Parkeer sensoren installeren en elektrisch aansluiten.

Geproduceerd bij NedCar in Born
TheIndo
1st Gear member

Bedankt vor jullie steun,

Hoe ik de sensoren moet aansluiten zal vast in de beschrijving staan. Het moeilijke gedeelte lijkt mij de voorbumper. Ik heb rond gekeken op dit forum maar kan niet zo snel vinden hoe de bumper er gemakkelijk ervan af kan worden gehaald. Hier zou een ijzeren balk inzitten, is deze makkelijk te verwijderen om de sensoren te plaatsen en krijg ik deze ook weer eenvoudig terug?? Een vriend die werkt op een schade herstel bedrijf zegt dat dit niet zo gemakkelijk is.

Alle tips zijn welkom!
Volvo V40 1.8 Phase II 2001 - Europe Sport Edition.
BlackWolf
3rd Gear member

Remon heeft hier uitgelegd hoe voor bumper af moet, klik volgende link en wacht tot alles laad in je browser.
Voor bumper demontage door Remon
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
TheIndo
1st Gear member

BlackWolf schreef:Remon heeft hier uitgelegd hoe voor bumper af moet, klik volgende link en wacht tot alles laad in je browser.
Voor bumper demontage door Remon
Bedankt! Deze had ik nog niet gevonden! :)

Geen doe het alleen klusje dus.
Volvo V40 1.8 Phase II 2001 - Europe Sport Edition.
NLMOU
2nd Gear member

EN??? Is het gelukt? Hoe? En hoe werken die voorste sensoren??
ajbv40
2nd Gear member

Heb zelf een setje van de ...Gamma voor €39,95. En ik moet zeggen dat deze ook goed werkt.
V40/1.9D/01-2000/Pioneer DEH7400MP/Caliber CA70
Japiooo
1st Gear member

Dutchie,
Hoi Dutchie, ik heb ook een V50 waar ik (ivm demontage van de trekhaak) de achterbumper moet verwijderen. Ik zag dat jij dit al eens netjes had gedaan, kun je mij uitleggen hoe ik bij de schroieven moet komen?

Alvast bedankt,

Japiooo / FCKnudde@hotmail.com Dutchie,
440 1.8i 1994
DarknessAwaits
2nd Gear member
Contacteer:

Sorry voor de waarschijnlijk domme vraag, maar ik kan de paars/witte draad niet vinden. Bij de achterklep is het inderdaad de bruine draad zoals eerder ook al beschreven maar bij de achterlichten kan ik niets paars-achtigs vinden. Wel een roze draad dwarsgestreept met zilver.

Ik heb er een foto van gemaakt, ik hoop dat jullie kunnen bevestigen of ontkennen dat dat de betreffende draad is.

Afbeelding

Enige andere optie is om 'm een stukje kaal te maken en gaan meten met de multimeter. Maar als dat 'm niet is kan ik dat met alle draden gaan doen en dan zit ik straks met een kapotte kabelboom.
>ROOSTER<
DarknessAwaits
2nd Gear member
Contacteer:

Ik heb het al gevonden, bij mij blijkt het wel de bruine kabel te zijn, die je rechtsonder in de foto ziet lopen (boven die twee blauwe). Misschien dat iemand anders nog wat aan deze info heeft.
>ROOSTER<
on4gdb
Starter

VRAAG
Is het mogelijk om vb de rechter achter sensor uit te sluiten zodat deze niet meer werkt maar de andere nog wel.
Letop het is een originele set van volvo V-50 standaard op de wagen.
gr. on4gdb
SwedishStyle
2nd Gear member

is het niet mogelijk om de sensoren in de bumperstrip te verwerken ipv er onder??
Edit: vraag zelf beantwoord. In tegenstelling tot mijn vorige auto zit de strip op de v40 hoger en met een iets schuine hoek. niet handig dus.
Moet de sensoren overigens lijmen? of zitten ze er na het boren strak in??
burger
1st Gear member

Even wat info voor het nageslacht.

Ik heb me rotgezocht naar de draad om de voeding voor de blackbox af te tappen vanuit de kabelboom (die van de achteruitrijlampen). Voor mijn v40 phase II uit 2001 is die oranje/bruin.
Dennie
1st Gear member

Remon schreef:Okè, daar hebben ze dus wel over na gedacht. Anders had je hem ook nog zo kunnen schakelen dat wanneer je de stekker van de aanhanger erin doet de parkeersensoren uit gaan.
hoe zou je dat moeten realiseren volgens jou?
ik heb daar ook al eens over nagedacht.

groeten Dennie
volgende word volvo....
2008-heden: BMW 318i touring
2006-2008: BMW 316i coupe
tjaarts
2nd Gear member

Mooie beschrijving. Echter schermpje staat me niet aan.
Is het ook weg te laten en enkel piepjes te gebruiken?

Verder is er ook ooit gemeld op dit forum dat originele set van Volvo erg goed is. Mogelijk wel iets duurder maar ook inclusief boorgaten mal en zeer goede beschrijving. Iemand hier ervaring mee?
Volvo V40 1.8, 1997
Volvo V40 2.0, 2002
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”