Mijn V70

Plaats reactie
Bencho
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 29.12.2020 - 19:29

Hallo Allemaal!
Het probleem met de mijn auto een V70 was de EGR klep en EGR Cooler.
Kosten nw.EGR KLEP! kosten 750,- euro en 1 jaar daarna de EGR Cooler die ook dicht zat.
De EGR heb ik via Tunning uit laten zetten, dus deze doet niet meer mee! dit scheelt aanzienlijk in de kosten. (steeds een terugkomend probleem) mijn auto V70 D4 2.0 133 kw 181 pk dieselmotor. afgezien van zijn belachellijke olieverbruik (0 W20) waarvan ik denk dat de beste oplossing om hier overmaatse zuigers met andere zuigerveren in te zetten! waarvan ik denk dat de cilinders misschien wel gekotterd moeten worden om dit veel voorkomend euvel zoals olieverbruik op te lossen.
Voor de rest is het een.....heerlijke auto!!!!
Om een andere dikkere olie te gaan gebruiken geeft dan gelijk weer een probleem met de sensoren dus dat is helemaal geen optie.
Dus een behoorlijke ingreep! en uiteraard geeft dit wel een behoorlijke onkosten uitgave!
De veel te dunne olie 0 W20 vervliegt in de verbrandingsruimtes als water iets wat mij toch erg tegenvalt van deze auto, doordat er veel te dunne en lichte zuigerveren in zitten.
Bovenstaand euvel zal wel bekend zijn door velen onder jullie die dit zullen erkennen?
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41161
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Mods break,

Dit bericht stond in een ander topic.
Om verwarring te voorkomen hebben we het een eigen plek gegeven.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Zo, lekkere binnenkomer met zo’n vage post. Wat wil je nu eigenlijk? Advies? Bevestiging?
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Bencho
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 29.12.2020 - 19:29

Hallo BMW rijder in niemandsdal ga je het gelijk op de persoon spelen?
WAT wil JIJ .....nu eigenlijk??????
Op jou commentaar of zienswijze zit geen mens te wachten zeker ik niet

zeker ik niet.....
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2763
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Beste Bencho, in mijn ogen stelt Marcnij een correcte vraag want mij is ook niet duielijk wat je nu precies wilt.
Eerlijk gezegd komt het op mij over als een frustratie-posting.

Enne o ja, wat jouw laatste zin betreft, ik hou er niet van als anderen voor mij bepalen of ik wel of niet op iemands commentaar/zienswijze zit te wachten, dat bepaal ik zelf wel.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019

Huidig: XC60 Essential Fusion Red

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27519
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Bencho schreef: 01.01.2021 - 16:43 Hallo BMW rijder in niemandsdal ga je het gelijk op de persoon spelen?
WAT wil JIJ .....nu eigenlijk??????
Op jou commentaar of zienswijze zit geen mens te wachten zeker ik niet

zeker ik niet.....
Mooie binnenkomer als dit je 2e bericht hier is!

Ik snap net als de anderen de strekking van je bericht ook niet helemaal.

Overigens is mijn idee over dikkere olie dat dat wél kan. Mooie 0W30 erin die aan de juiste specificaties voldoet en dan gaat er niets aan de rel.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6712
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Beste Bencho, gebruik de zoekfunctie anders even hier op het forum. Er zijn inderdaad meer die problemen hebben met hoog olieverbruik van de VEA D4. Overigens kan ook ik niet helemaal uit je post halen wat je precies bedoelt, dus help ons anders even?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1376
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

Hallo Bencho. Op ons mooie forum hanteren we enkele basisregels. Misschien even handig daar naar te kijken voor je een "gestrekt been" reactie plaatst.

Betreffende je olieverbruik zou je wat tijd kunnen investeren in deze topic.

viewtopic.php?t=79609
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21561
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bencho schreef: 01.01.2021 - 16:43 Hallo BMW rijder in niemandsdal ga je het gelijk op de persoon spelen?
WAT wil JIJ .....nu eigenlijk??????
Op jou commentaar of zienswijze zit geen mens te wachten zeker ik niet

zeker ik niet.....
Dit kon wel eens je laatste posting zijn op deze site met dit soort commentaar.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4310
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Voor de EGR-koeler was er een recall, dus in principe kost je dat niets (gesteld dat je auto hierbij betrokken was, maar ik vermoed van wel.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”