Een goede avond,
[Volvo c30 1.6d 2009 109pk, 230.000km]
Ik zit met een probleem en hoop dit probleem met jullie te kunnen sparren.
Een aantal maanden geleden reed ik op de snelweg met een gangetje van 100km/h. Op eens viel de motor uit en stond er in het scherm 'anti-skid service vereist'.. deze melding kreeg ik ook toen de EGR klep niet goed werkte. 1maal op de vluchtstrook al rollend met koppeling kon ik de auto uit en weer aan zetten en starte hij zonder problemen... 300 meter was het weer raak.. dit gebeurde een aantal keren en gelukkig ben ik bij mijn garage terecht gekomen.
Daar constateerde ze dat het vermoedelijk aan de brandstof lag. Ook was er een druksensor volgens hun niet goed.. deze is vervangen.. mocht dit het niet zijn dan vreesden ze dat het de brandstof pomp wel eens kon zijn.. maar test ritje niks aan de hand zeiden ze.
Terug naar huis viel hij weer uit. Uit zetten en weer aan en niks aan het handje voor een aantal 100 meter.. dan maar bij ons thuis op de brug (waar hij momenteel nog staat). 3 maanden aan de druppel lader gezet en van de week wouden we kijken.
Nu komt het.
We wouden hem starten.. de start motor draait keurig, maar voor de rest geen teken van leven.
Volgens mijn OBD2 zitten er 3 fout codes in
- P0251
- P0646
- P0193
We dachten zelf mogelijk de opvoerpomp in de tank, tank eronder weg gehaald, zit geen pomp in maar wel een flotter. Er zat gekke zwarte drap in de flotter, onderin het bakje.(beetje kleverige zwarte klei). of dit het nu is? We beginnen wat vast te lopen... alle zekeringen en reales lijken goed te zijn, accu vol genoeg maar starten ho maar ... iemand een idee ??
C30 start niet meer
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1456
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Brandstoffilter netjes elke 40.000 km vervangen en elke 20.000 km vocht afgetapt?
- jopie123
- 2nd Gear member
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 03.01.2017 - 15:40
Kun je zien of er diesel bij je hogedrukpomp aankomt? Bij mijn 2.0d heb je zo’n doorzichtig stuk slang. Of anders kijken of er diesel bij de injector komt?
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 15.11.2020 - 18:45
We hebben de leiding van de eerste verstuiver los gemaakt om te kijken of er tijdens het starten wel diesel uit komt, dit was niet het geval.
We hebben via de lucht inlaat Start Pilot gebruikt en daar draait de motor wel 2 á 3 sec op.
Het probleem is dus.... Geen brandstof.
Grote angst is wel dat het de brandstofpomp is $$$ , maar toch maar naar de garage gegaan en het hele verhaal voorgedaan.
Wat zij nu nog gaan proberen is gezien het spulletje van de foto, Druk op de leidingen te zetten en kijken of deze troep de toevoer van brandstof blokkeert.
Update volgt, we hebben hem nu eerst op de auto ambulance gezet om daar heen te gaan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- jopie123
- 2nd Gear member
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 03.01.2017 - 15:40
Ik heb die hogedrukpomp weleens vervangen. Van de sloop hoeft dat niet teveel te kosten (ik was €250 kwijt denk ik, vergeet de nieuwe pakking niet) en montage is ook niet heel ingewikkeld. Even goed kijken welk typenummer je hebt en eentje zoeken met niet al teveel kilometers. Is een ander blok, maar zou vergelijkbaar moeten werken lijkt me.
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 15.11.2020 - 18:45
Laatste update,
Bij de garage gebracht:
Ze hebben het volgende gedaan,
- Druk op de tank middels compressor, bij de brandstofpomp leiding los gemaakt.
- een groote diesel wolk
- daarna ontlucht
- sensor in de brandstofpomp vervangen
Starten en lopen geen probleem meer zo verder
Bij de garage gebracht:
Ze hebben het volgende gedaan,
- Druk op de tank middels compressor, bij de brandstofpomp leiding los gemaakt.
- een groote diesel wolk
- daarna ontlucht
- sensor in de brandstofpomp vervangen
Starten en lopen geen probleem meer zo verder