Man man wat een verwarring met die naamgeving .
Eind dit jaar hoop ik dat ze hem opnemen in de lease lijst vh bedrijf;
B5.
dat zou een T3 zijn met recharge. CO van nul komma niks, ideaal voor de lease maar de verkoopprijs zou eens te hoog kunnen zijn, af te wachten.
Heeft er iemand rij ervaring met deze combinatie?
Mijn gebruik zou zijn dagelijks 35 km (op en af) , weekend nog een 100 a 200 km erbij.
Door de week zou ik dus vooral electrisch kunnen tuffen, max 70 km/u wegen.
Wagen weegt natuurlijk een patat meer dus vroeg ik me af of deze combimatie nog wat vinnig is?
alvast bedankt
Ervaringen B5
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 20.03.2011 - 13:14
Een B4/B5 is een mild hybrid, met een heel kleine batterij, en kan maar enkele km's elektrisch rijden. Iets lagere CO2.
Een T4/T5 recharge is een plugin hybrid met een grote batterij. Kan Elektrisch 30 a 40km rijden. Heel weinig CO2
Van die laatste zijn al veel ervaringen te vinden hier.
Ik denk dat je beide door elkaar haalt?
Een T4/T5 recharge is een plugin hybrid met een grote batterij. Kan Elektrisch 30 a 40km rijden. Heel weinig CO2
Van die laatste zijn al veel ervaringen te vinden hier.
Ik denk dat je beide door elkaar haalt?
Volvo V60 T8 R-Design
Volvo V60 D4 Ocean Race (04/2015 - 04/2021)
Volvo S60 D2 Summum (08/2011 - 04/2015)
Ford Mondeo 5D 1.8 tdci Ghia (05/2008 - 08/2011)
Ford Focus Clipper 1.6 tdci Ghia (11/2005 - 01/2008)
Volvo V60 D4 Ocean Race (04/2015 - 04/2021)
Volvo S60 D2 Summum (08/2011 - 04/2015)
Ford Mondeo 5D 1.8 tdci Ghia (05/2008 - 08/2011)
Ford Focus Clipper 1.6 tdci Ghia (11/2005 - 01/2008)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 24.10.2020 - 13:01
Een B5/B4 kan niet alleen elektrisch rijden. De 48 volt electromoter is een uit de kluiten gewassen start motor die help bij acceleratie. En de accu oplaad bij afremmen. Bij rijden merk je dat het start stopsysteem bijna ongemerkt werk. Ik heb een B5 en dat rijd fantastisch met caravan op de alpepassen in Zwitserland.