OGA244 schreef: ↑09.01.2021 - 12:22
Hybride-accu.nl
Goede tip! Er zijn steeds meer bedrijven die accu's herstellen (cellen vervangen) of de hele accu relatief goedkoop kunnen vervangen. Als mijn accu ooit de geest geeft ben ik benieuwd naar het vervangen met cellen met hogere energiedichtheid om de range te vergroten. Ik weet alleen niet of de accu van de D6 is opgebouwd uit cellen of pouches.
Voor wat betreft de levensduur van accu's; Als we kijken naar Tesla's hebben die gemiddeld minder dan 10% verlies na 250.000km rijden. En dan hebben we het ook over de eerste generatie modellen uit 2012/2013 met eerste generatie cellen die met snelladen en snel ontladen veel meer voor de kiezen krijgen dan onze laffe hybridebatterijtjes.
TS : Om je range in de winter te verbeteren kan je de auto ook voorverwarmen. Naast het interieur (al dan niet dmv de standkachel) zal hij ook de batterij verwarmen wat je range ten goede komt. In de winter gebruik je namelijk ook stroom om je interieur snel te verwarmen, je airco te laten draaien voor het ontwasemen van je ramen, je stoelverwarming, verwarmde spiegels en achterraamverwarming. Da's een flinke belasting die het een koude batterij erg moeilijk kan maken.