B3 tunen

Gebruikersavatar
Ab S
5th Gear member
Berichten: 1030
Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
Locatie: Utrecht omgeving

Roadrunner79 schreef: 19.01.2021 - 23:41
Ab S schreef: 19.01.2021 - 23:17
jalex_h schreef: 19.01.2021 - 20:48 Dat heb je verkeerd begrepen 8), de tuning is in alle modes beschikbaar. De Polestar-mode jaagt de motor nog verder in de toeren dan in de Dynamic-mode al het geval is.
Dank je, dan is de Polestar tuning best wel interessant, juist ook in de normale Comfort mode..

Autoweek heeft een S60 T4 polestar op de rollerbank gezet. Nu blijkt het vermogen juist in eco modus het grootste te zijn: bijna 220 pk in plaats van de beloofde 210, wat al fors meer is dan de basis 190 van de T4.
Toegegeven in de eco modus (ingesteld als individual profiel om gewoon een toerenteller te hebben) rijdt ie eigenlijk het lekkerst. Bijna dieselachtig.
..hmm, in de 'gewone' T5 vind ik eco niet echt prettig rijden, reageert veel te traag op gaspedaal. Eigenlijk gebruik ik alleen Comfort/individual mode waarbij ik in individual alleen start/stop uit heb staan.
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
michel11
2nd Gear member
Berichten: 110
Lid geworden op: 29.03.2019 - 21:02

De T3 staat er ook niet tussen bij Polestar. En zo spectaculair is dat ook niet + 20 pk en +15 kw voor een T4.
Dan koop ik liever een B4 i.p.v B3 kost uiteindelijk maar 1500 € meer en heb uiteindelijk meer pk en kw dan als ik een upgrade zou kunnen doen van B3 naar B4. 163 naar 190. Bekijk de upgrade van de T5 voor 3 pk 995 € dat zijn pas dure pk’s. Maar goed, ieder zijn eigen mening en keuze, die respecteer ik altijd.
Gebruikersavatar
RZA
5th Gear member
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Kijk met name naar toename in koppel (Nm); dat is hetgeen dat je in de praktijk het meest gaat merken. Plus de veel beter schakelende bak. Bij mijn T5 is verschil met en zonder P* tuning behoorlijk groot.
- V90 T5 90th Anniversary Edition || Denim Blue || MY 2018 || Polestar Engineered
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Gebruikersavatar
Ab S
5th Gear member
Berichten: 1030
Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
Locatie: Utrecht omgeving

RZA schreef: 20.01.2021 - 15:08 Kijk met name naar toename in koppel (Nm); dat is hetgeen dat je in de praktijk het meest gaat merken. Plus de veel beter schakelende bak. Bij mijn T5 is verschil met en zonder P* tuning behoorlijk groot.
..een beter schakelende bak zou eigenlijk standaard moeten zijn bij een reguliere s/w update..(niet dat de huidige zo slecht schakelt)
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
Gebruikersavatar
RZA
5th Gear member
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Helemaal eens! :-)
- V90 T5 90th Anniversary Edition || Denim Blue || MY 2018 || Polestar Engineered
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11739
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Ik heb (noodgedwongen) mijn S60 helemaal laten updaten qua software eind december, en de bak was na die update merkbaar beter bij de les qua schakelen.
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Stekkerbak
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 17.03.2020 - 21:42

@arnoud
Kun je het verschil omschrijven in de bak verandering?

En chippen van de b's zal komend jaar wel mogelijk worden.
Polestar zou ik lekker overslaan met hun conservatieve resultaten.
Ik verwacht de eerste mooie resultaten via ATM, BR of Rica.
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11739
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Stekkerbak schreef: 22.01.2021 - 17:00 Kun je het verschil omschrijven in de bak verandering?
Hmmm, ik zou zeggen dat het lijkt alsof hij een stuk sneller door heeft wat IK wil. Dus sneller op gas verandering reageren, maar niet meteen 4 versnellingen terug schakelen? Beter bij de les. Prettiger. (T4 met P* altijd in Dynamic Mode)
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Daniel1975
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 04.10.2020 - 09:42

Dat snelle terugschakelen vind ik ook soms wel irritant. Soms wil je gewoon op het koppel versnellen zonder direct terug te schakelen en een loeiende motor.
Ik heb een paar keer in manual gereden en dan blijkt dat er koppel genoeg in zit om rustig door te versnellen. Alleen heb je die automaat niet voor niets ;-)
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”