Vervangen knipperlicht 740 voor, bestuurderszijde

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
JJapie
2nd Gear member

Helaas is het knipperlicht aan de voorkant van mijn 740 GL uit 1986 aan de bestuurderszijde gesneuveld. Ik heb vandaag een nieuwe gehaald bij Hartsant en dacht deze net even te monteren, maar dat blijkt moeilijker te zijn dan gedacht. Voor zover ik kan zien zit de knipperlichtunit met één bout vast, maar deze is erg slecht toegankelijk doordat er o.a. wat kabels en een buis naar een reservoir (ik heb eerlijk gezegd zo even geen idee welke) voor zitten. Het knipperlicht aan de andere zijde is natuurlijk weer wel goed toegankelijk, dat heb ik weer :P
Hoe pak ik dit aan?
FlyVolvo
1st Gear member
Contacteer:

De buis die in de weg zit is de buis van het ruitesproeier-reservoir.
Als je het dop je los maakt kan je de buis gewoon recht omhoog uit het frame trekken. Wat verder nog in de weg kan zitten is je luchtfilterhuis.

Deze kun je verwijderen door de aanzuigbuis(vanaf de radiator) los te halen van het huis en dan de bak uit de rubbers te trekken aan de linker kant (2 stuks). Deze kunnen achterblijven in hun frame en anders in de luchtfilterbak (logisch) Als je de bak uit de rubbers hebt kun je de bak uit het frame halen welke aan de spatbordzijde zit. Nu moet je volgens mij voldoende ruimte over hebben om het knipperlicht te vervangen.
Door het moertje(maatje 10)los te draaien en de lampstekkers uit de unit te halen is het systeem vrij. Trek nu het knipperlicht recht naar voren en je hebt hem los.

LET WEL OP dat het rubber dat tussen de lamp-unit zit en je spatbord netjes aansluit. Anders bestaat de kans dat unit barst. En dat de lipjes op je knipperlicht unit weer in de uitsparingen van de koplamp terecht komen.

Succes.
Mijn Sport: Rallysport, www.Volvo740rallyteam.nl.
JJapie
2nd Gear member

Super, bedankt voor je duidelijke reactie.. Ik hoop er één dezer dagen wat meer tijd voor te hebben, dan zal ik er eens rustig naar kijken en dan moet het vast lukken :)
Volvo C70 T5 Automaat - Comfort-Line - Luxury-Line - Exclusive-Line - RTI - 80.000km
Volvo 480 2.0L Collection AUT '95
Volvo 440 1.6 '94
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”