
( Zie viewtopic.php?f=19&t=26091 )
Heel veel plezier gehad van die Volvo, maar zoals het gaat - life happened, 2 kinderen gekregen, S60 verkocht, in 2014 een nieuwe KIA gekocht want veel garantie en shitloads of options, all that.
De KIA is een prima kinder-verplaatser en kan zichzelf inparkeren, maar.... ik mis m'n volvo.
Dus ik ga Googlen, en ik beland opeens op dit forum - op mijn eigen post van 12 jaar geleden hier, en verrek, m'n account werkt nog steeds!

Ik wil dus van m'n KIA af en wat inleveren aan opties, en wat winnen aan rijplezier. Navigatie hoef ik bv. niet, want die is toch altijd outdated dus ik gebruik Google maps op m'n telefoon wel.
Voor de KIA moet ik nog ergens tussen de 9k - 11k terug kunnen krijgen schijnt het.
Ik heb nu dus voor ogen om een iets gedateerde V70 op benzine te kopen (2009-2012) met wat meer PK / Koppel dan de KIA (Da's niet moeilijk), budget zegge 11k - 14k.
Het liefst iets met 180pk of meer, het moet wel minstens net zo leuk zijn om in te rijden als m'n ouwe S60..

Wat is wijsheid?
Ik kan via ViaBovag.nl best wat auto's vinden, maar ik heb geen idee welke verkopers betrouwbaar zijn - er staan bv. 2011 R-Design modellen te koop in dat budget en ik vraag me af of daar voor die prijs dan wat mis mee moet zijn.
Ik had bijvoorbeeld een leuke 2011 V70 R-Edition / R-Design gespot bij een bedrijf in Alphen aan den Rijn dat er gezellig een NAP icoontje bij plaatste, maar zelf checken bij de RDW zegt direct dat die tellerstand niet kan kloppen omdat hij ergens in de geschiedenis opeens omlaag gegaan is. (Ik heb ze daarover een berichtje gestuurd, onduidelijk antwoord gekregen... ik wacht af

Mijn search op ViaBovag:
https://www.viabovag.nl/auto/merk-volvo ... jsoplopend
Neem nou een auto als deze:
https://www.viabovag.nl/auto/volvo-v70- ... vi-jf6w3an
Volvo V70 2.0T R-Edition XENON/LEER/NAVI
193K op de teller, maar een Volvo V70 moet mits goed onderhouden nog best wat meer kunnen rijden, toch?
Soit, er zal in de 2 jaar erna eens wat onderhoud gepleegd moeten worden, maar als dat eens een enkele uitschieter heeft van 600 euro bovenop de normale beurten is dat te doen.
Als er opeens voor 2k vervangen moet worden daarentegen vind ik dat wel een ding!
Graag advies van Volvo-heads voor deze onwetende Volvo-liefhebber!
EDIT:
Misschien is er al zoiets hier maar weet ik daar niet van - is er hier een soort lijst van "Deze mensen/bedrijven vinden wij met z'n allen best okee om zaken mee te doen" ?