Ik wil poi's importeren om naar toe te navigeren. Ik heb deze handleiding gevonden:
https://www.volvocars.com/nl-be/support ... importeren
maar ik kan die Import My poi menu optie niet vinden.
Kan iemand me helpen?
Dankjewel.
Deborah
POI importeren
-
- 4th Gear member
Die handleiding is voor de Sensus Navigation 2014. In de XC40 zit Sensus Navigation 2016. Helaas kun je in de 2016-versie niets meer importeren. Men heeft ervoor gekozen om het navigatiesysteem te integreren in met alle andere applicaties waardoor men meent dat het importeren van POI's niet meer nodig is. Wat je nu dus moet doen is die POI's bijvoorbeeld in een gids in Apple Maps zetten. Vervolgens kies je dan via Apple maps je bestemmingen en stuurt ze naar de auto. Hierdoor is het dus niet meer mogelijk om een POI-bestand van bijvoorbeeld alle Ibis-hotels te importeren.
ben sowieso niet echt te spreken over het navigatiesysteem van de XC40. Die 2014-versie in de V40 was wat mij betreft een stuk beter. Het was minder geïntegreerd met de rest van de applicatie maar daardoor door wel stabieler en robuuster.
ben sowieso niet echt te spreken over het navigatiesysteem van de XC40. Die 2014-versie in de V40 was wat mij betreft een stuk beter. Het was minder geïntegreerd met de rest van de applicatie maar daardoor door wel stabieler en robuuster.
-
- 1st Gear member
Dankjewel Dimitripb. Erg lief.
Wat ik wil doen is het volgende: ik ga binnenkort een weekje met de auto weg en wil dan wat lokaties bezoeken. In het verleden liet ik dan door een kennis van die lokaties een poi bestand maken en importeerde hij dat naar mijn TomTom. Ik had in mijn vorige auto een losse TomTom.
Hoe werkt het dan met Apple maps? Moet ik dan mijn telefoon gebruiken om te navigeren?
Wat ik wil doen is het volgende: ik ga binnenkort een weekje met de auto weg en wil dan wat lokaties bezoeken. In het verleden liet ik dan door een kennis van die lokaties een poi bestand maken en importeerde hij dat naar mijn TomTom. Ik had in mijn vorige auto een losse TomTom.
Hoe werkt het dan met Apple maps? Moet ik dan mijn telefoon gebruiken om te navigeren?
- Kurt1975
- 4th Gear member
Dag Deborah, welkom op het forum.
Poi's importeren kan je niet, maar met de On Call app, kan je eenvoudig adressen en POI's van je mobiel naar de auto sturen.
Super handig.
Poi's importeren kan je niet, maar met de On Call app, kan je eenvoudig adressen en POI's van je mobiel naar de auto sturen.
Super handig.
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
-
- 1st Gear member
Als je de adressen in het addres in je telefoon zet kan je via contacten in telefoon menu het adres kiezen. Of via stem bediening zeggen "ga naar henk" bijvoorbeeld. Op die manier hoef de adressen maar op 1 plaats bij te houden.
-
- 1st Gear member
Kurt1975 & Rolly40: heel erg bedankt. Ik ga dat allebei eens bekijken.
Over On Call app: kan je daarmee meerdere adressen tegelijkertijd naar je auto sturen en kan je deze adressen dan in de auto ergens opslaan voor later gebruik? Ik heb wel eens een adres op die manier naar de auto gestuurd, maar dat was dan het adres waar ik ook meteen naar toe reed en daarna had ik het adres niet meer nodig. Het adres zal dan wel bij Recente adressen staan, maar kan je het ook ergens opslaan. Bijvoorbeeld als favoriet of misschien wel als POI?
Wat een vragen hè Ik vond mijn losse TomTom heerlijk werken en daar kon ik ook goed mee oveerweg. Ik zoek nu of ik de handigheidjes van de TomTom ook in de Volvo kan realiseren op één of andere manier.
Over On Call app: kan je daarmee meerdere adressen tegelijkertijd naar je auto sturen en kan je deze adressen dan in de auto ergens opslaan voor later gebruik? Ik heb wel eens een adres op die manier naar de auto gestuurd, maar dat was dan het adres waar ik ook meteen naar toe reed en daarna had ik het adres niet meer nodig. Het adres zal dan wel bij Recente adressen staan, maar kan je het ook ergens opslaan. Bijvoorbeeld als favoriet of misschien wel als POI?
Wat een vragen hè Ik vond mijn losse TomTom heerlijk werken en daar kon ik ook goed mee oveerweg. Ik zoek nu of ik de handigheidjes van de TomTom ook in de Volvo kan realiseren op één of andere manier.
- Bluesbroeder
- 3rd Gear member
Hoi Deborah, welkom!
Je kan 1 adres per keer naar je auto sturen, niet meerdere achter elkaar. Vind ik zelf ook jammer want zou het veel gebruiken.
Wat je wel kan doen is je agenda koppelen in VOC en daar je reizen + adressen inzetten. In VOC zie je dan het volgende adres en kan je simpel en snel deze doorsturen naar je auto voordat je vertrekt.
Dat werkt dikke prima.
Je adressen die je doorstuurt worden opgeslagen in bibliotheek, waar je ze terug kan vinden.
Succes!
Je kan 1 adres per keer naar je auto sturen, niet meerdere achter elkaar. Vind ik zelf ook jammer want zou het veel gebruiken.
Wat je wel kan doen is je agenda koppelen in VOC en daar je reizen + adressen inzetten. In VOC zie je dan het volgende adres en kan je simpel en snel deze doorsturen naar je auto voordat je vertrekt.
Dat werkt dikke prima.
Je adressen die je doorstuurt worden opgeslagen in bibliotheek, waar je ze terug kan vinden.
Succes!
Volvo V60 B4 Business Pro au. - Denim Blue
-
- 4th Gear member
In Apple Maps kun je kiezen voor "Nieuwe gids". Dan maak je bijvoorbeeld een gids met de naam "Vakantie 2021", open dan die gids en voeg de gewenste plaatsen toe. Dan staat alles bij elkaar en hoef je niets in je adresboek te zetten. Zeker bij bezienswaardigheden die geen adres hebben is het geen optie om ze in je adresboek te zetten. Vervolgens kun je gewoon uit de gids een bestemming kiezen en naar de auto sturen. Je hoeft dan niet te navigeren met Apple Maps. Apple Maps stuurt de bestemming dan naar de Sensus in de auto.
-
- 4th Gear member
Veel POI's hebben niet echt adressen en het is ook niet echt praktisch om zaken als nationaal parken, trailheads, strandjes, historische stadskernen in je adresboek te hebben staan. Een aparte groep met alle benodigde bestemmingen voor je trip is dan gemakkelijker. Dat kan met een gids in Apple Maps en Google Maps zal daar ook wel een tegenhanger van hebben. Van daaruit stuur je je bestemming dan naar je auto.
- Bluesbroeder
- 3rd Gear member
Thanks deze kende ik nog niet maar werkt idd ook geweldig. Maak meer gebruik van Google Maps maar die ondersteund dit niet, dus Apple Maps er maar even bijgezetdimitripb schreef: ↑12.01.2021 - 16:31In Apple Maps kun je kiezen voor "Nieuwe gids". Dan maak je bijvoorbeeld een gids met de naam "Vakantie 2021", open dan die gids en voeg de gewenste plaatsen toe. Dan staat alles bij elkaar en hoef je niets in je adresboek te zetten. Zeker bij bezienswaardigheden die geen adres hebben is het geen optie om ze in je adresboek te zetten. Vervolgens kun je gewoon uit de gids een bestemming kiezen en naar de auto sturen. Je hoeft dan niet te navigeren met Apple Maps. Apple Maps stuurt de bestemming dan naar de Sensus in de auto.
Zo leer je nog eens wat!
-
- 1st Gear member
Hoe stuur je een bestemming uit de gids naar de auto?Bluesbroeder schreef: ↑10.01.2021 - 11:55 Vervolgens kun je gewoon uit de gids een bestemming kiezen en naar de auto sturen.
- Bluesbroeder
- 3rd Gear member
In Iphone kaarten adres ingeven, dan naar onderen scrollen en kies “delen” dan kan je App kiezen. Kies dan VOC en dan krijg je optie om naar Volvo te zenden.
-
- 4th Gear member
Of gewoon in de VOC App het adres ingeven en naar de auto sturen. 

Groet Erik
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
Allt kommer att bli bra
-
- 4th Gear member
Ja, maar het ging hier om het maken van een verzameling POI's waar je uit kan kiezen om naar de auto te sturen. Dat kan niet met de VOC-app. Die POI's kun je wel aanmaken in Apple Maps onder een zogenaamde gids. Vanuit die gids kun je dan de gewenste POI naar je auto sturen. Als ik op vakantie ga zette ik alle bezienswaardigheden vooraf in een aparte groep in de Sensus navigatie van mijn V40, met een herkenbare naam erbij. Dat was zeer gemakkelijk. Helaas heeft men die functie er in Sensus 2016 gewoon uitgesloopt. Probeer in VOC maar eens beginpunten van wandelroutes, uitzichtpunten en andere bezienswaardigheden te vinden. Sommige bezienswaardigheden kun je op naam wel vinden maar dan kom je regelmatig uit op een adres waar de stichting zich bevindt die de bezienswaardigheid beheert. Of je geeft de naam van een waterval in en dan probeert hij over onverharde weggetjes te navigeren naar de waterval zelf i.p.v. naar de parkeerplaats voor de bezoekers. Dan is het veel efficiënter om vooraf thuis de exacte locaties te bepalen waar je zijn moet en die als POI te kunnen opslaan. Helaas kan dat niet meer in Sensus en dan moet je dat dus via Apple Maps doen om vervolgens de bestemming vanuit Apple Maps naar de Sensus te sturen.
-
- 4th Gear member
Zelf geen rare dingen tegengekomen met het selecteren van adressen/bezienswaardigheden moet ik zeggen, de kaart in de VOC App heeft het tot dusver steeds kunnen vinden.
Maar ik begrijp je uitleg.
Maar ik begrijp je uitleg.
Groet Erik
Allt kommer att bli bra
Allt kommer att bli bra
-
- 4th Gear member
Bijv. Gorges de Caranca. Als je dat invoert in VOC vindt die inderdaad deze kloof, maar de bestemming is een punt midden in de kloof. De parkeerplaats ga je nooit vinden als je naar dat punt navigeert.
-
- 1st Gear member
Iedereen heel erg bedankt! Dit werkt super.
Toch nog een vraag: (sorry) kan je ook coordinaten invoeren in Apple Maps? Ik wil inderdaad wel eens naar een parkeerplaats navigeren in plaats van naar de bezienswaardigheid en ik weet wel hoe ik Google maps de coordinaten van een willekeurige ple op aarde kan achterhalen maar kan ik deze dan in Apple Maps toevoegen? En kan ik de naam van bestemmingen wijzgen in Apple Maps. Ik had nu een Q-Park toegevoegd maar ik zie dan in de naam alleen Q-Park en niet om welke Q-Park het gaat. En dat is wel handig als je voor een trip meerdere Q Parkings wil toevoegen aan een gids in Apple Maps.
Toch nog een vraag: (sorry) kan je ook coordinaten invoeren in Apple Maps? Ik wil inderdaad wel eens naar een parkeerplaats navigeren in plaats van naar de bezienswaardigheid en ik weet wel hoe ik Google maps de coordinaten van een willekeurige ple op aarde kan achterhalen maar kan ik deze dan in Apple Maps toevoegen? En kan ik de naam van bestemmingen wijzgen in Apple Maps. Ik had nu een Q-Park toegevoegd maar ik zie dan in de naam alleen Q-Park en niet om welke Q-Park het gaat. En dat is wel handig als je voor een trip meerdere Q Parkings wil toevoegen aan een gids in Apple Maps.
-
- 4th Gear member
De coördinaten kun je gewoon intypen in de zoekbalk van Apple Maps, bijv. 50.84907 5.68874Deborah schreef: ↑15.01.2021 - 12:12 Toch nog een vraag: (sorry) kan je ook coordinaten invoeren in Apple Maps? Ik wil inderdaad wel eens naar een parkeerplaats navigeren in plaats van naar de bezienswaardigheid en ik weet wel hoe ik Google maps de coordinaten van een willekeurige ple op aarde kan achterhalen maar kan ik deze dan in Apple Maps toevoegen? En kan ik de naam van bestemmingen wijzgen in Apple Maps. Ik had nu een Q-Park toegevoegd maar ik zie dan in de naam alleen Q-Park en niet om welke Q-Park het gaat. En dat is wel handig als je voor een trip meerdere Q Parkings wil toevoegen aan een gids in Apple Maps.
Tussen de beide coördinaten moet geen komma staan maar gewoon een spatie. Je kunt plaatsen die op de kaart een eenduidige naam hebben niet van naam veranderen (raar eigenlijk). Als je met de coördinaten werkt wordt er wel gevraagd onder welke naam je het wil opslaan. Ook als je een straat uitkiest, kun je die een eigen naam geven. Als je dus de straat of de coördinaten van de Qpark toevoegt i.p.v. de Qpark zelf dan mag je er zelf een naam aan geven.