afneembare trekhaak
-
- 2nd Gear member
Onder mijn v70 classic van 2000 zit een afneembare trekhaak,alleen hoe verwijder je deze heb het sleuteltje erin gedaan halve slag gedraaid dan de blauwe hendel naar beneden,op de zijkant komt dan een rood pennetje een klein stukje naar buiten maar los komen ho maar,wie weet hoe.
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Als de hendel naar beneden staat, totdat ie vastklikt, moet je heel hard trekken.
Er is best wel wat kracht voor nodig.
Er is best wel wat kracht voor nodig.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
-
- 4th Gear member
Net zoals hij erop gaat, wanneer je dus een behoorlijke schop ertegen moet geven. Wellicht dat een beetje vet ook goed is voor eronder. Maar zoals Battlecruiser zegt, trek er eens hard aan, maar verrek niet je rug.
Maurice
Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...
Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
-
- 1st Gear member
oei oei!
als hij er niet vlot af komt dan is de as waar die overschuift waarscheinlijk lichtjes geoxideert. dan kan het soms zijn dat je heel hard moet trekken en misschien zelf een hamer bij halen.
probeer al eerst te zien of je links rechts kan bewegen (is niet veel) maar dat kan al een begin zijn om hem eraf te halen.
en ander trekken en sleuren tot hij eraf is.
daarna goed proper maken, terug helemaal glad en al de onderdelen goed invetten

als hij er niet vlot af komt dan is de as waar die overschuift waarscheinlijk lichtjes geoxideert. dan kan het soms zijn dat je heel hard moet trekken en misschien zelf een hamer bij halen.
probeer al eerst te zien of je links rechts kan bewegen (is niet veel) maar dat kan al een begin zijn om hem eraf te halen.
en ander trekken en sleuren tot hij eraf is.
daarna goed proper maken, terug helemaal glad en al de onderdelen goed invetten
- IkeV70
- 5th Gear member
Ik had hetzelfde probleem, maar weet helaas niet meer hoe ik het uiteindelijk voor elkaar gekregen heb. Het was in elk geval niet met grof geweld. Bij mij sprong de vergrendeling niet goed los.
Probeer de blauwe hendel eens een klein stukje verder te draaien. Je moet 'm vrij duidelijk horen/voelen loskomen.
Het was een beetje rommelen, maar op een gegeven moment was ie zomaar los. Het had iets te maken met de handel (of de sleutel) een klein stukje verder draaien dan de normale stand (zonder grof geweld uiteraard).
Probeer de blauwe hendel eens een klein stukje verder te draaien. Je moet 'm vrij duidelijk horen/voelen loskomen.
Het was een beetje rommelen, maar op een gegeven moment was ie zomaar los. Het had iets te maken met de handel (of de sleutel) een klein stukje verder draaien dan de normale stand (zonder grof geweld uiteraard).
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
-
- 4th Gear member
Denk dat je hem inderdaad nauwelijks kunt bewegen naar links of rechts. Zou hier ook niet erg hard doorduwen want dan kan er denk ik iets kapotgaan. Er zit lijkt mij een beveiliging op dat hij niet kan draaien, omdat met aanhanger erachter dit ook gek rijden is....sdebelle schreef:oei oei!![]()
ZOu anders inderdaad wat olie (die WD-40) erop spuiten en een paar maal trekken. Desnoods bind je er een touw omheen, doe je ander uiteind vastmaken een paal en rijd je heel voorzichtig vooruit. Kans is wel dat hij dan met een klap op de grond valt of op iemands voeten als die de hendel losmaakt. Misschien toch niet zo een geslaagd idee.
Succes ermee en wie weet ligt hij er nu al af
Maurice
-
- 2nd Gear member
Trekhaak is eraf,had inderdaad al veel geprobeerd wrikken trekken WD- 40 maar hij bleef muurvast maar door al jullie tips en adviezen wist ik wel dat ik niets verkeerd deed.Dus laatste oplossing trekhaak er onderweg gehaald gedemonteerd en toen bleek dat het slot binnenin was afgebroken (oude breuk) zodoende werd hij niet goed ontgrendeld en was afnemen niet mogelijk.Hartelijk bedankt aan een ieder die heeft meegedacht.
v 70 Classic nautic blue pearl MOI groetn oet Grunn