Wanneer je een nummer dat in de iCloud staat vanaf je iPhone start dan kan dat. Echter, wanneer je hetzelfde nummer vanaf je Volvo scherm start kan dat niet. Het nummer is wel zichtbaar in de speellijst, maar kan niet gespeeld worden. Alleen nummers die fysiek op je iPhone staan kunnen vanaf het Volvo scherm worden afgespeeld.
De voorkeursinstelling ‘Gracenote’ lijkt niet te werken. Ik heb opzoeken in Gracenote uit staan, maar elke keer als ik de auto start gaat deze de Gracenote database toch raadplegen.
Ik heb een USB stick met mijn muziekbibliotheek standaard in de bovenste USB aansluiting zitten. Hij werkt, maar elke keer als ik de motor afzet, moet ik bij de volgende start de USB stick verwijderen en opnieuw insteken om weer gevonden te worden. De grootte (256GB) en bestandsstructuur (ExFAT/macOS) kan invloed hebben.
Er zit een ID3 tag bug in de mediaplayer die waarschijnlijk is gebaseerd op Windows Media Player. In de Tesla zit dezelfde fout. Als je een compilatie album met verschillende artiesten invoert in de ID3 tags dan verschijnt onder albums voor elke artiest een apart album. De album voorwaarde is gebaseerd op Artist AND Album tag en niet alleen op Album. Dit is een fout die nog steeds niet is opgelost. In iTunes/Apple Music heb je de compilatie optie, maar deze wordt niet herkend door de media speler in de auto.
De lichtsensor dimt de schermen soms al als je onder een viaduct rijdt. Een kleine vertraging zou denk ik beter zijn om zeker te weten dat je in een tunnel rijdt of het daadwerkelijk donkerder wordt.
Wensenlijst
Een belangrijke notificatie die ik mis in Volvo on Call app is een bericht als de auto van GPS positie verandert als de motor uit staat en de deuren op slot zijn. Dat betekent meestal diefstal

Wireless Apple CarPlay, zeker als je een draadloze oplader hebt.
Grotere interne flashdrive, waarop je niet alleen m(apps) kunt opslaan, maar ook je mediabibliotheek.
Een tankregistratie app, bij voorkeur gekoppeld aan de verbruiksgegevens van de auto.
Het driving journal ook beschikbaar als app in de auto.
In deze tijd waarin milieubewustzijn steeds belangrijker wordt zou je een auto default in ECO modus moeten kunnen laten starten.
Status olie(pijl) en accu(spanning) in VOC onderhoudsoverzicht in de Volvo On Call app.
Graag aanvullen, dan verzamel ik alle opmerkingen en suggesties en stuur deze naar Volvo.