Hallo,
Mijn wagen staat in een garagebox , maar helaas heb ik erg veel last van condens op het plafond en de muren. (enkel in de winter) Het resultaat is dat deze druppels water op de wagen vallen en zo is de wagen steeds nat en heeft ook last van condens. Ik had gedacht om een waterdichte hoes over de wagen te leggen.
Heeft er iemand ervaring met een degelijke waterdichte hoes ? En is er risico dat de condens zich tussen de hoes en de wagen zet ?
Als iemand ervaring heeft met een degelijke hoes , graag raad.
Degelijke autohoes
- Hans Eilander
- 7th Gear member
Gilbert, ik zou niet aan een hoes beginnen. Dat is toch ook dubbel, met een garage, én nog met een hoes tobben? Waar heb je dan een garage voor? Moet je eens indenken, als je telkens zo,n zeiknatte hoes van je auto moet halen, in een beperkte ruimte van een garage. Vocht en condens is niet goed. ik zou je adviseren om de garagedeur open te laten. Dan is je auto tóch beschermd tegen sneeuw en hagel, maar het ventileert in ieder geval. Ik zou in ieder geval nooit aan zo,n hoes beginnen. Mijn auto staat gewoon altijd buiten.Gilbert 20 schreef: ↑17.12.2020 - 13:21Hallo, Mijn wagen staat in een garagebox , maar helaas heb ik erg veel last van condens op het plafond en de muren. (enkel in de winter) Het resultaat is dat deze druppels water op de wagen vallen en zo is de wagen steeds nat en heeft ook last van condens. Ik had gedacht om een waterdichte hoes over de wagen te leggen.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Gilbert 20
- 3rd Gear member
Hallo Hans ,Hans Eilander schreef: ↑17.12.2020 - 15:14Gilbert, ik zou niet aan een hoes beginnen. Dat is toch ook dubbel, met een garage, én nog met een hoes tobben? Waar heb je dan een garage voor? Moet je eens indenken, als je telkens zo,n zeiknatte hoes van je auto moet halen, in een beperkte ruimte van een garage. Vocht en condens is niet goed. ik zou je adviseren om de garagedeur open te laten. Dan is je auto tóch beschermd tegen sneeuw en hagel, maar het ventileert in ieder geval. Ik zou in ieder geval nooit aan zo,n hoes beginnen. Mijn auto staat gewoon altijd buiten.Gilbert 20 schreef: ↑17.12.2020 - 13:21Hallo, Mijn wagen staat in een garagebox , maar helaas heb ik erg veel last van condens op het plafond en de muren. (enkel in de winter) Het resultaat is dat deze druppels water op de wagen vallen en zo is de wagen steeds nat en heeft ook last van condens. Ik had gedacht om een waterdichte hoes over de wagen te leggen.
Ik heb tot hiertoe geprobeerd met de garagepoort open te laten , maar dat helpt niet. Blijkbaar hebben ze boven aan het dak op de volledige lengte een ventilatieschacht aangebracht en het water van op het dak komt daarlangs binnen als het regent. Het bizarre is dat dit fenomeen zich enkel voordoet in de wintermaanden. Ik heb totaal geen last in de zomermaanden, ook niet als het dan regent. De druppels water die op de wagen vallen laten bij het opdrogen bizarre vlekken achter die niet weg gaan met het wassen van de wagen . Enkel met wax krijg ik deze hardnekkige vlekken weg.
Toen ze de garagebox komen plaatsen zijn kon je kiezen voor een gewoon dak of een dak met aan de binnenkant een anticondens doek tegen het plafond , ik koos voor dat laatste . Maar mijn indruk is dat het water dat door die anticondens doek loopt juist voor die vlekken zorgt.
- Hans Eilander
- 7th Gear member
Beste Gilbert, ik zou de auto in jouw geval liever buiten laten staan. (Behalve bij sneeuw) Op deze manier heb je meer ellende van je garage, dan voordeel. En wanneer je hem tóch liever binnen zet, dan met de garagedeur open. En ik zou kijken of ik het water op het garage dak, op een makkelijke manier kan laten wegvloeien, zodat er niets op het dak blijft staan.Gilbert 20 schreef: ↑17.12.2020 - 15:38 Hallo Hans , Ik heb tot hiertoe geprobeerd met de garagepoort open te laten , maar dat helpt niet. Blijkbaar hebben ze boven aan het dak op de volledige lengte een ventilatieschacht aangebracht en het water van op het dak komt daarlangs binnen als het regent. Het bizarre is dat dit fenomeen zich enkel voordoet in de wintermaanden. Ik heb totaal geen last in de zomermaanden, ook niet als het dan regent. De druppels water die op de wagen vallen laten bij het opdrogen bizarre vlekken achter die niet weg gaan met het wassen van de wagen . Enkel met wax krijg ik deze hardnekkige vlekken weg.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- silfhout
- 2nd Gear member
Is er geen mogelijkheid om de ventilatie van de garagebox te optimaliseren (desnoods met geforceerde ventilatie)? Dan is het probleem waarschijnlijk bij de oorzaak opgelost?Gilbert 20 schreef: ↑17.12.2020 - 13:21 Mijn wagen staat in een garagebox , maar helaas heb ik erg veel last van condens op het plafond en de muren. (enkel in de winter) Het resultaat is dat deze druppels water op de wagen vallen en zo is de wagen steeds nat en heeft ook last van condens. Ik had gedacht om een waterdichte hoes over de wagen te leggen.
Heeft er iemand ervaring met een degelijke waterdichte hoes ? En is er risico dat de condens zich tussen de hoes en de wagen zet ?
2020: Volvo XC 40 T3 R-design Bursting Blue
2017: Volvo V40CC T3 Nordic+
2017: Volvo V40CC T3 Nordic+
- Gilbert 20
- 3rd Gear member
Het blijkt niet om condens te gaan maar regenwater.silfhout schreef: ↑17.12.2020 - 17:14Is er geen mogelijkheid om de ventilatie van de garagebox te optimaliseren (desnoods met geforceerde ventilatie)? Dan is het probleem waarschijnlijk bij de oorzaak opgelost?Gilbert 20 schreef: ↑17.12.2020 - 13:21 Mijn wagen staat in een garagebox , maar helaas heb ik erg veel last van condens op het plafond en de muren. (enkel in de winter) Het resultaat is dat deze druppels water op de wagen vallen en zo is de wagen steeds nat en heeft ook last van condens. Ik had gedacht om een waterdichte hoes over de wagen te leggen.
De onderkant van het dak is bedekt met een anticondens mat die er tegen geplakt is.
Het dak is groter dan de garagebox , hierdoor loopt het water van het dak niet in de goot maar druppelt onder het dak en word opgezogen door de anticondens mat en zo verspreid het water zich over de hele oppervlakte van het plafond .
- lint
- Geartronic member
Constructie van het garagedak aanpakken is verstandiger dan een autohoes, iets met een paard achter de wagen spannen.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Kurt1975
- 4th Gear member
Inderdaad de oorzaak aanpakken lijkt de juiste benadering van het probleem. In tussentijd kan je misschien een tentzeil onder het dak spannen wat het water weg leidt van de auto.
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
-
- 4th Gear member
Is de garagebox onlangs geplaatst? Dit kan ik niet zo goed uit je verhaal halen nl.
Zo ja, dan zou ik contact opnemen met de bouwer en de oplossing daar zoeken.
En de auto voorlopig buiten stallen (Volvo’s kunnen daar tegen hoor
)
Zo ja, dan zou ik contact opnemen met de bouwer en de oplossing daar zoeken.
En de auto voorlopig buiten stallen (Volvo’s kunnen daar tegen hoor

Groet Erik
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
- teebee
- 7th Gear member
Indien het zo vochtig is in die garagebox, kan je de auto beter buiten stallen. Daar is in ieder geval ook wind welke voorkomt dat vocht zich ophoopt en zn werk kan gaan doen.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- Gilbert 20
- 3rd Gear member
De garage is geplaatst vorig jaar in Augustus door een firma, ik heb al 2 keer contact gehad maar ze zouden er. niets kunnen aan doen omdat het dak gegolfd is. Had het een plat dak geweest had ik er zelf een plaat tegen gesoldeerd om af te sluiten.