Aangezien ik het momenteel niet zal gebruiken leek me dat een goed keuze.
Heldere uiteenzetting waarvoor dank. Samenvattend durf ik dan best deels mijn excuses aan te bieden mbt het voor en na kentekenregistratie verhaal vs import, dus bij deze. Echter blijft nog steeds overeind dat WLTP invloeden dus ook alleen voor een kentekenregistratie van invloed zijn, waardoor de gelinkte brief van de Belastingdienst nog steeds overeind blijft staan kijkende naar bijtellingspercentages/WLTP? Verder zoals eerder aangehaald zou het me (net zoals het OGA niet boeit waar de BPM heffing naar toe moet) verder jeuken want een dealer hoort dit voor jou te regelen. Indien dit dus fout gaat, zoals eerder aangegeven dan blijft de dealer met auto's zitten... Althans als ik zie dat bij het ophalen van de auto dat de fiscale waarde van het kenteken op de RDW site niet strookt met de offerte, dan blijft de auto daar mooi staan.V480-S60 schreef: ↑22.01.2021 - 08:33 Nog even over de "trekhaak".
Hierbij een link naar een zeer goed geïnformeerd platform voor zakelijke rijders.
https://www.vzr.nl/bijtelling-ritregist ... percentage.
Fiscale waarde auto als basis
De bijtelling is afhankelijk van de fiscale waarde van de auto en de CO2-uitstoot. De fiscale waarde is de nieuwprijs van de auto inclusief btw, bpm en fabrieksopties, maar zonder de verplichte afleverkosten. De officiële prijslijst van de importeur geeft aan wat de fiscale waarde is. Alles wat in- of opgebouwd is bij een auto vóórdat het kenteken is aangevraagd telt mee voor de bijtelling. Dus ook een trekhaak indien deze gemonteerd is vóórdat het kenteken aangevraagd is.
Uiteraard de Belastingdienst en niet de RDW, maar jij wil dus eigenlijk zeggen dat de fiscus langsgaat bij de dealers en dan in de werkplaats onder auto's gaat kruipen om te kijken of er een trekhaak onder zit terwijl de auto nog niet op kenteken staat?V480-S60 schreef: ↑22.01.2021 - 11:35 Het kan de RDW geen snars schelen die heeft daar geen barst mee te maken. De Belastingdienst, u weet wel van die toeslagen, des te meer. Geen dingen door elkaar gaan halen heren. De Belastingdienst controleert dus wel hierop. (Na goedkeuring door RDW van een importauto moet je ook nog "zaken" doen met de fiscus. En dat is een gescheiden traject.
Echt het is gewoon mierenn*ken maar de auto wordt op alle mogelijke wijzen door de fiscus belast en gecontroleerd. En "garagebedrijven" liggen onder een vergrootglas. Omdat de auto nu eenmaal een melkkoe is.
Belastingbesparing lijkt me een beter kloppende term. Het levert de dealer niets op, dus waarom zou de dealer meewerken aan belastingontwijking?
En onlangs hebben we kunnen zien hoe ‘mals’ de belastingdienst kan zijn..... dussss onderschat ze niet.