Tijdens de apk melding gekregen dat de stabilisatorstangetjes achter speling hadden wat een klapperend geluid veroorzaakt. (Geen afkeur☺) Nu zie ik dat er bij Autodoc twee verschillende lengtes te krijgen zijn: 76 en 100mm.
Wie weet welke lengte er onder een V50 T5 geartronic Summum met sportonderstel horen?
Als ik op winparts kijk met de gegevens die je geeft krijg ik de keuze uit 76, 100, 109 en 110 mm.
Ik denk dat je op chasisnummer moet (laten) zoeken bij de dealer. Of de oude even opmeten, dat kan natuurlijk ook.
Is er iemand met VIDA die dit voor mij wil uitzoeken?
Het gaat om de haakse uitvoering. Deze zijn er in 2 uitvoeringen: 75 en 100 mm.
Als ik het originele Volvo nummer heb, ben ik al geholpen.
Auto is van 2004 met sportonderstel.
Laatste 6 cijfers VIN: 000977
Om er zeker van te zijn dat je de goede bestelt of wil weten welke je moet zoeken zou je ze even met een meetlatje of schuifmaat op kunnen meten, zoals al eerder opgemerkt is.
Ik zit nu eigenlijk met hetzelfde probleem. Eén van de reactiestangetjes heeft speling en die wil ik dus vervangen bij de C70 en ik kom op hetzelfde OEM-nummer uit. Bij bijvoorbeeld Autodoc laat men bij dit nummer verschillende lengtes zien (van 74-77 mm en 99-100 mm en zelfs eentje van 123 mm). Ik heb er eentje afgehaald, maar de vraag is hoe deze op te meten. Het is een haaks stangetje, dus wat is nu "de lengte"? Als ik meet van het hart van het haakse gedeelte tot het eind van het rechte draadeind kom ik op 100 mm, dus ik heb een setje van 100 mm op het oog (Lemförder, ook omdat hier flensmoeren bij lijken te zitten).
Vraag voor Bella: heb jij ze al (laten) vervangen en welke heb jij gekozen?
Ik zou haast gaan geloven dat daar het verschil in zit, hoe de producenten hun maatbepaling opgeven.
De ene zal de complete lengte doen, de andere kart op hart van de draadeindjes.
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie
Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)
NicoV40 schreef: ↑28.12.2020 - 16:00
Ik zou haast gaan geloven dat daar het verschil in zit, hoe de producenten hun maatbepaling opgeven.
De ene zal de complete lengte doen, de andere kart op hart van de draadeindjes.
Ja, ik vermoed het ook. Bij eenzelfde OEM-nummer verwacht je hetzelfde product, met dezelfde lengte. Ik heb de Lemförder besteld, even afwachten.
Reactiestangetjes van Lemförder vandaag binnen gekregen en zijn dezelfde lengte als wat er onder zit. Het gebonk is over, weer een heerlijk stille auto!