waar moet ik op letten bij de aanschaf van een V70

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
hogie
3rd Gear member

Na paar jaar een 855 V20 automaat gereden te hebben, met veel plezier, kreeg de auto kuren.
Accu leeg, wilde niet starten, lambdasonde wel/.niet kapot, verbruik van 1 op 5 LMM kapot computer defect etc. en een vrouw die hoogzwanger was
Kortom de auto was niet betrouwbaar.
Ik was het gezeik beu, dus ik dacht nu koop ik een auto van het betrouwbaarste merk, TOYOTA, het werd een avensis verso.
Maar ook die beviel me niet dus heb ik die ingeruild voor een audi A4 avant 2.4 tiptronic. Stukken beter, alleen valt de ruimte me in de auto zelf tegen.
Ik ben zelf 191 cm lang dus om comfortabel achter het stuur te zitten zet ik de stoel in de achterste stand, met als gevolg dat mijn zoontje geen beenruimte meer heeft.

Dus ik wil eigenlijk weer terug naar een volvo.
Nu zat ik te twijfelen tussen de V70 classic of het nieuwe model.
Voorlopig is mijn keuze gevallen op het nieuwe model.
Tijdens mijn zoektocht op internet valt mij op dat de meeste V70 een kilometerstand van ongeveer 150.000 hebben of veel hoger.

Heeft iemand daar een verklaring voor, of komen nu de echte kosten voor onderhoud??

Als ik toch besluit een V70 nieuw model te kopen met een kilometerstand van circa 150.000 waar moet ik dan (extra) opletten??
( benzine of indien mogelijk een lpg model)

Graag jullie input.

mvg Hogie
Battlecruiser
8th Gear member

Vooral opletten of en wanneer de distributieriem vervangen is.
De centrale portiervergrendeling geeft vaak storingen. Alle mogelijke knopjes uitproberen.

Condens aan binnenkant koplampen. Indien aanwezig moet de speciale ventilatieset geplaatst worden (dat is een recall geweest, dus gratis).

Controleren of het motor emmissielampje brandt tijdens de proefrit. Zo ja, dan resetten ze wat, maar je moet het goed in de gaten blijven houden in de garantietermijn, want dan kan bv. de lambdasonde of de luchtmassameter stuk zijn.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gast

Indien je één koopt op gas, koop dan één die standaard vanaf fabriek voorzien is van een G3 installatie (bi-fuel). Deze is namelijk voorzien van een gaskop. Bij 150.000 á 200.000 km zullen de kleppen een keer gesteld moeten worden (ook benzine uitvoering), prijzig bij de garage, ongeveer 800 euro.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”