toen controle uitgevoerd, gereset en de luchtmassameter vervangen.
Succes
Ruud
Ikzelf heb twee keer meegemaakt dat mijn S70 na het starten zowat meteen afsloeg en hij alleen weer startte met ingedrukt gaspedaal. Toen bleef ook het ETS lampje branden, maar de motor liep wel gewoon.
Volvo dealer heeft toen controle uitgevoerd, gereset en de luchtmassameter vervangen.
Succes
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 19.01.2007 - 11:58
Nadere update: gisteren is e.e.a. doorgemeten door de garage die de auto in onderhoud heeft. Wat gevonden is (level 1 v.d. computer), is een storing in de (1 van de) sensoren die de injectoren aansturen.
Zij konden niet dieper analyseren, en ik heb op hun aanraden een afspraak bij een specialist gemaakt, t.w. Beek autoracing/tuning in Den Haag. Die zouden 'dieper' kunnen meten en analyseren.
Zij konden niet dieper analyseren, en ik heb op hun aanraden een afspraak bij een specialist gemaakt, t.w. Beek autoracing/tuning in Den Haag. Die zouden 'dieper' kunnen meten en analyseren.
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 19.01.2007 - 11:58
Probleem eindelijk opgelost - bleek veel envoudiger dan vermoedt (computer problemen, sensoren, injectoren.......). Een nieuwe verdeelkap en nieuwe rotor was de oplossing. De as van de rotor was beschadigd, en (dus) ook de kontaktpunten. Gevolg: soms geen kontakt. Loopt nu weer als nieuw !